Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć  wszystkim, jestem od dłuższego czasu posiadaczem samochodu BMW najpierw 530xd z 2015 r a teraz x5g05 2022. Mam kilka pytań odnośnie g05 bo nie ukrywam że jestem zaskoczony tym autem ale nie aż tak bardzo na plus. Otóż jak jest że światłami mam u siebie te laserowe ale w porównaniu do f10 z full led to wypadają kiepsko jeśli chodzi o światła mijania max świecą na 50-100m, a na stacji mówią że niby tak ma być natomiast świecą mega szeroko nie wiem po co? Dodatkowo czy jest możliwość wpisania w komputer tak jak to było można zrobić w f10 terminu badania technicznego ? Czy informacja o takich rzeczach jak zużyte klocki to przy ilu kilometrach się wyświetla przed wymiana? Jaki olej do silnika 40d? 5w30 czy jakieś 0w30? Przepraszam za tak dużo pytać ale na tą chwilę nie ma tego łał w tym aucie niestety 😕

tak świecą światła 

20241111_184935.jpg

20241111_184926.jpg

20241111_184848.jpg

Opublikowano

U mnie w polifcie świeci podobnie a mam najlepszą aktualnie dostępną w tym modelu wersję lamp - adaptacyjne ledy m shadowline bo laserów już nie ma w opcji. Mam porównanie do laserów z serii 7 G11 i nie widzę znacznej różnicy. Może minimalnie gorzej przy jeździe na długich.

Opublikowano

Rozumiem i czujesz się komfortowo w tych światłach jak jedziesz? Nie ukrywam że przy 70/80km/h jest po prostu ciemno i cały czas trzeba jeździć na drogowych coś co w starej f nie było potrzebne. Czy jest to podyktowane jakąś ekologia że nie świecą te światła tak daleko jak kiedyś? W f10 w full led nie trzeba było używać świateł drogowych a tutaj i światła drogowe nie dają takiego komfortu L. Myślałem że ten laser lepiej będzie świecił niż w f10 led. Czyli 7g12 z takimi samymi lampami ma ten sam problem krtok8ego świecenia czy to też przez wyższa pozycje? To jest 1 SUV i tak jakoś dziwnie

Opublikowano

Tak wiem że laser działa powyżej 70km/h ale bardziej chodzi mi o działanie świateł mijania gdzie tylko wykorzystywane są tylko wiązka ledowa jak dla mnie świeci to mega słabo L, jazda 50-70km/h poza miastem i ciemni jak nie powiem gdzie, w porównaniu do f10 z full led to straszna przepaść na minus niestety 😕

Opublikowano

Alekar a mam pytanie jak jedziesz tylko na światłach mijania czujesz się komfortowo? Nie ukrywam w f10 full led, na światłach mijania można było jeździć z ordekoscia 110 poza miastem i światła super kładły natomiast tutaj długość wiązki jest jakby na max 50m i mega szerokie 

Opublikowano

Reflektory
Sprawdzałeś układ poziomowania świateł? Na pewno działa poprawnie? 
 

Ja w swoim modelu narzekać na światła nie mogę, a także mam wersję bez laserów (w LCI nie ma ich nawet w opcji). Mam także bezpośrednie porównanie do świateł z serii 7 G11 (LCI), gdzie miałem wariant z laserami. Owszem, świeciły trochę lepiej - ale zupełnie szczerze różnica moim zdaniem wynika wyłącznie z innej perspektywy. W siódemce (podobnie jak w Twojej piątce) siedzi się po prostu niżej i linia wzroku pokrywa się bardziej z wiązką światła. W SUVie masz wyżej oczy, zatem siłą rzeczy zmienia się odczucie zasięgu reflektorów

Olej 

Wlewaj do silnika olej zalecany w instrukcji obsługi - taki sam zaproponuje Ci ASO. Olej to olej, a nie operacja na otwartym mózgu. Najlepsze, co możesz zrobić dla silnika, to wymiany oleju co 10-15 tys, a nie co 30 tys km, jak pewnie wskazuje Ci instrukcja lub komputer

 

