Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnio mam problem z pracą silnika. Auto nie od razu zależy jak zaleci zaczyna bujać budą oraz przygasać oraz utraciła moc tak, ale utrata mocy wygląda jakby turbo nie wstawało. filmik na yt w linku możliwe ze słabo słychać. 

https://youtube.com/shorts/k4cZ0N1IFxQ

Jako że sam chciałem to naprawić zagłębiłem się trochę i porobiłem parę rzeczy, które nie dawały mi spokoju wypunktowane poniżej
1. Sprawdzenie swiec żarowych (testowałem je podłączając akumulator, aby sprawdzic czy jest iskra i jak szybko się nagrzewają)
2. Wymieniłem wszystkie nieszczelne i poparciałe wężyki wraz z zaworem zwrotnym (wsadziłem jakis pierwszy lepszy działający)
3. Wymieniłem pompę podprogową, która już faktycznie nie pracowała prawidłowo na nagraniu nr.2 z impy widać było że 1,9bara pracowała.
4. wymieniłem filtr paliwa. 

Niestety żadna z tych czynności nie przyniosła skutku i nie wiem czy utrata mocy łączy się z tym przygasaniem silnika jakby nie pracował na jeden gar czy padło mi turbo.

Zastanawiam się czy nie mam uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa, wtrysku lub pompy wtryskowej co uważacie?

poniżej dwa filmy z impa na biegu jałowym oraz podczas gazowania

https://youtube.com/shorts/7_R2zPcC83M    jałowy

https://youtu.be/rxyblZzvIKs  podczas gazowania 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Mikeloooo napisał(a):

2. Wymieniłem wszystkie nieszczelne i poparciałe wężyki wraz z zaworem zwrotnym (wsadziłem jakis pierwszy lepszy działający)

Wężyki od podciśnienia czy paliwowe ? O jaki zawór zwrotny chodzi ?

Godzinę temu, Mikeloooo napisał(a):

3. Wymieniłem pompę podprogową, która już faktycznie nie pracowała prawidłowo na nagraniu nr.2 z impy widać było że 1,9bara pracowała.

Jakiej firmy, jakie teraz jest ciśnienie ? Powinno być 4 bar, przy max obciążeniu min. 3,7 bar.

Godzinę temu, Mikeloooo napisał(a):

poniżej dwa filmy

Filmy wstawiłeś jako prywatne i nie można ich obejrzeć bez zalogowania. Musisz wybrać opcję "każdy kto ma link może oglądać" czy coś takiego i taki link tu wstawić.

I dopisz w tytule 525d lub M57D25, bo to kluczowe  🙂

Edytowane przez Fuser
Opublikowano (edytowane)

Niestety nie wiem jak edytować swój wpis....

2. wężyki które idą do pompy wtryskowej oraz przechodzą przez filtr paliwa a zawór może nie taki sam a jakiś tańszy bo tamten nie reagował w ogóleimage.thumb.jpeg.0e1051facfbaf9639ebf900361c7553e.jpeg (screen)

3. pompa podrogowa firmy meat&doria. teraz juz nie pamietam, zobaczę jutro odpale i nagram.

https://intercars.pl/produkty/f589d2-elektryczna-pompa-paliwa-md76599e

Filmy poprawione

462543969_9599649016719924_1594174266025348682_n.jpg

Edytowane przez Mikeloooo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filmów nadal nie można otworzyć

Zrzutekranu2024-11-19230906.png.97352950b7f37cb2b3fc39ba2f55fc05.png

Ten zawór Pierburg to jest ogranicznik ciśnienia i on ustala 4 bar poprzez dławienie paliwa na powrocie. Pytanie co założyłeś zamiast niego i czy to w ogóle działa tak jak powinno. 

Na zdjęciu widzę, że masz jeszcze oryginalne wężyki podciśnienia. Wymień wszystkie na silikonowe, do turbo i poduszek silnika. Przy okazji sprawdź czy poduszki nie są pourywane - podłączasz dużą strzykawkę wężykiem do poduszki i jak odciągniesz tłok to ma być reakcja powrotna. Klapki w kolektorze do wywalenia jeśli były.

Opublikowano

Na jednej grupce na fb pisali ze jest problem z przepływomierzem. Niestety nie znam się na impie i danych, które podesłałem w filmikach. Może to powodować dzwiek i ruszanie budą z filmu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Mikeloooo napisał(a):

Nagrania poprawione co do ogarnicznika to na zdjęciu jest coś bardzo podobnego 

Screenshot_20241119_235516_Allegro.jpg

To nie będzie działać. To jest zawór do układów niskociśnieniowych, żeby paliwo nie spływało do baku po zgaszeniu silnika.

