Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam pytanie o prawidłowe ciśnienie jakie powinno być w oponach.

Na tabliczce na słupku dla moich opon (19 cali różne szerokości) mam ciśnienie 2,6 bar.

Natomiast w iDrive pokazuje często inną wartość, np. żądane ciśnienie z przodu 2,7 bar, lub 2,8 bar. Rekord to miałem jak żądał ciśnienie 2,9bar.

Czego się trzymać, tabliczki czy iDrive? Chociaż, jak będę się trzymał iDrive to nic tylko będę ciśnienie w oponach korygował 😞

Pytanie wg czego Wy ustawiacie ciśnienie w swoich oponach?

Pozdrawiam

Opublikowano
1 godzinę temu, Rufio napisał(a):

Też jest dla mnia zagadką, ustawiam ciśnienie opon wg naklejki

Potem zmienia się wartość "żądane ciśnienie". Nie rozumiem tego

Ciśnienie w oponie zależy od temperatury powietrza w oponie. Jak temperatura rośnie - rośnie ciśnienie, rosną także oczekiwania iDrive na wyższe ciśnienie. 

Czyli jak w normalnej temperaturze jest 2,6, w skutek wzrostu temperatury system zakłada, że powinno wzrosnąć o 0,2 i wyświetla oczekiwane 2,8 co odpowiada w normalnej temperaturze 2,6.

Opublikowano

Hmm, no nie do końca się mogę z Tobą zgodzić.

Owszem ciśnienie zależy od temperatury - fizyka.

Ale wtedy inne wartości ciśnienia powinny się pokazywać na wyświetlaczu przy kołach - i tak się dzieje - czasem jest 2,6, czasem 2,7 itp.

Ale "żądana" wartość ciśnienia czasem mocno odbiega od aktualnego ciśnienia - przy kołach 2,6bar a on żąda 2,8bar.

Mam xdrive i dużo się naczytałem jak ten system jest wrażliwy na ciśnienie w oponach.

Opublikowano

To może masz coś rozkalibrowane bo u mnie przy poprawnych napompowaniu opon na zimno, później ciśnienie faktyczne i zalecane przez komputer rośnie równomiernie z minimalnymi odchyleniami do 0,1 bar ale to jest raczej normalne przy takiej rozdzielczości pomiaru.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwierdzam słowa poprzednika...

Od 6 lat nastawiam zgodnie z idrive. Czasami trzeba poprawić np następnego dnia.

Ale później zawsze jest ok - to samo zalecane i zmierzone.

Opublikowano

A u mnie tez przy zmianach temperatury auto wila o korekte cisnienia. Pewnie tez od softu to zalezy. 

Opublikowano

Tak się zastanawiam. Czy auto może być tak mądre, że wie jakie jest obciążenie tzn. ile osób aktualnie podróżuje?

I przy większym obciążeniu domaga się większego ciśnienia w oponach.

 

Opublikowano

^^^ Raczej to nie to. Ja jeżdzę glownie sam a w okresach przejsciowych pogody wola o korekty. 

Opublikowano

Przyjmuje się, że 10 stopni różnicy to 0.1 bar.

 

Plus ew. Naturalna utrata powietrza w dłuższym okresie czasu i nagle brakuje Tobie 0.4bar i system krzyczy. 

Nic odkrywczego tutaj.

 

Wbijać +0.2-0.3 ponad zalecenie i będzie dobrze.

Opublikowano

Ale zadane 2.6 to zawsze 2.6 a tutaj nie chodzi o rozszezalnosc gazow tylko ze nagle wola 2.8 , to zupelnie co innego !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wraz ze zmianami temperatury zmienia się zarówno wartość zalecana, jak i wartość zmierzona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 10.11.2024 o 19:09, Marcinuj napisał(a):

Witam

mam pytanie o prawidłowe ciśnienie jakie powinno być w oponach.

Na tabliczce na słupku dla moich opon (19 cali różne szerokości) mam ciśnienie 2,6 bar.