Inne 

Komputer poinformuję Cię o konieczności wymiany klocków na podstawie ich faktycznego zużycia. Na desce zapali Ci się lampka (żółta, potem czerwona) informująca, że okładziny jest już mało (ok 3mm) i potrzebna jest wymiana

 

IMG_8232.jpeg

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
31 minut temu, maciek_w napisał(a):

Ja w swoim modelu narzekać na światła nie mogę, a także mam wersję bez laserów (w LCI nie ma ich nawet w opcji). Mam także bezpośrednie porównanie do świateł z serii 7 G11 (LCI), gdzie miałem wariant z laserami. Owszem, świeciły trochę lepiej - ale zupełnie szczerze różnica moim zdaniem wynika wyłącznie z innej perspektywy. W siódemce (podobnie jak w Twojej piątce) siedzi się po prostu niżej i linia wzroku pokrywa się bardziej z wiązką światła. W SUVie masz wyżej oczy, zatem siłą rzeczy zmienia się odczucie zasięgu reflektorów

Nie możesz narzekać, bo te światła są zwyczajnie lepsze niż w wersji przedliftowej (świecą dalej).

Poniżej grafiki jak wyglądają zakresy świecenia dla obydwu wersji.

Pre-LCI (z laserami):

image.png.429d894512996c5f669dcdd344d45937.png

LCI:

image.png.e03c6705cf984a0b29d0c5c266efb9a3.png

 

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Klocki ostrzega o zużyciu na 5000km przed wymiana. Olej moze byc 5w-30 jak i 0w-30. Lepszy jest 0w-30 bo ma lepsza płynnosc w niskich temperaturach. 0w-30 jest o połowę droższy. Termin badania technicznego da się ustawić tak jak kiedyś w F.

Światła - jeździsz na "automacie"? Jesli tak to przecież adaptacyjne światła oświetlają tyle ile mogą dostosowując wiązkę żeby nie oślepiać innych kierowców. Dawno nie widziałem jak świecą zwykłe mijania...

Edytowane przez Michael1916
Opublikowano

No powiem Ci że w bmw 530xd z 2015 z full led nie było potrzeby włączania świateł drogowych a tutaj I światła drogowe też świecą w taki sposób że na wysokości wzroku jak patrzysz to masz uczucie takiej ciemnej plamy niewiadomo dlaczego i nawet jak się jedzie to widać że L reflektor na rejestracji aut poprzedzających świeci niżej niż P.

Opublikowano

To już 2 Bmw więc wiem że trzeba olej co 10 skrzynia I napęd to ok 60-80 plus co olej sprawdzać czujnik paliwa coś jeszcze? Jak z awaryjnością tego auta to 1 suv w rodzinie i jakoś beż przekonania niestety:/ 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Robert_1209 napisał(a):

i nawet jak się jedzie to widać że L reflektor na rejestracji aut poprzedzających świeci niżej niż P.

przecież reflektory są tak ustawiane od lat, co z resztą grafiki, które wrzuciłem wyżej idealnie to przedstawiają

Edytowane przez buster12
Opublikowano

Tak wiem że lewy świeci niżej ale tutaj w g05 te światła świecą jakby zaraz przed maską i to jest max 50m co chyba za taką kasę jak również markę świecą gorzej niż f10 czy grupa vaga itp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba jednak cos nie tak z tym Twoim egzemplarzem X5. Tez miałem F10 kiedys i tutaj w X5 swiatła są dużo lepsze. Porownujac do serii 8 laser vs laser wygląda to mniej wiecej tak samo. Nie zauważyłem roznicy wynikajacej z tego ze w X5 dużo wyzej sie siedzi w porownaniu do serii 8.

Opublikowano
58 minut temu, Michael1916 napisał(a):

Chyba jednak cos nie tak z tym Twoim egzemplarzem X5. Tez miałem F10 kiedys i tutaj w X5 swiatła są dużo lepsze. Porownujac do serii 8 laser vs laser wygląda to mniej wiecej tak samo. Nie zauważyłem roznicy wynikajacej z tego ze w X5 dużo wyzej sie siedzi w porownaniu do serii 8.

