Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z moim bmw e91 2.0d 163 konie z silnikiem m47.  Auto mam około rok i kupione było od niby magika który siedzi w bmw.   W aucie siedzi turbo garretta od momentu kupienia przeze mnie.  Zaraz po zakupie siadło turbo. Przy zakupie miało 287tys przebiegu więc miało takie prawo.  Turbo zregenerowane wraz z nastawnikien.  Auto jeździło po naprawie około pół roku jednak miałem wrażenie że boost był nie równy. Raz dobrze ciągnęło a raz ledwo się toczyło.  Dobrze ciągnęło tzn ze jechało i dało się jakoś jechać jednak miałem wrażenie że mimo tego jak miało moc to nie było czuć 163 koni.  Zajechałem do swojego elektronika i turbo jeszcze raz do regeneracji i wyświetla się błąd nastawnika turbiny oraz błąd przepustnicy.  Turbo oddane na gwarancję jednak po sprawdzeniu przez nich nastawnika nastawnik działa bez problemu.  Problem znikającej mocy ustal jednak dalej było czuć brak tych 163 koni. Auto oddane do elektronika który ogarnia sprawę.  Pokazuje mu brak komunikacji z nastawnikiem. Próby zrobienia testu nastawnika progamem były nie możliwe.  Nastawnik sam w sobie pracuje po odpaleniu jednak nie da się wyczytać jakichkolwiek jego parametrów z programu.  Błąd przepustnicy jest tym bardziej dziwny bo auto nie posiada przepustnicy.  Brak jakiejkolwiek kostki elektrycznej w miejscu gdzie powinna być przepustnica. W tym miejscu jest sama rura z egr z oryginalnym logiem bmw.  Znalazłem gdzieś stare wątki z informacją że wychodziły wersję bez dpf które nie miały przepustnicy gdyż pomaga ona tylko w wypalaniu dpf.   Czytałem również że błąd od nastawnika może być powodowany zmiana turbiny mitsubishi na garrett. Mój elektronik skonsultował się z gościem który ma bardzo duża wiedzę na temat bmw i podpowiedział mu aby porównał sobie schematy elektryczne wersji mitsubishi oraz garretta i ze tam do zmiany są tylko dwa kabelki aby komputer miał komunikację. Elektronik prześledził wiązkę i wychodzi na to że ori powinna być turbo garretta i takie jest właśnie na aucie.   Auto kupiłem już z wyciętym katalizatorem i wystawioną prosta rurka więc jakaś ingerencja w program musiała być.  Przeglądajac jednak zdjęcia używanych filtrów dpf na których są dwie sondy oraz rurka do czujnika zapełnienia filtra dpf. U mnie jest tylko jedna sonda i brak luźnych kostek w tych rejonach silnika.  Wywnioskowałem z elektronikiem że jest to wersja bez dpf jednak w programie jest wzmianka o filtrze dpf.  Elektronik mówi mi że jest wgrany zły program przez tego magika od bmw co kupiłem i żebym namierzył oryginalny soft. Załatwił drugi sterownik silnika na test drugiego softa żeby nie testować na moim oryginalnym sterowniku.

Jest ktoś w stanie mi jakkolwiek pomóc? Softem lub jakąś poradą co dalej z tym zrobić lub się do kogo zgłosić o soft.  Ręce opadająj mi jak myślę że nikt tego softa nie ma. 

Poniżej zdjęcie od elektronika że według tego mam szukać. 

IMG-20241111-WA0000.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.