Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jezeli tak jest jak piszecie to ktos w bmw upadl na glowe, zeby powiazac halas z nawiewow z … aktywacja grzania foteli kierownicy czy lusterek. Osobiscie po przejechaniu parunastu h roznymi X5 LCI doszedlem do wniosku ze interesuje mnie wiatrak ustawiony na pierwszy poziom („bardzo slabo”) bo juz przy drugim poziomie jest dziwnie duzy skok dmuchawy i mi przeszkadza. Moze to wina tych poliftowych nawiewow na srodku, cos nie pyklo, moze maja za mala przepustowosc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Tomasz73 napisał(a):

O kurcze... niezłe skomplikowanie tematu przez BMW. Rozumiem, że musi być włączony tryb auto w panelu klimatyzacji. Ja u siebie włączam auto  przy zakupie i nigdy nie gaszę.  Stąd moje zdziwienie o wykonaniun tej czynności. Myślałem, że każdy tak robi 🙂. Wracajac do głównego tematu, mam ustawione na auto i suwakiem ustawiam czułość reakcji grzania siedzeń, czyli przy jakiej "temperaturze" się grzanie uruchomi lub nie, idąc tropem przedmówcy. W takim razie  skąd system wie, albo gdzie to się ustawia, z JAKĄ mocą ma grzać i JAK długo?

Moc grzania ustawiasz bezpośrednio z ekranu głównego klikając w obrazek fotela (osobno kierowca / pasażer)

Długości grzania nie ogarnąłem... zawsze wyłączam sam, jak już mi za gorąco w fotelu. Kierownicy nie wyłączam, a sama też nie przestała mi się grzać (może za krótkie trasy jeżdżę? Tak na oko mam 25-28km z domu do pracy)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
1 minutę temu, maciek_w napisał(a):

Moc grzania ustawiasz bezpośrednio z ekranu głównego klikając w obrazek fotela (osobno kierowca / pasażer)

Długości grzania nie ogarnąłem... zawsze wyłączam sam, jak już mi za gorąco w fotelu. Kierownicy nie wyłączam, a sama też nie przestała mi się grzać (może za krótkie trasy jeżdżę? Tak na oko mam 25-28km z domu do pracy)

Czyli moc grzania ustawiam ręcznie, po tym jak grzanie foteli włączyło się automatycznie? To bez sensu skoro i tak muszę klikać w ekran potem i ustawiać moc.

Co do długości grzania i fotel i kierownica przestają u mnie grzać po około 2 minutach...

Albo ja czegoś w tej "automatyzacji" grzania foteli, kierownicy  i lusterek nie rozumiem, albo gorzej. BMW też tego nie rozumie. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też nie rozumiem; ale mam tylko mgr ze szkoły biznesu, to wiadomo...

Moc grzania możesz zmienić - automat u mnie włącza najniższy stopień, a w fotelu pasażera średni stopień grzania (automat ustawiony na 4/5 dla kierowcy i 5/5 dla pasażera). Może wybrany przez automat poziom zależy od temp zewn?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem dlaczego nie zostawili funkcjonalności reguł klimatyzacji z wersji przed LCI. Ale w sumie nie  mogą też dodać oldschoolowych wskaźników na desce rozdzielczej jako opcji, więc jak zwykle frontem do klienta… Przecież od strony oprogramowania to jakiś banalny kod do napisania.

Edytowane przez BigCactus
  • Lubię to 2
Opublikowano

Obserwacji ciąg dalszy..

prawdopodobnie znalazłem zależność mocy grzania do ustawienia suwaka. Nie da się ustawić z jaką mocą mają grzać fotele (bo grzanie kierownicy i tak jest jednostopniowe), jest ono skorelowane z temperaturą na zewnątrz. Przy 3st na dworze, ustawienie MOCNO włącza grzanie foteli na 1/3, BARDZO MOCNO na 2/3. Zakładam, że jeśli temperatura spada, to moc grzania odpowiednio zwiększa się dla każdego z poziomów i dopiero poniżej zera suwak na BARDZO MOCNO zaczyna grzać na poziomie 3/3. Niestety w moim przypadku wstępuje zbyt mała różnica temperatur między garażem a zewnętrzem, żeby sprawdzić to dogłębnie. Czekam na 0 i niżej, wtedy test będzie bardziej miarodajny.

Natomiast zakładając, że powyższe się sprawdzi - jeśli ktoś jest zmarzluchem i przy dodatnich temperaturach chce mieć grzanie pleców ustawione na MAX, to zostaje mu ręczne sterowanie 🙂

  • Dziękuję 1
Opublikowano

A może to grzanie zależy od temperatury wewnątrz samochodu? Grzanie kierownicy jest jednostopniowe tylko jak klikniesz na ekranie w "fotel". W automatyzacjach jest 3 stopniowe. 

Opublikowano
44 minuty temu, Tomasz73 napisał(a):

A może to grzanie zależy od temperatury wewnątrz samochodu? Grzanie kierownicy jest jednostopniowe tylko jak klikniesz na ekranie w "fotel". W automatyzacjach jest 3 stopniowe. 

Wątpie, bo wcześniejsze reguły były zależne od temperatury na zewnątrz, natomiast to może być potwierdzone tylko przy innych zakresach temp. zew. niż obecne.

W kwestii mocy grzania kierownicy się mylisz. Jest tylko jednostopniowe.

Opublikowano
18 minut temu, Tomasz73 napisał(a):

W kwestii kierownicy, chyba się nie mylę. 

