Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

stoję przed wyborem silnika w G60 - 2.0 vs 3.0 w dieslu xdrive. Przebiegi roczne ok 35 tys. Zamierzam użytkować auto do min 200 tys przebiegu i może więcej. Interwały olejowe skrócone. Który z tych silników ma mniej tzw "wad wrodzonych" ? czy faktycznie 3.0 B57 jest poprawiony w stosunku do N57? Biorę pod uwagę jeszcze OM654M w nowym Mercedesie E klasie. Ktoś porównywał który z tych silników może być najmniej problematyczny? wiadomo - liczę się z większymi kosztami utrzymania 3.0 tj nie tylko paliwo, ale przede wszystkim serwisy, tarcze klocki itp (tu będzie spora różnica w stosunku do 2.0)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz budżet na wersję z 6-cylindrowym silnikiem, to w zasadzie nie widzę sensu deliberować nad 2.0d…

Znasz kogoś, kto po zakupie samochodu powiedział, “kurczę, chciałbym, żeby miał mniej mocy i wolniej jeździł”?

Różnica w spalaniu i kosztach serwisowania jest bez znaczenia - nie oszczędzisz na tyle dużo, aby miało to jakiekolwiek znaczenie. Bierz 6-cyl i ciesz się najlepszym dieslem na rynku

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Nastepne auto jakie kupie to 3.0 benzyna b58 . Jak się łupać z dieslem to 2.0 wystarczy, mnie się wydaje za 5 lat diesle będą wysyłane z niemiec za dopłatą dla kupującego 😂 nie wiem jak jest w G60 ale poprzednie modele miały dopłatę 60k za 3.0 diesel. Jako użytkownik czajnika 218km xdrive z dwiema turbinami, mi to wystarcza. Diesle konkurencji sa duzo glosniejsze. Jakbym miał dopłacać tyle siana to już bym wziął benzynę tylko raczej auto zostanie wtedy na 10-15 lat u mnie. Jak narazie to w sumie nie narzekam na prawie 10 letnie auto, wygląda jak nowe, gra dobrze, tylko ten diesel wymusił dodatkowe studia technologiczne żeby nie dać sie wycyckać mechanikom 😂

Opublikowano
31 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Nastepne auto jakie kupie to 3.0 benzyna b58 . Jak się łupać z dieslem to 2.0 wystarczy, mnie się wydaje za 5 lat diesle będą wysyłane z niemiec za dopłatą dla kupującego 😂 nie wiem jak jest w G60 ale poprzednie modele miały dopłatę 60k za 3.0 diesel. Jako użytkownik czajnika 218km xdrive z dwiema turbinami, mi to wystarcza. Diesle konkurencji sa duzo glosniejsze. Jakbym miał dopłacać tyle siana to już bym wziął benzynę tylko raczej auto zostanie wtedy na 10-15 lat u mnie. Jak narazie to w sumie nie narzekam na prawie 10 letnie auto, wygląda jak nowe, gra dobrze, tylko ten diesel wymusił dodatkowe studia technologiczne żeby nie dać sie wycyckać mechanikom 😂

Ogólnie to posiadanie BMW wymaga takich studiów...bo większość mechaników na widok bawarki w bramie wyciąga "cennik dla klientów premium".

Opublikowano

W g60 3.0d dopiero będzie pojawiać się na drogach więc chwila cierpliwości i ktoś jakieś relacje zda. Ten wariant silnika jest już oferowany np w nowej serii 7 i tam daje spektakularne efekty. Jasne nie jest to rakieta,ale bardzo sprawnie sobie radzi z ciężką budą a przy prędkościach autostradowych pali śmiesznie mało. W mieście nie miałem okazji dłużej pojeździć. 

Co do trwałości nikt nic Ci tu nie powie nowego bo znowu silnik został zmodyfikowany i przebiegi użytkowników muszą pokazać mniej więcej co po jakim okresie wymaga troski. 
Osobiście im nowszy diesel tym bym się nastawiał na jego krótsze użytkowanie. 4/5 lat 200 tys km przedłużona gwarancja i do widzenia. G60 raczej nie zasługuje na to by o niej poważnie myśleć na przyszłość. 
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.