Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześc,

Czy ktoś juz dokonywał tuningu? Nie mówię, że brakuje mi mocy, ale nigdy jej nie jest za dużo 🙂 Czy jest on niewykrywalny faktycznie? Bo w tym samochodzie jest taki dostęp do informacji w samochodzie, że chyba łatwo w serwisie dojdą, że był chip?

https://vtech.pl/aktualnosci/powerchip-premium-dla-bmw-520d-g60-2-0-197km-145kw.html

Tutaj pokazali nawet mega fajny wynik, który najbardziej by mnie interesował czyli taka wersja 525D (wiem, tam były dwie turbiny), niestety 540D za późno wyszła i niestety trochę cena szalona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Serwis będzie wiedział, że do komputera podpiąłeś box. Poza tym, chciałoby Ci się bawić z wyciąganie wszystkich tych kabli przed każdą wizytą w serwisie, a potem z ich ponownym montażem po wizycie?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Jeśli pytasz o zdanie forumowiczów, to moje jest takie: daj sobie spokój. Rozumiem, że korci, ale nie warto ryzykować. I nie chodzi o gwarancję, ale o to, że to jest ingerencja. Samochód jest homologowany na parametry fabryczne. Taka przeróbka powoduje, że samochód staje się niezgodny z homologacją. Sam kiedyś w każdym samochodzie z turbiną bawiłem się w boxy, mapy itd. Aż przyszło mi do głowy powyższe. Nie wiem jak jest w rzeczywistości i czy to byłoby traktowane jak ‘przewinienie’, ale mogę sobie wyobrazic sytuacje, że w przypadku bardzo poważnego wypadku prokurator może okazać się, że nie jest petrolheadem. I będzie szukał przyczyn właśnie w przeróbkach? Samochód przechodzi badania techniczne. Pierwsze po trzech latach. Czyli jeżeli przeróbka była w tym okresie (bez przejścia badań technicznych) to ten argument do obrony odpada. Inna sprawa, że badania techniczne nie badają takich niuansów jak bezpieczeństwo vs zwiększenie mocy. W ogóle nie bada mocy. Zresztą w drugą stronę, jeżeli samochód jest zaniedbany to też staje się niezgodny z homologacją z uwagi na niższą moc. Tak że ten…. Ale jednak perspektywa, że w przypadku poważnego wypadku musiałbym się ewentualnie tłumaczyć jakoś studzi mój entuzjazm w tuningowaniu. I jeżeli prokurator wydaje się tu scenariuszem abstrakcyjnym, to pomyśl o ubezpieczycielu. Ci specjaliści od niepłacenia, mają wtedy argument jak gwiazdka z nieba. W szczególności box-u: fizyczne urządzenia, którego tam nie powinno być. Bo hamowanie silnika w samochodzie po wypadku to rzeczywiście abstrakcja. Chociaż przy okazji ostatnich głośnych wypadków z przekroczoną prędkością były enuncjacje o biegłych badających ‘czarne skrzynki”.  I to kolejny argument przeciwko… Tak że nawet jeżeli część z moich powyższych argumentów to bajdurzenie, to jednak warto je zważyć. Ale to moja opinia. Lobby tuningowe na pewno ma wiele argumentów za tym, żeby jednak ingerować. 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Kiedyś badałem temat w przypadku g30, myślę, że tu będzie podobnie. Jeśli w jakikolwiek sposób ktoś ingeruję w program samochodu, zostaje po tym ślad. I nawet, jeśli tuner wrzuci przed wizytą w serwisie ustawienia fabryczne (czyli przywróci wszystko do stanu wyjazdu z fabryki), w aso będą o tym wiedzieli.

Może to głupie, ale w przypadku G60, dowiadywałem się o możliwość montażu własnych części w serwisach, np. przy wymianie oleju. W każdym serwisie jest taka możliwość, ale 99% serwisów zamontuje tylko oryginalne części. Podczas rozmowy, powołałem się na to, że w sieci dealera X montują zamienniki - odpowiedziano mi, że również to zrobią, ale muszę się liczyć z tym, że w przypadku np. uszkodzenia silnika i naprawy gwarancyjnej, zdarza się, że BMW prosi o wysłanie silnika do analizy i jeśli znajdą np. filtr oleju, który jest zamiennikiem, będzie to podstawa do odrzucenia reklamacji. Jak pomyślałem sobie o tym, że musiałbym w słoiku ze starym olejem trzymać zużyty filtr oem i w razie czego wkładać go do samochodu...to odpuściłem temat.

  • Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, J.D. napisał(a):

 

Może to głupie, ale w przypadku G60, dowiadywałem się o możliwość montażu własnych części w serwisach, np. przy wymianie oleju. W każdym serwisie jest taka możliwość, ale 99% serwisów zamontuje tylko oryginalne części. 

Serwisuje na gwarancji G31.

Powiem Ci, że są serwisy BMW  które nie zamontują/wleja oryginalnego oleju BMW.  Tłumaczenie "nie wiedzą jaki jest łańcuch dostaw. Tak to tłumacza. Miałem oryginalne części kupione w niemieckim salonie BMW. Taka polityka salonu BMW w PL.

Opublikowano
45 minut temu, Rufio napisał(a):

Serwisuje na gwarancji G31.

Powiem Ci, że są serwisy BMW  które nie zamontują/wleja oryginalnego oleju BMW.  Tłumaczenie "nie wiedzą jaki jest łańcuch dostaw. Tak to tłumacza. Miałem oryginalne części kupione w niemieckim salonie BMW. Taka polityka salonu BMW w PL.

To jeszcze lepiej 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.