Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy jesteście zainteresowani jak zakończył się ten spektakl?

Czy szkoda czasu na moje wypociny?

Opublikowano
2 minuty temu, darekas napisał(a):

Czy jesteście zainteresowani jak zakończył się ten spektakl?

Czy szkoda czasu na moje wypociny?

Tak. To cenna wiedza na przyszłość

Opublikowano

Więc tak

0d 4dni jeżdżę z nową skrzynią biegów. Skrzynia biegów została wymieniona na gwarancji przedłużonej.

Z nową skrzynią biegów nie obserwuje szarpania które było wcześniej. 

Chyba mogę pochwalić serwis BMW Dynamic w Płocku, który ogarnął cały temat.

Niestety nie mogę tego samego powiedzieć o serwisie AutoFus w Warszawie na Ostrobramskiej który przed 2 lata bagatelizował sprawę, twierdząc że tak ma być.

BMW Polska nie robiło żadnych problemów mimo tego że usterka została zgłoszona 3 dni przed końcem przedłużonej gwarancji a sama naprawa została zakończona już po gwarancji. 

Co będzie dalej czas pokaże, przeraża mnie jednak to że przy przebiegu 51 000 km wystąpiła tak poważana awaria w marce klasy premium. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Teraz inaczej przełączam skrzynie biegów na parking. Nie wiem do końca czy to ma senes ale wydaje mi się ze jest to logiczne po tym jak obejrzałem kilka filmów na You tube.

Zatrzymałem auto, mam wciśnięty  hamulec nożny.  W pierwszej  kolejności zaciągam ręczny hamulec, potem przełączam się na Neutral. Jak jestem na Neutral wtedy puszczam hamulec nożny

i dopiero wtedy włączam parking.  

Wtedy auto jest zablokowane na ręcznym hamulcu a nie na blokadzie parkingowej skrzyni biegów. 

Opublikowano

IMHO trafiłeś na pechowy model i w kazdym samochodzie nie ważne czy skoda czy bmw czy ferrari zdarzają się wadliwe sztuki - jest to masowa produkcja i zawsze coś może pójść nie tak. Ale cenna uwaga. 

 

12 godzin temu, darekas napisał(a):

Zatrzymałem auto, mam wciśnięty  hamulec nożny.  W pierwszej  kolejności zaciągam ręczny hamulec, potem przełączam się na Neutral. Jak jestem na Neutral wtedy puszczam hamulec nożny

Sory, ale to już popadanie w paranoje :). Jeżdże automatami od x lat i ze stajni bmw miałem 3(90 tys przebiegu poszła na sprzedaż) , 5 (140 tys i poszła na sprzedaż), teraz x5 (6 tys km narazie) i normalnie właczam Parking na hamulcu, ręczny się automatycznie zaciąga i zostawiam. Nigdy nie miałem problemów z szarpanie, czy innymi objawami ze skrzyni

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Big_daddy napisał(a):

IMHO trafiłeś na pechowy model i w kazdym samochodzie nie ważne czy skoda czy bmw czy ferrari zdarzają się wadliwe sztuki - jest to masowa produkcja i zawsze coś może pójść nie tak. Ale cenna uwaga. 

 

Sory, ale to już popadanie w paranoje :). Jeżdże automatami od x lat i ze stajni bmw miałem 3(90 tys przebiegu poszła na sprzedaż) , 5 (140 tys i poszła na sprzedaż), teraz x5 (6 tys km narazie) i normalnie właczam Parking na hamulcu, ręczny się automatycznie zaciąga i zostawiam. Nigdy nie miałem problemów z szarpanie, czy innymi objawami ze skrzyni

Masz racje że to jakaś paranoja a nie radość z jazdy. 

Ale dość szybko wchodzi w nawyk nowy automatyzm.

Najbardziej się to sprawdza jak zostawiam auto na pochyłym zjedzie do garażu.  

