Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taką przypadłość lekkiego szarpnięcia skrzyni biegów które występują przy pierwszym załączeniu skrzyni biegów na zimnym silniku. 

A nawet może tu nie chodzi o zimny silnik ale o to że auto auto stało nieużywane np. przez weekend. 

Wtedy pierwsze włączenie wstecznego biegu powoduje szarpnięcie całym autem.  To szarpnięcie nie jest jakieś bardzo mocne i jest krótkie. 

Zauważyłem że szarpanie nie występuje jak odczekam przynajmniej 1-2 minuty po uruchomieniu silnika i dopiero wtedy wrzucam wsteczny. 

Nie wiem co mam o tym myśleć ale szarpnięcia nie było od początku zakupu auta. Pojawiło się w trakcie użytkowania i wg mnie się nasila. 

Np jak auto stało przez ostatni długi weekend przez 3 dni to szarpnięcie było naprawdę odczuwalne. 

Problem zgłaszałem już 3 x w ASO. Za każdym razem otrzymałem odpowiedź że wszystko jest w porządku bo u nich szarpniecie nie występuje

i nie ma zapisanych żadnych błędów. Za każdym razem serwis postępował mniej więcej na takiej zasadzie "to nic że pacjent kaszle od 6 miesięcy

ale skoro nie kaszle w ASO tzn że jest zdrowy i nie wymaga dodatkowych badań" 

Za 3 razem podałem się i tak to zostawiłem. 

Teraz trafiłem do mechanika który specjalizuje się BMW, który stwierdził że powodem szarpnięcia jest spadek ciśnienia oleju i ma to związek z elektrozaworem 

lub jakąś pompą ale nie potrafię tego powtórzyć co mówił mechanik. 

Mechanik odesłał mnie do ASO bo jeszcze mam przedłużoną gwarancję. 

Ale w ASO usłyszałem to co zawsze mimo że udało mi się zaprezentować szarpnięcie przy mistrzu serwisu. 

Jak poprosiłem żeby przynajmniej sprawdzili poziom oleju w skrzyni biegów to usłyszałam że nie przewidują tego procedury w trakcie trwania gwarancji i jak nie ma

zapisanych błędów to temat zostaje zamknięty. 

Piszę ten post bo może rzeczywiście tak działa automat z Xdrive a ja niepotrzebnie próbuje szukać dziury w całym. 

Z drugie strony w Audi z napędem na przód nigdy nie zauważyłem żadnego szarpania skrzyni biegów. 

Co myślicie o całej sytuacji. 

 

 

Opublikowano

Na Twoim miejscu zadzwoniłbym na ogólnopolską infolinię BMW lub na BMW.pl umówił wizytę online. Opisał wszystko włącznie z tym, że auto na gwarancji i wtedy oni skierują do Twojego serwisu i nie ma opcji muszą przyjąć auto, a najlepiej jeszcze jakbyś nagrał filmik z zachowaniem samochodu. Ja miałem podobną sytuację. Sprawa dotyczyła czego innego, ale po umówieniu wizyty w ten sposób była szybka akcja oraz reakcja, podesłałem do swojego ASO filmik , ukierunkowali się gdzie szukać problemu i załatwili temat bardzo szybko. 

Opublikowano
12 godzin temu, lukasz822 napisał(a):

Na Twoim miejscu zadzwoniłbym na ogólnopolską infolinię BMW lub na BMW.pl umówił wizytę online. Opisał wszystko włącznie z tym, że auto na gwarancji i wtedy oni skierują do Twojego serwisu i nie ma opcji muszą przyjąć auto, a najlepiej jeszcze jakbyś nagrał filmik z zachowaniem samochodu. Ja miałem podobną sytuację. Sprawa dotyczyła czego innego, ale po umówieniu wizyty w ten sposób była szybka akcja oraz reakcja, podesłałem do swojego ASO filmik , ukierunkowali się gdzie szukać problemu i załatwili temat bardzo szybko. 

Sam nie wiem co z tym zrobić.

W swoim aucie nie obserwujesz takiego szarpania skrzyni biegów???

Opublikowano

Ja nie zauważyłem takiego zachowania u siebie, ale może wystarczy, że zrobią w serwisie reset skrzyni biegów przez kompa i będzie Okej. 

Opublikowano
8 godzin temu, darekas napisał(a):

Hej... napiszcie chociaż czy u Was występuje takie szarpanie skrzyni biegów 

Hmmm…jakoś wielce odczuwalnie szarpnięcie to może nie jest w przypadku mojego auta, jednak jak wrzucam bieg z P na D to czuję całym samochodem, że bieg wszedł. Teraz to mi dałeś do myślenia…

Opublikowano

Mam podobnie, ale właśnie jak wrzucam na D. Pierwsze załączenie jest odczuwalne, że "zapiął" bieg. To jest takie leciutkie przetoczenie do przodu, ciężko to nazwać szarpnięciem nawet, ale jest odczuwalne. Później się to nie dzieje.

