Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie do użytkowników 30d i 40d, którzy sporo km robią w zakorkowanym ruchu miejskim (miasta wojewódzkie i podobne).

Czy są jakieś problemy z DPF? Czy silnik jest mocno wrażliwy na taki sposób użytkowania? Wiadomo, że czasem będą się zdarzać trasy (powiedzmy 1 na 1 lub 2 miesiące trasa ok. 500km), ale jak sprawują się te jednostki przy użytkowaniu głównie miejskim, jeśli chodzi o awaryjność?

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przy takim użytkowaniu chyba lepiej 40i.
Diesel będzie miał problem z sadzą w całym dolocie, dpf będzie się często wypalał i robił problemy

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Miałem 740d z 2021 r użytkowane jak w pytaniu. Dużo jazdy miejskiej, co jakiś czas trasa. Wszystko było dobrze i nie zauważyłem żadnych problemów. Samochód użytkowałem 2 lata i w sumie zrobiłem ponad 40 tys km w tym czasie 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Wprawdzie nie x ale 340d. Ale to ten sam silnik co w x5 40d. Użytkuję od 4 lat, przejechane 90 tys. z czego 60 tys. w Warszawie (mam mega korki po drodze). Nic się nie dzieje. Dopalanie na postoju raz na 2-3 tygodnie (tj. Wentylator chodzi przez jakieś 7 minut po wyłączeniu silnika). Przy 20 tys. wymieniali w ramach gwarancji jakiś ‚przewód od mocznika”. Serwis stwierdził, że była jakaś wada fabryczna, czyli zakładam, że to nie poprzez niezdrową dla diesla jazdę na krótkich dystansach. 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Warto dodac, ze jesli to miasto typu Warszawa z sensowną dwu lub trzy-pasmową obwodnicą, to nawet jezdzac "po miescie" sa okazje, zeby rozprostowac kosci, troche mu docisnac i wypalic to co ewentualnie sie zgromadzilo.

Opublikowano (edytowane)

@nomad66 w teorii jest to prawda, natomiast z tego co widzę słyszę od mechaników to dolot w b57 tak czy inaczej jest do sprawdzenia i ew. regeneracji nawet nie ze względu na sadzę, a na kiepską konstrukcję klap wirowych... . Także zanim sadza stanie się problem to chyba i tak trzeba go otworzyć i sprawdzić luzy na łożyskach klap. Niemniej jednak benzyna w mieście zawsze będzie się lepiej sprawować jeśli chodzi tylko o awaryjność, to prawda.

Edytowane przez tommy_vercetti
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, tommy_vercetti napisał(a):

natomiast z tego co widzę słyszę od mechaników to dolot w b57 tak czy inaczej jest do sprawdzenia i ew. regeneracji nawet nie ze względu na sadzę, a na kiepską konstrukcję klap wirowych...

mam b47, obecnie niecałe 270tyś km. Kolektory są bliźniacze z b57. Nie wiem, skąd opinia, że klapki są problematyczne. Jestem dopiero co po zmianie kolektora, u mnie padło samo cięgno - niestety niedostępne - trzeba cały kolektor kupić.. 

Klapki po tym przebiegu nie mają bardzo dużego luzu. Ale auto robi trasy a nie turla się po mieście.

Na 75% przebiegu po mieście nie zawahałbym się ani chwili tylko brał b58

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

@nomad66 to że nie ma u Ciebie luzu (co cieszy!) to nie znaczy, że taki problem występuje. Jeden przypadek to zaledwie dowód anegdotyczny. Myślę, że przy 100k km warto to mimo wszystko sprawdzić, bo koszt niewielki, a ewentualne konsekwencje potencjalnie poważne. Ja w ogóle o tym na ten moment nie myślę, bo auto będzie nowe, wiec nie ma się co martwić na zapas 😂 B58 do miasta lepsze, natomiast myślę, że u mnie może być 50/50, przy czym to Warszawa więc bez problemu jest gdzie od czasu do czasu przepalić na obwodnicy, a po jazdach próbnych osobiście odpowiada mi zdecydowanie bardziej charakterystyka B57.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.