Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Miał ktoś takie "opiłki" miedziane czy coś w tym stylu? Ciężko nazwać to opiłkami bo to bardziej jakiś pyłek.. Silnik pracuje normalnie, odpalany po paru dniach nawet nie zagrzechota. Od momentu ujawnienia "pyłku" zrobione 700km bez jakiejś delikatnej jazdy nic nie puka nie stuka, po tygodniu postoju również nic nie słychać

IMG_20241028_110625.jpg

IMG_20241028_160849.jpg

Opublikowano

Może obrączka komuś spadła z palca na lini montażowej, może też trafiłeś na żyłę złota. Ale najpewniej to polerka na panewce.. Drobne opiłki, to może wał jest jeszcze prosty. 

Opublikowano
10 minut temu, davidpl napisał(a):

Wal wałem, ale tutaj trzeba szybko działać póki blok jest prosty. Szykuje się spory remont

Spory remont tzn? Prócz panewek coś więcej? Auto jedzie w przyszłym tygodniu do mechanika, miał robić rozrząd 

Opublikowano

Panewki, wał, pompa oleju, warto wtedy zrobić też rozrząd. Dodatkowo warto wysłać próbkę oleju do badania, jak jest w niej dużo paliwa, to wtryski leją, więc je też wypadałoby wymienić (lejące wtryski rozrzedzają olej, co może mieć wpływ na zacieranie się silnika)

Opublikowano
30 minut temu, davidpl napisał(a):

Panewki, wał, pompa oleju, warto wtedy zrobić też rozrząd. Dodatkowo warto wysłać próbkę oleju do badania, jak jest w niej dużo paliwa, to wtryski leją, więc je też wypadałoby wymienić (lejące wtryski rozrzedzają olej, co może mieć wpływ na zacieranie się silnika)

Po co wał wymieniac? Wtryski raczej okej, brak błędów i olej nie rozrzedzony 

Opublikowano

Ciekawe jakie masz cisnienie  oleju  

Fajnie  jakbyś  dał  radę   zrobić pomiar  bardzo mnie ciekawi ile tego cisnienia zostało  u ciebie.

Opublikowano
1 minutę temu, aramiel123 napisał(a):

Ciekawe jakie masz cisnienie  oleju  

Fajnie  jakbyś  dał  radę   zrobić pomiar  bardzo mnie ciekawi ile tego cisnienia zostało  u ciebie.

To Pompy olejowe też siadają w tych silnikach? Auto ma 410kkm nalotu ori

Opublikowano (edytowane)

Jak masz opiłki w oleju to pewnie i w pompie.

edit: skąd wiesz, że nie masz paliwa w oleju i że wtryskiwacze są ok? Jak są od nowości te same to pewnie klepią na zimnym i leją w mniejszym czy większym stopniu. 

Edytowane przez davidpl
Opublikowano

Byl bardzo  burzliwy  temat na tym forum

O n57  temat cisnienia oleju  i  zacierajacy się   silnikach  .

 Doszliśmy    wszyscy   do wniosku  ,że   silniki zacierają się głównie  z zbyt niskiego  ciśnienia  oleju i słabej pompie.

Jest nawet modyfikacja tej pompy    .

 Bardzo fajny temat  warty przeczytania 

Sa porównania i testy  ,wyniki z doświadczeń .

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomiar ciśnienia oleju, zrzucić miskę i obejrzeć panewki, ale jak już sypie złotem, nie pachnie to niczym dobrym. Błędów nie będziesz miał żadnych. Rozbiórka/weryfikacja uszkodzeń i na końcu decyzja co z tym dalej robić. Ale skoro już to zobaczyłeś, samochód na lawetę albo najkrutszą drogą prosto do mechanika. Pompy w tych samochodach mają dużo nizsze ciśnienia niż poprzedniczki, dlatego dochodzi do szybszego zużycia panewek i spadku ciśnienia w całym układzie, jest na to rada, ale na samym początku, zobaczcie co się stało?

Opublikowano
3 minuty temu, aramiel123 napisał(a):

Byl bardzo  burzliwy  temat na tym forum

O n57  temat cisnienia oleju  i  zacierajacy się   silnikach  .

 Doszliśmy    wszyscy   do wniosku  ,że   silniki zacierają się głównie  z zbyt niskiego  ciśnienia  oleju i słabej pompie.

Jest nawet modyfikacja tej pompy    .

 Bardzo fajny temat  warty przeczytania 

Sa porównania i testy  ,wyniki z doświadczeń .

 

 

Myślę, że diagnostyka oleju by pokazała czy to tylko kwestia ciśnienia, czy i rozrzedzenia oleju (jak nie rozrzedzony, a ciśnienie niskie, to mamy jedna konkretna przyczynę zacierania). 

Opublikowano

Przyczyną jest za mocny motor ze zbyt wysoką kulturą pracy która wraz z zf8hp robi wszystko żeby utrzymać obroty możliwie jak najniżej co powoduje zacierke poprzez zbyt niski cisnienie oleju. 🤷🏻‍♂️ Do tego długie interwały olejowe wiec po 30000 mix 50/50 olej z ropą. Niestety przyczyną jest producent 😞

Opublikowano

Wału musisz zrobić pomiar, bo to długi wał i podatny na odkształcenia, im dłużej jeżdżone tym gorzej. Dlatego też rozcinam filtr przy każdej wymianie, nie jest najgorszy nie trzeba wycinać ze Stalowej puchy. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Przyczyną jest za mocny motor ze zbyt wysoką kulturą pracy która wraz z zf8hp robi wszystko żeby utrzymać obroty możliwie jak najniżej co powoduje zacierke poprzez zbyt niski cisnienie oleju. 🤷🏻‍♂️ Do tego długie interwały olejowe wiec po 30000 mix 50/50 olej z ropą. Niestety przyczyną jest producent 😞

N47 też się zacierają, a skrzynia trzyma na nich wyższe obroty niż w n57.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie prawda, w serii F, na 8hp, obroty sa strasznie nisko, az buda telepie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oj schodzi schodzi, za duzo tego przewalilem aby wierzyc w takie zdania. Jedz na prostej, delikatnie gaz, 60km/h juz pakuje 8bieg i 1200 obrotow. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze jedno, jakims cudem, jak auta z n47 przyjechaly z DE, sa u nas serwisowane, przestaly sie zacierac. Nie pamietam kiedy robilem remont 2.0d...lezy pare silnikow gotowych i jakos brak chetnych, a serwisuje ich duzo. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Jeszcze jedno, jakims cudem, jak auta z n47 przyjechaly z DE, sa u nas serwisowane, przestaly sie zacierac. Nie pamietam kiedy robilem remont 2.0d...lezy pare silnikow gotowych i jakos brak chetnych, a serwisuje ich duzo. 

B47 jest dużo więcej uszkodzonych (tych na dwóch turbospręzarkach 150/190) niż N47.

Dla mnie N47 - bardziej bezpieczny silnik, ew. B47 na jednym turbo.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

A nie jest tak ze zamiast b47 na dwoch turbinach to dawali N47S (218KM)? Moj rocznik auta kwalifikuje sie do motoru b47 jednak przez to ze to najmocniejszy czajnik to jest to N47 , tak słyszałem 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak, w F10/11 525d to do końca było N47. B47 występował tylko z jednym turbo. Natomiast w G serii B47 biturbo nie musi mieć oznaczenia 25d bo od któregoś roku 20d również ma dwie turbiny (np w G20 od początku).

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.