Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taką przypadłość lekkiego szarpnięcia skrzyni biegów które występują przy pierwszym załączeniu skrzyni biegów na zimnym silniku. 

A nawet może tu nie chodzi o zimny silnik ale o to że auto auto stało nieużywane np. przez weekend. 

Wtedy pierwsze włączenie wstecznego biegu powoduje szarpnięcie całym autem.  To szarpnięcie nie jest jakieś bardzo mocne i jest krótkie. 

Zauważyłem że szarpanie nie występuje jak odczekam przynajmniej 1-2 minuty po uruchomieniu silnika i dopiero wtedy wrzucam wsteczny. 

Nie wiem co mam o tym myśleć ale szarpnięcia nie było od początku zakupu auta. Pojawiło się w trakcie użytkowania i wg mnie się nasila. 

Np jak auto stało przez ostatni długi weekend przez 3 dni to szarpnięcie było naprawdę odczuwalne. 

Problem zgłaszałem już 3 x w ASO. Za każdym razem otrzymałem odpowiedź że wszystko jest w porządku bo u nich szarpniecie nie występuje

i nie ma zapisanych żadnych błędów. Za każdym razem serwis postępował mniej więcej na takiej zasadzie "to nic że pacjent kaszle od 6 miesięcy

ale skoro nie kaszle w ASO tzn że jest zdrowy i nie wymaga dodatkowych badań" 

Za 3 razem podałem się i tak to zostawiłem. 

Teraz trafiłem do mechanika który specjalizuje się BMW, który stwierdził że powodem szarpnięcia jest spadek ciśnienia oleju i ma to związek z elektrozaworem 

lub jakąś pompą ale nie potrafię tego powtórzyć co mówił mechanik. 

Mechanik odesłał mnie do ASO bo jeszcze mam przedłużoną gwarancję. 

Ale w ASO usłyszałem to co zawsze mimo że udało mi się zaprezentować szarpnięcie przy mistrzu serwisu. 

Jak poprosiłem żeby przynajmniej sprawdzili poziom oleju w skrzyni biegów to usłyszałam że nie przewidują tego procedury w trakcie trwania gwarancji i jak nie ma

zapisanych błędów to temat zostaje zamknięty. 

Piszę ten post bo może rzeczywiście tak działa automat z Xdrive a ja niepotrzebnie próbuje szukać dziury w całym. 

Z drugie strony w Audi z napędem na przód nigdy nie zauważyłem żadnego szarpania skrzyni biegów. 

Co myślicie o całej sytuacji. 

 

 

Opublikowano

Na Twoim miejscu zadzwoniłbym na ogólnopolską infolinię BMW lub na BMW.pl umówił wizytę online. Opisał wszystko włącznie z tym, że auto na gwarancji i wtedy oni skierują do Twojego serwisu i nie ma opcji muszą przyjąć auto, a najlepiej jeszcze jakbyś nagrał filmik z zachowaniem samochodu. Ja miałem podobną sytuację. Sprawa dotyczyła czego innego, ale po umówieniu wizyty w ten sposób była szybka akcja oraz reakcja, podesłałem do swojego ASO filmik , ukierunkowali się gdzie szukać problemu i załatwili temat bardzo szybko. 

Opublikowano
12 godzin temu, lukasz822 napisał(a):

Na Twoim miejscu zadzwoniłbym na ogólnopolską infolinię BMW lub na BMW.pl umówił wizytę online. Opisał wszystko włącznie z tym, że auto na gwarancji i wtedy oni skierują do Twojego serwisu i nie ma opcji muszą przyjąć auto, a najlepiej jeszcze jakbyś nagrał filmik z zachowaniem samochodu. Ja miałem podobną sytuację. Sprawa dotyczyła czego innego, ale po umówieniu wizyty w ten sposób była szybka akcja oraz reakcja, podesłałem do swojego ASO filmik , ukierunkowali się gdzie szukać problemu i załatwili temat bardzo szybko. 

Sam nie wiem co z tym zrobić.

W swoim aucie nie obserwujesz takiego szarpania skrzyni biegów???

Opublikowano

Ja nie zauważyłem takiego zachowania u siebie, ale może wystarczy, że zrobią w serwisie reset skrzyni biegów przez kompa i będzie Okej. 

Opublikowano
8 godzin temu, darekas napisał(a):

Hej... napiszcie chociaż czy u Was występuje takie szarpanie skrzyni biegów 

Hmmm…jakoś wielce odczuwalnie szarpnięcie to może nie jest w przypadku mojego auta, jednak jak wrzucam bieg z P na D to czuję całym samochodem, że bieg wszedł. Teraz to mi dałeś do myślenia…

Opublikowano

Mam podobnie, ale właśnie jak wrzucam na D. Pierwsze załączenie jest odczuwalne, że "zapiął" bieg. To jest takie leciutkie przetoczenie do przodu, ciężko to nazwać szarpnięciem nawet, ale jest odczuwalne. Później się to nie dzieje.

Możliwe, że jest jak powiedział mechanik, czyli wynika to z ciśnienia oleju. Ale czy to usterka? Raczej nie zakładam, ja bym chyba bardziej jakiegoś dobrego skrzyniarza od automatów zapytał. Nie jestem fachowcem od skrzyń automatycznych, coś tam wiem o konstrukcji, ale jak widzisz też mam takie zachowanie, więc nie próbuję Cie uspokoić czy zbyć. Ja myślę, że to wynika z nierozgrzania lub właśnie pierwszego załączenia i wymuszenia ciśnienia oleju (napompowania), które już później aż tak nie spada, jak po długim postoju. Jutro będę w ASO, to przy okazji wspomnę to i zapytam, czy to normalne, że tak jest. Zobaczymy, co w moim odpowiedzą.

Opublikowano

Podobno przyczyną może być nieszczelny akumulator ciśnienia oleju w skrzyni biegów i potrzebny jest zestaw naprawczy zbiornika objętość  oleju.

Spotkał się ktoś może z taką usterką 

Opublikowano

Chodzi o ten podłużny zbiornik widoczny na zdjęciu który jest odpowiedzialny za utrzymywanie ciśnienia oleju w skrzyni biegów .

image_492521_big.jpg

Opublikowano

Sam jestem ciekawy zwłaszcza że jutro kończy mi się przedłużona gwarancja. 

Auto jest aktualnie w serwisie, czeka na wymianę przednich wahaczy w ramach gwarancji. 

Opublikowano

Serwis ostatecznie uznał ze jednak jest jakiś problem ze skrzynią biegów ale bez wytycznych BMW nic nie może zrobić.

Teraz przyszły zalecenia BMW żeby spuścić olej ze skrzyni biegów ocenić jego jakość, czy są jakieś opiłki i zdjęcia przesłać do BMW. 

A teraz uwaga na koniec ten sam olej ma być ponownie wlany do skrzyni biegów 

Nie wiem sam co mam o tym wszystkim myśleć 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.