Natomiast w iDrive pokazuje często inną wartość, np. żądane ciśnienie z przodu 2,7 bar, lub 2,8 bar. Rekord to miałem jak żądał ciśnienie 2,9bar.

Czego się trzymać, tabliczki czy iDrive? Chociaż, jak będę się trzymał iDrive to nic tylko będę ciśnienie w oponach korygował 😞

Pytanie wg czego Wy ustawiacie ciśnienie w swoich oponach?

Pozdrawiam

2.7 przod

3.0 tył 

To moja sugestia 🙂 

Opublikowano

Dziś przy 4 stopniach dobiłem do wskazań z tabliczki - 2.7 przód, 3.1 tył (245/45/18 100 V, zimowe, częściowe obciążenie "eko").

iDrive pokazał tyle samo.

Jak ruszyłem i temperatura opon wzrosła, to iDrive oczekiwał już 2.8 i 3.2, a ciśnienie z czujników również wzrosło do tych wartości.

Imo dokładność tych czujników nie jest doskonała, ale wciąż lepsza niż niejeden manometr.
Pompowałem na stacji, to manometr pokazał 3.1, czujnik początkowo 3.0, spadające do 2.9.
Pompowane pompką Xiaomi, do której nie mam pewności, że manometr jest w porządku, często wskazują "za dużo" na iDrive, ale na następny dzień wydaje się wyrównane. 

Tabliczka w drzwiach pokazuje oczekiwane ciśnienie na zimnych oponach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie jeździmy w rajdach czy nie bijemy rekordów prędkości to wg mnie można się stosować do wskazań czy oczekiwań iDrive. To zwyczajnie działa i ma sens.

U mnie np. teraz oczekuje z przodu i z tyłu po 3.0 i tyle ładuję do wszystkich 4 kół (opony mieszane: przód 245/35R20 i tył 275/30R20). Gdy jadę to oczekiwanie komputera zmienia się np. na 3.1 (dla przodu i tyłu), ale tyle samo wychodzi z pomiaru. Czyli generalnie w czasie jazdy zmieniają się wartości oczekiwane, ale równocześnie zmienia się też rzeczywiste ciśnienie rejestrowane przez czujniki. Dopóki nie ma większych różnic to jest ok, a idealnie gdy wszystkie wartości się pokrywają. Ważne, żeby mieć lub znaleźć sobie maszynę z poprawnie skalibrowanym manometrem. Wtedy raz w miesiącu wystarczy sprawdzić, czasem dobić 0.1 bara i gitara.

Opublikowano

Jestem po dłuższej trasie (około 700km).

Postanowiłem się trochę pobawić ustawianiem ciśnienia w oponach i tak:

- jak zacząłem jazdę, auto zimne, ciśnienie na oponach 2,6 bar - komputer narzucał 2,7bar.

- po kilkudziesięciu kilometrach ciśnienie w oponach już 2,7bar - komputer narzucał 2,8bar.

- cpn - dobijanie ciśnienia do 2,8bar. Ciśnienie w oponach 2,8bar - komputer narzucał 2,8bar - jest ok

- jazda do celu 350km - ciśnienie w oponach i w komputerze dalej utrzymywało się na poziomie 2,8bar.

- po kilku godzinach powrót, auto zimne, ciśnienie na oponach 2,7bar, - komputer narzucał 2,7bar.

- po kilkudziesięciu kilometrach ciśnienie w oponach już 2,8bar - komputer narzucał 2,8bar.

- i już do celu było 2,8bar.

Mój wniosek - ustawiać ciśnienie w oponach wg komputera ale na rozgrzanych oponach i powinno być git 🙂

Pozdrawiam

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli jakbyś na zimnych nabił 2.7 bara tak jak pokazywał komputer to wyszłoby na to samo...

🙃🙃

Opublikowano

No pewnie wyszłoby na to samo, choć jak teraz jeżdżę przy temp bliskich zera, to mam na początku 2,6bar na oponach, a komputer nakazuje 2,7bar. W czasie jazdy to ładnie rośnie i docelowo na obu wskazaniach jest po tyle samo 2,8bar.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.