Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej, proszę napiszcie jak u Was działają "długie" kiedy przełączycie w tryb A, czyli auto, samoczynne przełączanie długie/krótkie, wycinanie długiego strumienia światła, led adaptacyjny, kod wyposażenia 5AC i 5AP. Bo u mnie działa to tak, że widzę że wycina ładnie, coś tam się dzieje, ale pomimo wszystko co czwarte auta jadące naprzeciw mruga, czyli jednak oślepiam.... także wtedy przełączam na manual i sam zmieniam krótkie/długie. Dodam, że auto jest z USA, ale już 6 lat w kraju jeździ, tylne lampy oczywiście po konwersji (kierunki pomarańczowe).  Zastanawiam się, czy to nie kwestia jakiegoś przeprogramowania lamp przednich ?

Edytowane przez Mariojr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wielokrotnie o tym czytałem, ale osobiście się z tym nie spotkałem. 5 lat śmigałem w G30 z adaptacyjnymi LED-ami, teraz 1,5 roku z laserami i jeszcze nikt mi nie mrugał z przeciwka. System wycinania ładnie działa, bo nawet potrafi oświetlać tablice informacyjne, gdy za kimś jadę (i to auto nie jest oświetlane, bo następuje jego "wycięcie" w snopie światła).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 minuty temu, Mariojr napisał(a):

Hej, proszę napiszcie jak u Was działają "długie" kiedy przełączycie w tryb A, czyli auto, samoczynne przełączanie długie/krótkie, wycinanie długiego strumienia światła, led adaptacyjny, kod wyposażenia 5AC i 5AP. Bo u mnie działa to tak, że widzę że wycina ładnie, coś tam się dzieje, ale pomimo wszystko co czwarte auta jadące naprzeciw mruga, czyli jednak oślepiam.... także wtedy przełączam na manual i sam zmieniam krótkie/długie. Dodam, że auto jest z USA, ale już 6 lat w kraju jeździ, tylne lampy oczywiście po konwersji (kierunki pomarańczowe).  Zastanawiam się, czy to nie kwestia jakiegoś przeprogramowania lamp przednich ?

Przednie reflektory powinny być wymienione na europejskie - przede wszystkim.

Jedź na stacje aby je ustawić - wysokosć i kąty.

Jak są dobrze ustawione - nie ma opcji aby mrugali.

 

To ważne, nie jest fajne jak ktoś jedzie z naprzeciwka i daje po oczach, a często w Toyotach tak jest 😞

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Chyba już rozwikłałem zagadkę, to wyposażenie oznaczone kodem 5AP - to nic innego, jak właśnie wykodowanie funkcji, która sama wycina te długie światła i to całe 5AP jest dodawane obligatoryjnie w standardzie dla aut w USA. Mówiąc krótko, ta funkcja automatycznego zmieniania świateł z długich na krótkie w USA jest zabrana, bo takie jest prawo, zmieniać światła ma człowiek - a nie automat (bo może oślepić i dojść do nieszczęścia tak domniemam). W Europie takiego przepisu nie mamy i możemy używać tych funkcji i powierzyć zmianę dla automatu - co jest legalne w 100%.  W związku z tym, trzeba zrobić kodowanie i pozbyć się tego 5AP i dopiero wtedy będzie wycinać automat i nie będzie oślepiać kierowców z naprzeciwka. Kierowcy w USA muszą to robić ręcznie. 

Edytowane przez Mariojr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
51 minut temu, Mariojr napisał(a):

Chyba już rozwikłałem zagadkę, to wyposażenie oznaczone kodem 5AP - to nic innego, jak właśnie wykodowanie funkcji, która sama wycina te długie światła i to całe 5AP jest dodawane obligatoryjnie w standardzie dla aut w USA. Mówiąc krótko, ta funkcja automatycznego zmieniania świateł z długich na krótkie w USA jest zabrana, bo takie jest prawo, zmieniać światła ma człowiek - a nie automat (bo może oślepić i dojść do nieszczęścia tak domniemam). W Europie takiego przepisu nie mamy i możemy używać tych funkcji i powierzyć zmianę dla automatu - co jest legalne w 100%.  W związku z tym, trzeba zrobić kodowanie i pozbyć się tego 5AP i dopiero wtedy będzie wycinać automat i nie będzie oślepiać kierowców z naprzeciwka. Kierowcy w USA muszą to robić ręcznie. 