Edytowane przez darekas
Opublikowano

Kurcze, przecież to "pancerny" ZF8

Miałem tą skrzynie w Jeepie Grand CHerokee i nie miała łatwo. Wymiana oleju po 55tyś i dalej jazda

Opublikowano (edytowane)

Ja bym nie wrzucał neutrala, zaciągnięcie ręcznego i wtedy na P wystarczy. Ogólnie nie zaleca się prawie nigdy wrzucania na N.

ps. fajnie, że udało Ci sie pozytywnie załatwić sprawę i masz nowiutką skrzynię.

Edytowane przez kenhor
Opublikowano

hmmm powiem szczerze, że ja jeżdżąc z włączonym autoholdem nie robię kompletnie nic w momencie zakończenia jazdy. Zatrzymuję się, wyłączam samochód i on sam przestawia się w tryb P i autohold. Czy jest w tym coś złego? Pytam zupełnie szczerze. 

Wcześniej w ten sam sposób jeździłem G20 320i i zrobiłem jakieś 120k km bez żadnych negatywnych objawów

Opublikowano

A to czasem nie jest tak, że dojedziesz na miejsce na D i następnie wyłączysz samochód bez uprzedniego włączenia P to automatycznie przełącza się i tak na P, a jeśli samochód jest na stromym to hamulec ręczny sam się załącza?

Opublikowano
23 godziny temu, kamsoner napisał(a):

hmmm powiem szczerze, że ja jeżdżąc z włączonym autoholdem nie robię kompletnie nic w momencie zakończenia jazdy. Zatrzymuję się, wyłączam samochód i on sam przestawia się w tryb P i autohold. Czy jest w tym coś złego? Pytam zupełnie szczerze. 

Wcześniej w ten sam sposób jeździłem G20 320i i zrobiłem jakieś 120k km bez żadnych negatywnych objawów

No to jest normalne.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam 8hp w f15, zrobione 270tyś, raz zmieniony olej. Nie dzieje się nic. W poprzednim e53 z 6hp zrobione miałem bez problemów 560tyś.
Raczej pechowy egzemplarz lub nie właściwa eksploatacja - może nieświadomie coś robisz źle?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 minut temu, nomad66 napisał(a):

[...] może nieświadomie coś robisz źle?

Jeśli adresat pytania nie wie, że coś robi źle, to raczej nie wpadnie na to, co to jest 😉

Bo on nie wie, że nie wie

 

A wracając do wątku, w obu salonach w Warszawie, w których odbierałem nowe samochody (w sumie 2x Fus i 1x Inchcape) powtarzali, że skrzynia jest bezobsługowa i należy przestrzegać prostych zasad:

1) nie wrzucać na luz na światłach (to ważna rada dla osób przesiadających się pierwszy raz do auta z automatem)

2) nie robić często launch control

3) nie pałować, póki olej w skrzyni nie rozgrzeje się do temperatury roboczej

4) nie zmieniać oleju w skrzyni bez absolutnej potrzeby

5) przy parkowaniu: zatrzymać się używając hamulca nożnego, trzymać hamulec wciśnięty, wrzucić P, wyłączyć silnik

 

Tyle

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 19.12.2024 o 18:22, maciek_w napisał(a):

Jeśli adresat pytania nie wie, że coś robi źle, to raczej nie wpadnie na to, co to jest 😉

Bo on nie wie, że nie wie

 

A wracając do wątku, w obu salonach w Warszawie, w których odbierałem nowe samochody (w sumie 2x Fus i 1x Inchcape) powtarzali, że skrzynia jest bezobsługowa i należy przestrzegać prostych zasad:

1) nie wrzucać na luz na światłach (to ważna rada dla osób przesiadających się pierwszy raz do auta z automatem)

2) nie robić często launch control

3) nie pałować, póki olej w skrzyni nie rozgrzeje się do temperatury roboczej

4) nie zmieniać oleju w skrzyni bez absolutnej potrzeby

5) przy parkowaniu: zatrzymać się używając hamulca nożnego, trzymać hamulec wciśnięty, wrzucić P, wyłączyć silnik

 

Tyle

Muszę wziąć pod uwagę punkt 5, wszystkie inne stosowane są na bieżąco 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.