Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Panie i Panowie, prośba o pomoc. Czeka mnie wątpliwa przyjemność wymiany sprężyn gazowych (nie mam elektrycznej klapy) podnoszących klapę bagażnika - po prawie 14 latach nie mają już za bardzo siły by ją ruszyć w górę i doszedłem do punktu, gdzie wnerw na to przekroczył wnerw na ilość kasy wydaną na naprawy w tym roku. Gdzie one są montowane w podsufice - jak się do nich dobrać? Sądząc po różnicy długości "siłowników" klapy i szyby nie są one mocowane w jednym miejscu (po cichu miałem nadzieję, że nad głośnikami, ale dwie długości przy zbliżonym suwie to wykluczyły) - czy do ich wymiany trzeba zdjąć całą podsufitkę, czy też można to wykonać w inny sposób?

Będę wdzięczny za wskazówki - nigdy nie rozbierałem podsufitki i wolałbym uniknąć uszkodzenia jej, lub późniejszego odpadania.

Dzięki 🙂

Opublikowano

Co prawda robiłem to w e39 ale pewnie będzie podobnie. Tam nie było dostępu od strony podsufitki więc trzeba było wyszarpać siłownik z połączenia kulowego jakąś breszką kijem od szczotki itp. Oczywiście osłony zawiasow trzeba zdjąc żeby zobaczyć te siłowniki. Podeprzesz sobie klapę, odepniesz siłowniki po stronie klapy a następnie w suficie, montaż w odwrotnej kolejności trochę kijowe dojście ale do zrobienia. Masz fotki tych siłowników?  Są na tych połączeniach kulowych takie blaszane zprężynki na zewnątrz?

Opublikowano

Dzięki!

Szczerze mówiąc zamawianie części uwarunkowałem zobaczeniem, czy jestem to w stanie zrobić sam (po wydaniu w tym roku 10 k u mechanika drobniejsze rzeczy chciałbym nauczyć robić się sam). Rozbieranie podsufitki wydawało mi się ryzykowne w skutkach (gdyby mi nie wyszło coś z montowaniem jej z powrotem).

W takim razie zamówię chociaż te krótsze od szyby (w przeciwieństwie do tych od klapy wejdą do paczkomatu) I obczaję mocowanie od strony bagażnika.

A po wyszarpnięciu w jaki sposób je montowałeś z powrotem? Biorąc pod uwagę, że to sprężyna gazowa próba wciskania jej na siłę brzmi jak walka z samą zasadą jej działania  :)

Ehh, gdyby to mogło być tak proste, jak w Hyundaiu żony - 5 min i po sprawie. (Na widoku i montaż na te blaszki / sprężynki podważane wkrętakiem)

Opublikowano

Trzeba je nabić na te kule przez jakąś dźwignię jak są te sprężyste blaszki to jest trochę łatwiej i przy zakładaniu i przy ściąganiu. Wciskać ich dużo albo i wcale nie trzeba będzie bo teoretycznie max otwarta klapa to max wysunięty siłownik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w e39 do założenia siłowników klapy użyłem rurki od podnośnika typu żaba.

Teleskop siłownika wszedł w rurkę, dzięki czemu łatwiej było manewrować siłownikiem i trafić na przegub kulowy.

  • Lubię to 1

pzdr

yaz

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Będzie odkop własnego tematu, ale może się komuś przyda na przyszłość. 

Do zdjęcia jest cała podsufitka (siłowniki są otoczone blaszanym "wzmocnieniem" i dostępu do nich moim zdaniem nie ma) - trzymają ją zabudowy wszystkich słupków, lampki, etc. Ja po 2h walki z plastikami (i nie mogąc zdjąć obudów słupków "c" bez używania siły) poddałem się. Lakiernik skasował mnie 700 zł +VAT, ale wreszcie działa to jak powinno.

Części Stabilusa dają radę.

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.