Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam f10 2016 r.

Nie sprawdzałem nigdy u siebie geometrii jeszcze/zbieżności ale wiem że jest trochę zła bo lekko ściąga jak puszcze kierownicę. W zwykłym aucie to pojechałem po prostu do stacji diagnostycznej i mi to elegancko ustawili bardzo zadowolony jestem, ale tak czytam że to jakoś inaczej się robi w BMW? Że trzeba dociążać, pełny zbiornik paliwa i różne wytyczne to prawda jest? Bo raczej tam gdzie robiłem zwykłe auto to mają dobry sprzęt ale wątpię że aż tak się znają jak co dociążyć itp. Czy może szukać specjalistycznego miejsca czy jechać do ASO? Jak to wygląda i jak to kosztuje? Bo tam gdzie robiłem inne auto to po prostu na stacji wzięli 100 zł, dostałem wydruk i zajęło im to 10 minut. Proszę o poradę. 

Opublikowano

Długo masz auto? To że ściąga to może być zbieżność ale też niekoniecznie. 
 

Skąd jesteś? W Lublinie u Gębki dobrze zbieżność ustawiają, ale to też lepiej poza sezonem zmian opon robić bo wtedy w każdym zakładzie zamieszanie i pośpiech.


Maszyna to jedno, ogarnięty człowiek do ustawienia zbieżności i geometrii to drugie.

 

Przyczyn ściągania może być cała masa…

-zużycie opony lub ciśnienie w oponie

-zawieszenie, jego zużycie (np sprężyny)

-ustawienie punktu zerowego przekładni 

 

 

Opublikowano

W Warszawie u Dobruckiego przy Prymasa Tysiąclecia p. Sylwek (czy Sławek) jest mistrzem świata i okolic w ustawianiu geometrii. 

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, vitruve napisał(a):

Długo masz auto? To że ściąga to może być zbieżność ale też niekoniecznie. 

Od nowości. Teraz mam wymienione tuleje i chyba po takim zabiegu pasuje zbieżność ustawić dlatego pomyślałem że to przez to. A opony to fakt mam łysawe letnie, już raczej do kosza. To może zanim się gdzieś wybiore lepiei zmienić na zimowe i zobaczyć czy nadal ściąga

Edytowane przez asaledr
Opublikowano

Ja zawsze po zakupie nowych opon robię zbieżność i nie mam żadnych problemów ze ściąganiem czy koleinami itd. Auto prowadzi się jak po sznurku. 
 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat geometrii kół zawsze na topie!😉 

Z tym dociążaniem, to dopiero przekonam się wkrótce. W zeszłym roku dociążyłem bagażnik i na siedzeniach kilkoma workami nawozu pod kwiatki. Mechanik stwierdził, że za dużo i tak naprawdę to w ogóle nie trzeba. Rozładowałem większość, ale kilka zostawiłem bo jednak ja i pasażer coś tam ważą. A jeżdżę zazwyczaj na pusto. 

Niestety nic to chyba nie dało, bo opony dalej ścinało (od wewnątrz). Tak przednie, jak i tylne. Ja wiem, że jak opony zostaną źle "napoczęte", to już żadne ustawianie nie pomoże. 

Postanowiłem zedrzeć do końca te opony. Po jakimś czasie przypadkowo zgadałem się z kolegą, który niedawno podjął pracę w tzw. pit stop i zapewnił mnie, że geometrię i wyważanie mają świetnie opanowane. Kupiłem nowe opony właśnie w/w warsztacie, więc była zniżka na wszystko. Ale do rzeczy... okazało się, że na maszynie diagnostycznej wyszło, że wszystkie koła są do sporej poprawki. 

Jeżdżę i co jakiś czas obserwuję zużycie opon. Na razie jest ok. Samochód dobrze się prowadzi itd. 

To co napisałem, to efekt końcowy, bo gdybym chciał opisać historię (tylko z kołami i zawieszeniem) od zakupu auta, to opis byłby o wiele dłuższy. 🙂

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Temat geometrii i ścierania opon z tyłu po wewnętrznej stronie przynajmniej w F11 jest znany nie od dziś i wałkowany latami na chyba wszystkich możliwych forach. Z tego co ja się orientuję to problem dotyczy(ł) głównie opon RTF, także u mnie 5 letnie opony z więcej niż 5mm bieżnika wyglądały jak na zamieszczonych zdjęciach (ważne - obie strony auta w podobnym stanie). Cieszę się, że ostatniej podróży przed zauważeniem tego nie jechałem 200kmh bo mogłoby to się różnie zakończyć.

Rozwiązaniem tego problemu jest najczęściej ustawienie geometrii na dobrej maszynie i ustawienie pochylenia kół na możliwie najmniejszy dopuszczony przez BMW kąt, u mnie było to 1°45' i dokładnie tak ustawiłem. Są też spece, którzy jeszcze mniejszy kąt ustawiają, technicznie możliwy powinien być  1°25' chyba ale ja nie próbowałem. Od ustawienia już 70tys. km i wszystko wygląda ok. 
Jest też inne rozwiązanie, albo dopełnienie ustawienia geometrii, czyli opony non-RTF, takie też zastosowałem u siebie, żadnych oznak nieprawidłowego ścierania a i komfort jazdy nieprównywalny.

Jeśli chodzi o ściąganie z przodu to też miałem lekkie przed geometrią, co ciekawe na zimowych kołach jechał jak po sznurku na letnich ściągał. Tak że, ja bym proponował zawsze też albo zmienić koła miejscami albo spróbować na innym zestawie kół np. zimowe zamiast letnich, bo może przyczyna leżeć w oponach.

20191109_180535.jpg

20191109_182820.jpg

20191109_182834.jpg

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.