Możliwe, że jest jak powiedział mechanik, czyli wynika to z ciśnienia oleju. Ale czy to usterka? Raczej nie zakładam, ja bym chyba bardziej jakiegoś dobrego skrzyniarza od automatów zapytał. Nie jestem fachowcem od skrzyń automatycznych, coś tam wiem o konstrukcji, ale jak widzisz też mam takie zachowanie, więc nie próbuję Cie uspokoić czy zbyć. Ja myślę, że to wynika z nierozgrzania lub właśnie pierwszego załączenia i wymuszenia ciśnienia oleju (napompowania), które już później aż tak nie spada, jak po długim postoju. Jutro będę w ASO, to przy okazji wspomnę to i zapytam, czy to normalne, że tak jest. Zobaczymy, co w moim odpowiedzą.

Opublikowano

Podobno przyczyną może być nieszczelny akumulator ciśnienia oleju w skrzyni biegów i potrzebny jest zestaw naprawczy zbiornika objętość  oleju.

Spotkał się ktoś może z taką usterką 

Opublikowano

Chodzi o ten podłużny zbiornik widoczny na zdjęciu który jest odpowiedzialny za utrzymywanie ciśnienia oleju w skrzyni biegów .

image_492521_big.jpg

Opublikowano

Sam jestem ciekawy zwłaszcza że jutro kończy mi się przedłużona gwarancja. 

Auto jest aktualnie w serwisie, czeka na wymianę przednich wahaczy w ramach gwarancji. 

Opublikowano

Serwis ostatecznie uznał ze jednak jest jakiś problem ze skrzynią biegów ale bez wytycznych BMW nic nie może zrobić.

Teraz przyszły zalecenia BMW żeby spuścić olej ze skrzyni biegów ocenić jego jakość, czy są jakieś opiłki i zdjęcia przesłać do BMW. 

A teraz uwaga na koniec ten sam olej ma być ponownie wlany do skrzyni biegów 

Nie wiem sam co mam o tym wszystkim myśleć 

Opublikowano
4 godziny temu, darekas napisał(a):

Serwis ostatecznie uznał ze jednak jest jakiś problem ze skrzynią biegów ale bez wytycznych BMW nic nie może zrobić.

Teraz przyszły zalecenia BMW żeby spuścić olej ze skrzyni biegów ocenić jego jakość, czy są jakieś opiłki i zdjęcia przesłać do BMW. 

A teraz uwaga na koniec ten sam olej ma być ponownie wlany do skrzyni biegów 

Nie wiem sam co mam o tym wszystkim myśleć 

Ale odnosząc się do tego, co opisywałeś, czy jeszcze coś się objawiło?

Nie wiem, jak mocne masz to szarpnięcie, ja jak pisałem czuję to jak zapięcie biegu (z takim delikatnym napięciem/przetoczeniem na koła) i gotowość do jazdy. Obiecałem, że zapytam jak będę w ASO i tak zrobiłem. Doradca serwisowy, który mnie obsługiwał powiedział, że mogę zgłosić oczywiście i będą sprawdzać, natomiast że większość (czy dużo) aut u nich tak ma, tych nowych w salonie i że jest to normalne. Mówił, że często jak przestawiają nowe auta, to tak się dzieje, więc to nic niepokojącego. Ja tam mam czas jeszcze na gwarancji, więc będę po prostu monitorował, jeśli coś się pogorszy, to zgłoszę.

Pisz, jak się historia u Ciebie rozwinie.

Opublikowano
16 godzin temu, kenhor napisał(a):

Ale odnosząc się do tego, co opisywałeś, czy jeszcze coś się objawiło?

Nie wiem, jak mocne masz to szarpnięcie, ja jak pisałem czuję to jak zapięcie biegu (z takim delikatnym napięciem/przetoczeniem na koła) i gotowość do jazdy. Obiecałem, że zapytam jak będę w ASO i tak zrobiłem. Doradca serwisowy, który mnie obsługiwał powiedział, że mogę zgłosić oczywiście i będą sprawdzać, natomiast że większość (czy dużo) aut u nich tak ma, tych nowych w salonie i że jest to normalne. Mówił, że często jak przestawiają nowe auta, to tak się dzieje, więc to nic niepokojącego. Ja tam mam czas jeszcze na gwarancji, więc będę po prostu monitorował, jeśli coś się pogorszy, to zgłoszę.

Pisz, jak się historia u Ciebie rozwinie.

Je też ma za każdy razem jak przełączam z P na R lub z P na D mam takie jakby zapięcie biegu, jest ono bardzo delikatne i opisałbym je jako delikatne bujnięcie auta.

To jakby zapięcie biegu nie wzbudza mojego niepokoju. 

Ale oprócz tego jest przy pierwszym uruchomieniu silnika znacznie mocniejsze szarpniecie, które nie jest do zaakceptowania jako normalne zapięcie biegu. 