No już sam nie wiem nie wiem czy zdjęcia to oddają ale wczoraj jeszcze pojechałem w nocy i powiem szczerze przy 90km/h to już niebezpieczne jest na tych światłach mijania zasieg max do 50m. Jakby to było jak w f10 to bym nic nie narzekał:) a możesz pokazać zdj jak daleko Twoje świecą? 

Opublikowano

Sposób dyskusji i te powtarzające się opisy (ileż można powtarzać to samo) powiedziałbym dziwne, trochę wygląda jak kolega, który kiedyś różne ciekawe rozmowy na forum toczył albo jakiś AI :).

Opublikowano
29 minut temu, kenhor napisał(a):

Sposób dyskusji i te powtarzające się opisy (ileż można powtarzać to samo) powiedziałbym dziwne, trochę wygląda jak kolega, który kiedyś różne ciekawe rozmowy na forum toczył albo jakiś AI :).

Nie rozumiem o co Ci chodzi? W czym jest problem ? Powtarzam bo jestem w szoku jak auto za taką kasę może tak źle świecić i jeśli jest to forum to wolę podpytać i się dowiedzieć co mogę z tym zrobić jeśli auto ma gwarancje itp. Nie byłbyś sam zdziwiony takim zasięgiem świateł I jak jedziesz w mieście to masz uczucie że światła nie świecą? 

 

Opublikowano
32 minuty temu, kenhor napisał(a):

Sposób dyskusji i te powtarzające się opisy (ileż można powtarzać to samo) powiedziałbym dziwne, trochę wygląda jak kolega, który kiedyś różne ciekawe rozmowy na forum toczył albo jakiś AI :).

A sam nic nie wnosisz do mojego pytania 😉

 

Opublikowano
5 godzin temu, Robert_1209 napisał(a):

No już sam nie wiem nie wiem czy zdjęcia to oddają ale wczoraj jeszcze pojechałem w nocy i powiem szczerze przy 90km/h to już niebezpieczne jest na tych światłach mijania zasieg max do 50m. Jakby to było jak w f10 to bym nic nie narzekał:) a możesz pokazać zdj jak daleko Twoje świecą? 

Albo zrypaly ci sie swiatla i konieczna wizyta w serwisie  albo wzrok i u okulisty 😁 a jak nic nie pomoze  to powrot fo f10🤣

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Jest szansa za to auto jest po szkodzie z przodu i ktos nieudolnie naprawil?

To co wstawil buster12 (screen z IIHS jesli sie nie myle) swiadczy najlepiej o tym ze LCI ma przewage nad preLCI, mimo braku laserow (zakladam ze podczas testu preLCI jakos je aktywowali).

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
18 godzin temu, Robert_1209 napisał(a):

A sam nic nie wnosisz do mojego pytania 😉

 

Prawda, nic nie wniosłem tamtym postem, tym niemniej podtrzymuję. W każdym komentarzu w tym wątku przynajmniej raz napisałeś, że "w f10 to działało", "porównując do f10", "jakby G05 była jak f10, to byś nie narzekał", "w f10 nie było potrzeby włączania długich" (może to w f10 świeciły Ci mocno za wysoko ludziom w oczy, skoro długich nie musiałeś włączać) itd. Zrozumiałem to już po pierwszym wpisie. Koledzy odpisali, że nie widzą takiego problemu, co więcej Michael nawet odniósł się bezpośrednio do porównania z f10, na bazie swojego doświadczenia, i napisał, że w G05 są dużo lepsze. Po czym piszesz, że sam nie wiesz, czy zdjęcia oddają Twój problem, a także że przy 90km/h to już właściwie nic nie widzisz... Skoro z kilku odpowiedzi wynika, że nikt nie zauważył problemu, to jeśli faktycznie masz widoczność na 50m, to znaczy że masz usterkę. Na marginesie sam już nie wiem, na ile Ci świecą, bo w pierwszym wątku napisałeś, że max to 50-100m, więc ile? 100m to 2x dalej niż 50m, przy światłach mijania, to raczej sporo...