Napisałeś również:

Cytat

Bo u mnie działa to tak, że widzę że wycina ładnie, coś tam się dzieje

 

Podsumowując, nie wiem kto i jak Ci spieprzył kodowanie przy konwersji.

 

Nie mniej jednak - automat nie powinien działać tak że kogokolwiek oślepia.

Więc na pewno i to czym prędzej - wizyta na SKP celem regulacji reflektorów,

Dalej opcjonalnie kodowanie.

Opublikowano
39 minut temu, luk_byd napisał(a):

Napisałeś również:

 

Podsumowując, nie wiem kto i jak Ci spieprzył kodowanie przy konwersji.

 

Nie mniej jednak - automat nie powinien działać tak że kogokolwiek oślepia.

Więc na pewno i to czym prędzej - wizyta na SKP celem regulacji reflektorów,

Dalej opcjonalnie kodowanie.

Tak, napisałem że wycina ładnie, że coś tam się dzieje 🙂 bo tak mi się wydaję, że jednak wycina, widzę ewidentnie że zmienia tą wiązkę światła, ale najwidoczniej coś jest nie halo, skoro mrugają..... Masz rację, trzeba pojechać na ustawienie świateł, aczkolwiek mi to w czerwcu na badaniach sprawdzali i było wszystko dobrze, więc nie wiem czy to coś wniesie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ściągacie jakieś wynalazki z USA czy innej Kambodży, a potem chodzi na mieście fama, że BMW oślepia. Bull shit.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Mariojr napisał(a):

Tak, napisałem że wycina ładnie, że coś tam się dzieje 🙂 bo tak mi się wydaję, że jednak wycina, widzę ewidentnie że zmienia tą wiązkę światła, ale najwidoczniej coś jest nie halo, skoro mrugają..... Masz rację, trzeba pojechać na ustawienie świateł, aczkolwiek mi to w czerwcu na badaniach sprawdzali i było wszystko dobrze, więc nie wiem czy to coś wniesie.

Może jest coś luźnego w reflektorze od strzała i soczewka/moduł sobie lata na dziurach i świeci róźnie.

A dwa, ludzie na stacji też mogą się mylić - a skoro jest coś na rzeczy - warto sprawdzić.

Inna mozliwość to zabrudzona szyba (np. od wewnątrz, lub coś na soczewce) od kamery kafas i załamuje swiatło - ale to raczej byłby błąd i inne systemy miały problem.

Tu nie ma o czym pisać, często za to kasy nie biroą nawet.

Trzeba sprawdzić ustawienie reflektorów, a warto również do kogoś podjechać na sprawdzenie/poprawienie kodowania.

Opublikowano

Zrobiłem testy i jechałem po drugiej stronie innym autem by zobaczyć w końcu czy wycina i jeśli tak to jak to się dzieje. Fakty są takie, że nie wycina, dosłownie prawie już na koniec, tj. przy samym mijaniu sie, widać jakby ta jedna bliższa lampa G30 swiatlo drogowe wylacza/wycina, ale to mówię, tak na 1, moze 2 metry przed samym mijaniem się obu aut.

Pojadę na stację na regulacje, to pewne, ale najbliższy jestem wersji, że muszę wykodowac to 5AP, mam już człowieka który mi to za 300zl zrobi. Dam znać co będzie dalej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, Mariojr napisał(a):

Zrobiłem testy i jechałem po drugiej stronie innym autem by zobaczyć w końcu czy wycina i jeśli tak to jak to się dzieje. Fakty są takie, że nie wycina, dosłownie prawie już na koniec, tj. przy samym mijaniu sie, widać jakby ta jedna bliższa lampa G30 swiatlo drogowe wylacza/wycina, ale to mówię, tak na 1, moze 2 metry przed samym mijaniem się obu aut.

Pojadę na stację na regulacje, to pewne, ale najbliższy jestem wersji, że muszę wykodowac to 5AP, mam już człowieka który mi to za 300zl zrobi. Dam znać co będzie dalej.

Ale z funkcją 5AP działa po prostu zmiana mijania/drogowe - bez wycinania. Tak jak w zwykłych LED'ach. To nadal nie jest powód że auto oślepia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.