Ma prośbę do Ciebie możesz sprawdzić jak zachowuje się u Ciebie skrzynia biegów jak masz obroty silnika powyżej 1000 lub 1200 obrotów czyli po uruchomieniu zimnego silnia i jak się zachowuje 

przy obrotach poniżej 1000obrotów. 

Czy widzisz jakaś różnicę? 

Opublikowano
1 godzinę temu, darekas napisał(a):

Je też ma za każdy razem jak przełączam z P na R lub z P na D mam takie jakby zapięcie biegu, jest ono bardzo delikatne i opisałbym je jako delikatne bujnięcie auta.

To jakby zapięcie biegu nie wzbudza mojego niepokoju. 

Ale oprócz tego jest przy pierwszym uruchomieniu silnika znacznie mocniejsze szarpniecie, które nie jest do zaakceptowania jako normalne zapięcie biegu. 

Ma prośbę do Ciebie możesz sprawdzić jak zachowuje się u Ciebie skrzynia biegów jak masz obroty silnika powyżej 1000 lub 1200 obrotów czyli po uruchomieniu zimnego silnia i jak się zachowuje 

przy obrotach poniżej 1000obrotów. 

Czy widzisz jakaś różnicę? 

Ale co dokładnie chciałbyś żebym sprawdził? Co masz na myśli przez "jak się zachowuje skrzynia biegów"? Mam zapiąć D/R na przemian, czy coś innego? Czy na zimnym, czy na ciepłym, jak daję na R to nie czuję zbytnio różnicy, może przy zimnym czuć to zapięcie troszkę, na ciepłym ogólnie już nie, czy to D czy R. Dla D to pierwsze włączenie po postoju długim, zawsze czuję to, co opisałem, zapięcie i lekkie przesunięcie na kołach, takie naprężenie, aby być gotowym do jazdy.

Dodam też, że ogólnie staram się przestrzegać zasad jazdy automatem, jakie można znaleźć np. w filmikach z kanału automatyczni, który prowadzą goście od skrzyń automatycznych. Główną jest, żeby nie wachlować w tę i we wtę, tzn. szybko zmieniać pomiędzy D/R (jakbyś chciał np. z błota wyjechać, trochę do tyłu, trochę do przodu) i od razu gaz. Po zmianie z D na R i odwrotnie, zawsze daję mu tak 0,5s nim ruszam. Chodzi o danie chwili na to, aby skrzynia odpowiednie ciśnienie ustawiła i była gotowa. Widuję czasami ludzi w automatach, którzy jadą, hamują, od razu wsteczny i jazda, hamowanie, jeszcze czasami nie zdąży całkiem stanąć a już na D i jazda. Tego nie robię. To nie manual, gdzie można więcej sobie pozwolić.

Opublikowano

Nie spotkalem sie chyba jeszcze z przypadkiem, zebym oddal auto do ASO z jakas grubą rzeczą i wróciło naprawione lub bez nowej usterki/szkody... ASO to najgorszy syf. Jak nie trzeba to omijać.

Opublikowano

Cześć, spróbuj za każdym razem przed zgaszeniem silnika zaciągać ręczny hamulec i dopiero zgasić silnik. Zobacz wtedy, czy przy ponownym odpaleniu i włączeniu biegu nawet na zimnym to szarpnięcie występuje. 

Opublikowano
13 godzin temu, Carlito-Carlito napisał(a):

Cześć, spróbuj za każdym razem przed zgaszeniem silnika zaciągać ręczny hamulec i dopiero zgasić silnik. Zobacz wtedy, czy przy ponownym odpaleniu i włączeniu biegu nawet na zimnym to szarpnięcie występuje. 

Wiedziałem o tym i tak próbowałem ale to nic nie zmieniło.

Opublikowano

Mogę napisać następny odcinek spektaklu. 

Dzisiaj się dowiedziałem co zostało stwierdzone po zdjęciu miski ze skrzyni biegów.

 

1. Zużycie oleju z bardzo dużą ilością brokatu czyli przemielonego metalu. 

2. Duża ilość opiłków na magnesach

3, Znaleziono jeden duży fragment odłamanego metalu wielkości 4mm - nie pył, nie opiłki ale taki duży odprysk metalu. 

3. Poluzowana sprężyna z jednym z zaworów. Tutaj chyba chodzi o jakiś zawór mechatroniki

 

Jakieś biuro BMW ma decydować co dalej.

 

Ja jestem cała sytuacją mocno wkurzony. Usterek skrzyni zgłaszałem od prawie dwóch lat. 

A teraz mam czekać na decyzje bo może wymienią mechatronikę.

 

Czy wymiana mechatroniki rozwiążę problem???

Cześć mechaniczna skrzyni biegów pewnie tez jest uszkodzona.

 

Auta wstawiłem do serwisu jeszcze w czasie trwania przedłużonej gwarancji.

Teraz przedłużona gwarancja już się skończyła. . 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.