20241211_201108.jpg

20241211_201143.jpg

Mylisz się, wystarczy przeczytać kilka postów wyżej, doszliśmy wspólnie z kolegami do czego służą suwaki w ustawieniach indywidualnych - na pewno nie do ustawiania mocy grzania.

Opublikowano
3 godziny temu, buster12 napisał(a):

Obserwacji ciąg dalszy..

prawdopodobnie znalazłem zależność mocy grzania do ustawienia suwaka. Nie da się ustawić z jaką mocą mają grzać fotele (bo grzanie kierownicy i tak jest jednostopniowe), jest ono skorelowane z temperaturą na zewnątrz. Przy 3st na dworze, ustawienie MOCNO włącza grzanie foteli na 1/3, BARDZO MOCNO na 2/3. Zakładam, że jeśli temperatura spada, to moc grzania odpowiednio zwiększa się dla każdego z poziomów i dopiero poniżej zera suwak na BARDZO MOCNO zaczyna grzać na poziomie 3/3. Niestety w moim przypadku wstępuje zbyt mała różnica temperatur między garażem a zewnętrzem, żeby sprawdzić to dogłębnie. Czekam na 0 i niżej, wtedy test będzie bardziej miarodajny.

Natomiast zakładając, że powyższe się sprawdzi - jeśli ktoś jest zmarzluchem i przy dodatnich temperaturach chce mieć grzanie pleców ustawione na MAX, to zostaje mu ręczne sterowanie 🙂

Mój post powyżej twojej odpowiedzi. Suwaki regulują wrażliwość na temperaturę zewnętrza - od jakiej mają załączyć to grzanie i w jakim stopniu (w możliwym zakresie, czyli dla foteli zakres 0-3, dla kierownicy 0-1). Możesz ustawić suwak na bardzo mocno, a i tak grzanie fotela włączy się na 1/3 (o ile temperatura na zewnątrz będzie odpowiednia). Dopiero przy odpowiednio niskiej temp zew. moc grzania wskoczy na 3 poziom. Podobnie z kierownicą, ale tam jest 0-1 więc albo się załączy albo nie.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A ja dzisiaj zauważyłem, że kiedy fotel włączy automatycznie podgrzewanie, to zmiana temperatury klimy może wyłączyć grzanie. Startując z parkingu podziemnego pod biurem miałem temp ustawiona na 19C, na zewnątrz było ok 0. Grzanie fotela włączyło się tuż po wyjechaniu na zewnątrz budynku

Ponieważ lubię mieć zimno w aucie, przestawiłem klimę na 17.5c, a podgrzewanie fotela natychmiast wyłączyło się 

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Jeszcze kilka czynników do sprawdzenia i możemy puszczać przedsprzedaż masterclass na Bimmerpost 😄 Amerykanie z chęcią zapłacą 😂

Opublikowano

To się nazywa reverse engineering, jeszcze chwila prac badawczych i będziemy mogli to zakodować 😄 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Kolejny dzień obserwacji:

na zewnątrz +2st, klimatyzacja ustawiona na 21st, auto grzanie foteli na 4/5 dla foteli i.. fotele zaczęły grzać pełna mocą 3/3...

wczoraj -2st na zewnątrz, temp w środku podobna i dopiero przy ustawieniu grzania foteli 2/5 automat przestał działać.

łącząc to + to co zauważył Maciek (czyli że grzanie się wyłącza jeśli zmniejszy się temp wewnątrz), wychodzi na to, że ustawienia automatyczne reagują na to jak bardzo chcesz mieć ciepło w stosunku do temperatury zewnętrznej. Jeśli jest ciepło na zewnątrz + ustawiasz wysoką temp wewnątrz to auto zaczyna grzać maksymalną mocą. Jeśli jest ciepło na zew + obniżysz w środku, to auto grzanie też zmniejsza moc.

jeszcze bym sprawdził w skrajnych temperaturach zewnętrznych czy faktycznie ma ona wpływ na auto grzanie - tak jak to było w preLCI.

Edytowane przez buster12
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Przecież to nie jest normalne! Nawet w tej samej temperaturze raz jest mi zimniej i chcę więcej mocy grzania, a innym razem wsiadam i jestem rozgrzany i w ogóle nie chcę grzania albo słabiej. Skąd ten automat ma to wiedzieć!?

Opublikowano

Odnośnie lusterek w G05 LCI... czy prawe lusterko powinno być fotochromatyczne (samościemniające)? Bo u mnie chyba nie jest. 

Opublikowano
Godzinę temu, Godlike napisał(a):

Odnośnie lusterek w G05 LCI... czy prawe lusterko powinno być fotochromatyczne (samościemniające)? Bo u mnie chyba nie jest. 

Nie.

Alternatywnie można kupić wkład z wersji UK i mieć fotochrom z dwóch stron.

  • Lubię to 1
Opublikowano

słabo, ale przynajmniej mam ogrzewanie prawego lusterka no i wiem, że nie jest po prostu zepsute 🙂

Opublikowano

No dobra Panowie, tak podsumowując >

wsiadam sobie do auta, nie ważne w jaką pogodę i przy jakiej temperaturze zewnętrznej.

Chcę po prostu "włączyć z palca" ogrzewanie lusterek, tak jak to się robi praktycznie w każdej innej marce, co mam zrobić?

Włączenie ogrzewania tylnej szyby nie uruchomi grzania lusterek, to już wiemy. Jak w takim razie wymusić włączenie ? Jest na to jakiś sposób?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.