Jeśli popatrzymy na grafiki wklejone przez Bustera, to mamy tam odległości w stopach. Uśredniając rezultaty, mówimy o 200-300 stopach, przyjmując, że 1m to ok. 3,3 stopy, dostajemy 66-100m. Nie wydaje mi się żebym źle liczył lub rozumiał, ale oczywiście może się zdarzyć, poproszę o poprawkę jeśli tak. Trzymając się tego mamy ok. 100m na światłach mijania. Oczywiście dla LCI "optimal low-beam" wyjdzie jeszcze więcej, ale ja trzymam się "low beams". Tego bym się spodziewał. Ja mam preLCI i adaptacyjne, nie narzekam na zasięg.

I ostatnia sprawa:

19 godzin temu, Robert_1209 napisał(a):

Nie rozumiem o co Ci chodzi? W czym jest problem ? Powtarzam bo jestem w szoku jak auto za taką kasę może tak źle świecić i jeśli jest to forum to wolę podpytać i się dowiedzieć co mogę z tym zrobić jeśli auto ma gwarancje itp. Nie byłbyś sam zdziwiony takim zasięgiem świateł I jak jedziesz w mieście to masz uczucie że światła nie świecą? 

 

Masz auto na gwarancji, przynajmniej tak by wynikało z powyższej wypowiedzi (i tu znowu dygresja - skoro masz na gwarancji., zakładam że chcesz ją utrzymać, skąd zatem pytania o olej, jaki lać do 40d. Ważne, żeby był oryginalny, więc taki jaki producent zaleca i stosuje, mówię tu o czasie gwarancji. Pytałeś także o klocki, łącząc to z km przed wymianą, a przecież czujniki zużycia odnoszą się do grubości. Ile na tym km możesz zrobić, to już sprawa jak jeździsz, więc trochę dziwne odniesienie. Chyba bez względu na auto, czy gwarancję, po prostu jak masz sygnalizację zużycia, to wymieniasz jak najszybciej, nie czekając aż zacznie blacha skrobać tarcze i stracisz hamulce). Odczuwasz duży dyskomfort i z tego, co napisałeś, lampy świecą Ci na na ok. 50m, a dalej jest ciemno. Czasami nawet w mieście masz odczucie, że w ogóle nie świecą, a przy prędkości 90km nie widzisz nic i się boisz. Zgłoś to w serwisie, potwierdź na ile powinno świecić i niech sprawdzają. Może masz usterkę, wtedy niech zmieniają. Pytając, przy aktywnej gwarancji, co jeszcze możesz z tym zrobić i pisząc kilka razy o f10, to właśnie wydaje mi się dziwne.
I tak, odpowiadając na postawione w cytacie pytanie, byłbym zdziwiony, a właściwie zaniepokojony nie widząc na więcej niż 50m.

ps. jeszcze jedna sprawa mi przyszła do głowy, co do oświetlenia. Sprawdź, czy na pewno masz ustawiony ruch prawostronny, bo to może wpływać na świecenie.

Opublikowano
Godzinę temu, kenhor napisał(a):

Prawda, nic nie wniosłem tamtym postem, tym niemniej podtrzymuję. W każdym komentarzu w tym wątku przynajmniej raz napisałeś, że "w f10 to działało", "porównując do f10", "jakby G05 była jak f10, to byś nie narzekał", "w f10 nie było potrzeby włączania długich" (może to w f10 świeciły Ci mocno za wysoko ludziom w oczy, skoro długich nie musiałeś włączać) itd. Zrozumiałem to już po pierwszym wpisie. Koledzy odpisali, że nie widzą takiego problemu, co więcej Michael nawet odniósł się bezpośrednio do porównania z f10, na bazie swojego doświadczenia, i napisał, że w G05 są dużo lepsze. Po czym piszesz, że sam nie wiesz, czy zdjęcia oddają Twój problem, a także że przy 90km/h to już właściwie nic nie widzisz... Skoro z kilku odpowiedzi wynika, że nikt nie zauważył problemu, to jeśli faktycznie masz widoczność na 50m, to znaczy że masz usterkę. Na marginesie sam już nie wiem, na ile Ci świecą, bo w pierwszym wątku napisałeś, że max to 50-100m, więc ile? 100m to 2x dalej niż 50m, przy światłach mijania, to raczej sporo...