Niepotrzebnie wyrzuciłeś ten oryginalny, bo on spełnia zupełnie inną funkcję, poza tym podejrzewam, że był sprawny, nie wspominając o cenie... Załóż ten poprzedni. Jeśli już nie masz to kup "regulator ciśnienia paliwa EPMAN", ale i tak oryginał będzie lepszy. I zmierz ciśnienie wstępne. Jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia to nie ma co dalej szukać.

image.png.2ec227fc9137fb8c6c08daea5d237b82.png

31 minut temu, Mikeloooo napisał(a):

Na jednej grupce na fb pisali ze jest problem z przepływomierzem.

A uzasadnili skąd takie wnioski ? Nie ruszaj przepływki.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Z nagrania z impy tutaj też wrzucałem 2 filmiki podczas gazowania i podczas pracy jałowej. Nie był sprawny gdyż po zdjęciu go okazało się że ktoś przy nim grzebal już wcześniej i był pęknięty na złączach i nie dało się go już złączyć jeszcze raz dlatego też chciałem go wymienić. 

 

Niedaleko mam sklep używanych części od bmw sprobuje przedzwonić do nich i zobaczyć czy mają ten zawor. Jest coś co muszę więcej i im przekazać aby był prawidłowy?

Edytowane przez Mikeloooo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na biegu jałowym INPA pokazuje ciśnienie 1,9 bar. Dopóki nie będzie w okolicy 4 bar to na inne parametry nie ma co patrzeć, bo i tak silnik nie pracuje prawidłowo. "Gazowanie" niewiele wnosi. Jeśli na postoju parametry są OK to wykonuje się pomiary pod obciążeniem czyli 2 lub 3 bieg i gaz w podłogę od obrotów w okolicach 1,5k do 4k. Jak zmierzysz wstępne to wtedy napisz, bo szkoda czasu na zgadywanki.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Dam znać jutro pod wieczór niestety w żadnym sklepie nie ma regulatora.

Co do cisnienia aktualnie pokazuje od 1.9 do 2.5 po wymianie pompy podprogowej także jest szansa że wymienię ten regulator i zacznie działać prawidłowo, gdyż przed wymiana pompy ciężko było uzyskać 2 bary.

Edytowane przez Mikeloooo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szkoda, że nie masz starego regulatora :classic_sad: Ja mam zasadę, że wszystkie zużyte części odkładam na bok i wyrzucam kilka dni po naprawie dopiero jak mam pewność, że wszystko działa jak należy.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Mam stary regulator ale jest pęknięty bo ktoś jak skręcił go to pękł w tym miejscu przez opaskę i przy wkładaniu go do wężyki pękł.

Messenger_creation_36F16A6C-50EA-47CF-9D90-4DB2B7AD412D.jpeg

Edytowane przez Mikeloooo
Opublikowano

Dobra zrobiłem szkole druciarstwa i jakoś to skleilem. Oczywiście czekam na uzywke żeby wsadzić. Chyba że masz jakieś polecony zawor vo chyba wysłałeś ten

https://allegro.pl/oferta/regulator-cisnienia-paliwa-epman-uniwersalny-black-14701118658

Generalnie na ten moment pokazuje 4.25b 

Zbiera się tak 

 

 

Teraz tylko będę czatował czy nie telepie budą. 

Messenger_creation_B9911C38-6064-4B28-8CEF-E191CD643B54.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Mikeloooo napisał(a):

Mam stary regulator ale jest pęknięty

Rozumiem.

Mi się kiedyś zdawało, że mój jest niesprawny i kupiłem takiego EPMAN'a ze zdjęcia, można go regulować, ale nie jest to jakość z wysokiej półki. Nic innego nie widziałem na zamianę oryginału. Ostatecznie wróciłem do rozwiązania fabrycznego, bo problemem okazała się pompa, pracowała już na granicy wydajności i błędnie postawiłem na zawór. Lata temu były historie o rzekomej awaryjności tych zaworków. Podobno sprężyna była wypracowana i zawór puszczał przy niższym ciśnieniu. Niektórzy rozciągali sprężynę, ale ja mam wątpliwości co do trafności takiej diagnozy. Zwykle problem rozwiązuje wymiana pompy progowej.

