Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, 

Od jakiegoś czasu mam problem z moim e91 330xd N57

na wstępie parę faktów co do auta, około 15tys temu był wyłączony EGR  i jest zrobiona mapa, wykres:image.thumb.png.4df9398ae9d9edc9cd9bbee144410de5.png

0-100_po mapie.jpg

auto jeździło poprawnie ,  moc była OK, spalanie podobne jak przed mapą wszystko wyglądało dobrze przez około rok.

Od niedawna zauważyłem częste wypalanie DPF, i samochód trochę stracił na mocy, zmierzyłem przyspieszenie  okazało się około 9s, gdzie wcześniej  po zrobieniu mapy było to 6-7s (mierzone z GPS i aplikacją BimmerToll)

ciśnienia na DPF  były :

image.png

Pomyślałem że to problem przytkanego już DPFa, więc oddałem go do regeneracji, został  wyczyszczony ciśnieniowo, zaraz po tym ciśnienia poprawiły się:

 image.png

ale na krótko,  procedura wypalania załączyła się już po około 60km,  kolejna po 160km. Po wypaleniu sadza  zaczęła znów szybko przyrastać,  a ciśnienia wzrosły:

image.png

image.thumb.jpeg.767ef0bcb3c7def079149c278fc3f42d.jpeg

Wygląda na to że coś nadmiernie zapycha DPF, szukam przyczyn, 

wtryski raczej nie leją korekty wyglądają OK:

image.png

 

zebrałem z jazdy logi dynamiczne ,masy powietrza, doładowania, ciśnienia paliwa :

widać że są różnice między oczekiwanym i rzeczywista masą  powietrza i doładowaniem, na niskich obr. mamy raczej za dużo powietrza a na wyższych odwrotnie i MAF i doładowanie.

image.png
 Z tym że to faktycznie na niskich lub przy schodzeniu z obrotów, więc może to normalne...,
ale skolei na samej górze przy 4700obr wygląda jakby brakowało aż 0.5bar
image.png

Pomyślałem o zerknięciu na dolot, na oko nie widać nieszczelności nic też nie świszczy,  niestety nie mam czym sprawdzić dokładnie pod ciśnieniem, przy okazji zobaczyłem że w dolocie z IC przy przepustnicy jest olej:

IMG20241029175859.jpg

IMG20241029180100.jpg

czy  taka ilość przy przepustnicy już za IC wygląda na puszczanie oleju przez  turbo ??

Pomyślałem o odmie, chociaż jest ona zintegrowana w pokrywie zaworów i niby w N57 raczej nie robi problemów wymieniłem jej membranę pod korkiem i dla testu odpiąłem jej wylot od dolotu i puściłem do dodatkowego zbiorniczka - efekt oleju z odmy nie wypluwa.  Rura z turbo do IC  jest lekko zaolejona  i poduszka silnika od strony turbo jest tez zaciągnięta mgłą oleju.

Po odkręceniu  na pracującym silniku korek oleju lekko podskakuje, po jego zdjęciu efekt taki:

 

 

O tym dymieniu spod korka znajduje w necie skrajnie różne opinie od takich ze to całkiem normalne, do takich że koniec pierścieni.

Myślę jeszcze nad czyszczeniem kolektora ssącego w jego okolicy widzę też lekkie zapocenia. 25tys temu przy okazji wyjmowania motoru na wymianę rozrządu dostałem informacje od mechaników ze kolektor wygląda na czysty więc nie było to robione.

Czy ewentualne przedmuchy przy dolocie mogły by dawać objawy jakie mam?

Prośba o porady co dalej szukać w tej sytuacji, może ktoś z Was mógłby poanalizować wstawione logi i po nich coś stwierdzić

z góry dzięki.

 

 

 

image.jpeg

image.jpeg

Edytowane przez m.strus
Opublikowano

Po samym zapłonie bez odpalenia jest tak:

image.thumb.jpeg.c14f2dc15e4d66dfca1b76cea91a66f3.jpeg

 

Coś dziwnego też się dzieje z samym tym ciśniemy DPF  np pokazuje mi 70% zapełnienia a na drugi dzień odpalam auto i jest 20% .

Szukając dalej przyczyn  puściłem tymczasowo wyjście z odmy do pojemnika pod maską , przez okolo 50km jazdy zebrało sie tam kilka ml oleju:

image.thumb.jpeg.2facab0013c10a4bebcbb9d9943c01f1.jpeg

 No i wziąłem sie też za  czyszczenie kolektora, o efektach dam znać.

 

Opublikowano

Patrząc na parametry masz 18mbar podciśnienia w filtrze DPF. Takie coś jest nierealne więc zacząłbym od wymiany czujnika ciśnienia.

Najlepiej oryginał bo zamienniki nie działają.

BMW 13627805152

 

 

 

rsBmmFuF_UQHt2R5A9kFx_q1sGQ-960.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.