Jeśli popatrzymy na grafiki wklejone przez Bustera, to mamy tam odległości w stopach. Uśredniając rezultaty, mówimy o 200-300 stopach, przyjmując, że 1m to ok. 3,3 stopy, dostajemy 66-100m. Nie wydaje mi się żebym źle liczył lub rozumiał, ale oczywiście może się zdarzyć, poproszę o poprawkę jeśli tak. Trzymając się tego mamy ok. 100m na światłach mijania. Oczywiście dla LCI "optimal low-beam" wyjdzie jeszcze więcej, ale ja trzymam się "low beams". Tego bym się spodziewał. Ja mam preLCI i adaptacyjne, nie narzekam na zasięg.

I ostatnia sprawa:

Masz auto na gwarancji, przynajmniej tak by wynikało z powyższej wypowiedzi (i tu znowu dygresja - skoro masz na gwarancji., zakładam że chcesz ją utrzymać, skąd zatem pytania o olej, jaki lać do 40d. Ważne, żeby był oryginalny, więc taki jaki producent zaleca i stosuje, mówię tu o czasie gwarancji. Pytałeś także o klocki, łącząc to z km przed wymianą, a przecież czujniki zużycia odnoszą się do grubości. Ile na tym km możesz zrobić, to już sprawa jak jeździsz, więc trochę dziwne odniesienie. Chyba bez względu na auto, czy gwarancję, po prostu jak masz sygnalizację zużycia, to wymieniasz jak najszybciej, nie czekając aż zacznie blacha skrobać tarcze i stracisz hamulce). Odczuwasz duży dyskomfort i z tego, co napisałeś, lampy świecą Ci na na ok. 50m, a dalej jest ciemno. Czasami nawet w mieście masz odczucie, że w ogóle nie świecą, a przy prędkości 90km nie widzisz nic i się boisz. Zgłoś to w serwisie, potwierdź na ile powinno świecić i niech sprawdzają. Może masz usterkę, wtedy niech zmieniają. Pytając, przy aktywnej gwarancji, co jeszcze możesz z tym zrobić i pisząc kilka razy o f10, to właśnie wydaje mi się dziwne.
I tak, odpowiadając na postawione w cytacie pytanie, byłbym zdziwiony, a właściwie zaniepokojony nie widząc na więcej niż 50m.

ps. jeszcze jedna sprawa mi przyszła do głowy, co do oświetlenia. Sprawdź, czy na pewno masz ustawiony ruch prawostronny, bo to może wpływać na świecenie.

Jeśli chodzi o auto to tak jest na gwarancji i nie bylo po zadnej szkodzie. Raz już było na naprawie zapachów a mimo tego ich nadal nie czuć a facet z serwisu mówi że czuć, wiec jak to zareklamować powiedz mi? Dodatkowo auto wyjechało od nich z inną usterka ale to inna sprawa. Jeśli chodzi o olej pytałem dlatego że na rynku są lepsze oleje spełniające kategorie bmw  np amsoil ravenol i czy nie warto na taki olej się przesiąść i wymieniać go co 10tys. Co do klocków w f10 cały czas pokazywany był stan klocków co było o wiele lepsze. Moje podkreślanie odnośnie f10 jest tylko dlatego bo było to auto prostsze ale system (pomijając brak android auto) był czytelniejszy i bardziej użyteczny. I jak została kupiona x5 nowsza myślałem że może być tylko lepiej ale niestety ma swoje minusy nowy system bmw i jest jakby wybrakowany. Ja rozumiem też, to że na papierze te światła wyglądają że są lepsze tylko na stacji mówią że są dobrze ustawione, więc człowiek zrobił się głupi. Ale sprawdzę wszystko i zobaczymy gdzie leży problem. A czy to auto posiada jakieś wady usterki na coś dodatkowo powinienem zwrócić uwagę? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.