46 minut temu, Mikeloooo napisał(a):

Generalnie na ten moment pokazuje 4.25b

Za dużo ! Czujnik na filtrze mierzy max 4,25 bar. Jeśli pod pełnym obciążeniem nadal jest tyle to albo odwrotnie założyłeś, albo jest zatkany, ewentualnie węże nie są podłączone w takim układzie jak powinny, bo ze zdjęcia widać, że wyrzuciłeś tę przezroczystą rurkę i wszystko jest w gumie.

Opublikowano (edytowane)

Siema dziś niestety byłem w pracy ale kuzyn zamontował mi ten zawor i mam mniej informacji. Generalnie z tego co mi mówił to komputer pokazuje srednio 3.78 na jałowym i 3.5 przy obciążeniu. Przejadę się i dam znać jak to wygląda czy szarpie. Z tego co wiem moc ma normalna.

 

Messenger_creation_6BF878D1-A51A-45DE-94DA-7052874920C3.png

Edytowane przez Mikeloooo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będzie jechać przy tak niskim ciśnieniu wstępnym.

image.png.d7e18f3ff58981427c3f6cda8436b9b0.png

Zrób test pod obciążeniem tak jak pisałem wcześniej, zakładka analog 1. Jak masz windows 11 to nagraj ekran "Alt+Win+R".

Opublikowano

Dobra tu masz nagranie 

tylko zaznaczę ze teraz od początku jak auto odpaliłem to nie rzucało silnikiem ani niczym i jechało się całkiem fajnie 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W automacie możesz tego nie odczuwać, ale mimo wszystko trochę jeszcze za niskie ciśnienie.

4 godziny temu, Mikeloooo napisał(a):

kuzyn zamontował mi ten zawor

Jeśli mówimy o EPMANie to on ma regulację. Jak ustawisz na postoju 3,9 bar to pod pełnym butem nie powinno schodzić mniej niż 3,6 bar - tyle podaje manual jako minimalne dopuszczalne. 

Godzinę temu, Mikeloooo napisał(a):

teraz od początku jak auto odpaliłem to nie rzucało silnikiem ani niczym i jechało się całkiem fajnie 

 Miałem taką sytuację, że nagle auto zdychało i nie szło jechać, albo wręcz gasło, a potem kilka dni było OK. Wtyczka się wysuwała z gniazda. Jak montowałeś pompę progową to przypadkiem wtyczka nie miała urwanego zatrzasku ? To nie jest normalne, że nagle ciśnienie spada praktycznie do zera, a potem podaje normalnie. Tak jakby przerywało zasilanie pompy.

Tutaj nawet widać, że nie może odpalić. Ciśnienie na szynie jest za małe, bo wstępne jest tylko 1 bar.

image.png.fc1025b90139d71c5c61f867b1db5c06.png

 

Opublikowano

Ale pompa nowa, zawór oryginalny 

89544e84-bb71-43da-a510-fa3e74a535de.thumb.jpg.97d475a749c6209dda5f4facb6c42ce9.jpg

błędy pokazują na wtrysk cylinder drugi. no i zauważyłem dzisiaj jeszcze wężyk sparciały, który idzie do pompy wtryskowej.

Uwalony wtrysk może powodować słabe ciśnienie przy starcie i ogólnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, Mikeloooo napisał(a):

Ale pompa nowa, zawór oryginalny

Chodzi o wtyczkę do pompy

image.png.7c4e16b9b064f936ae433ae4da4f3f60.png

Miałem pęknięty ten zatrzask u góry, wtyk się wysuwał z gniazda pompy i nie kontaktowało. Jak masz oryginalny zawór to może już nie trzymać, albo ta pompa co założyłeś nie daje rady. To jest raczej niska półka.

18 minut temu, Mikeloooo napisał(a):

Uwalony wtrysk może powodować słabe ciśnienie przy starcie i ogólnie?

Jeśli wtrysk jest uszkodzony i oddaje za dużo na przelew to mogą być problemy z rozruchem, bo nie będzie ciśnienia na szynie, ale ciśnienie wstępne raczej nie będzie miało z tym związku. Trzeb by zrobić próbę przelewową. Może być tez problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR. Tam są dwie małe uszczelki, które się wycierają. Zwykle daje to objawy falowania obrotów w średnim zakresie. Nie potrafię powiedzieć czy może to być przyczyną nagłych spadków ciśnienia wstępnego, nigdy nie czytałem tu na forum takiego przypadku.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.