Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W jaki sposób zdiagnozować, że tuleje kwalifikują się do wymiany ? Jak podniosę auto i zdejmę przednie koło to widać sporą przerwę między gumą, a drążkiem. Nie wiem czy to jest normalny objaw, bo wiadomo, że w takim położeniu występują skrajne obciążenia na stabilizatorze czy jednak guma jest już zmęczona dlatego jest luz. W drugim aucie ten luz jest mniejszy, aczkolwiek tam jest stabilizator 23 mm jeśli to ma znaczenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak jest przerwa to do wymiany.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak auto stoi na wszystkich kołach to przerwy nie widzę, tylko jak podniosę w jednym punkcie. A orientujesz się czy wcisnę gumy 23mm na stabilizator 24 mm ? Bo tak się zastanawiam czy to dobry pomysł. Po tylu latach pręt pewnie się trochę wytarł w tych miejscach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak jest luz po całej długości to na stówkę do wymiany, jak tylko przy krawędzi a nic nie bije na nierównościach to nie ruszaj. Gumy fortuny nie kosztują można spróbować 23mm założyć.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie mam delikatne stuki na małych nierównościach i szukam winnego :classic_smile: Wahacze są OK, może maglownica chociaż nie ma luzów, nie cieknie, ewentualnie mogą stukać jeszcze amortyzatory, bo już mają prawie 100k km, gumy stabilizatora 50k km. Fakt, cena nie jest zaporowa i tak zrobię, zakupię 23mm i najwyżej zostaną do drugiego auta.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gumy 23mm MEYLE weszły na stabilizator 24mm.

Opublikowano

Wchodzą ciaśniejsze, będą lepiej zaciśnięte. U siebie przy wymianie zawiasu ze standardowego na MTII kładłem stabilizatory 25mm przód i 15mm tył na roczne gumy od 23/13mm, trzymały staba aż miło 👍
A stukanie ustało?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stukanie jakby się zmniejszyło, ale coś tam jeszcze słychać na drobnych nierównościach. 

Opublikowano
2 godziny temu, Fuser napisał(a):

słychać na drobnych nierównościach. 

A krzyżak na kolumnie kierownicy - ten dolny, przy przekładni kierowniczej?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kiedyś podczas grubszej naprawy prosiłem mechanika, żeby spróbował to zdiagnozować to stwierdził, że magiel trochę stuka, ale nie cieknie i on by tego nie ruszał. Na SKP tez z diagnostą szukałem i nic nie wyszło. Odkąd pamiętam to coś delikatnie pukało właśnie na drobnych nierównościach nawet po wymianie całego zawieszenia. M-tech jednak jest twardszy i bardziej wybiera nierówności. Mogą być jeszcze amortyzatory, które mają teraz 100k przebiegu. Generalnie nie jest to jakieś uciążliwe, ale mam porównanie do drugiego auta i tam jest cicho w każdych warunkach tylko, że tam jest zawieszenie standard.

Nie sprawdzałem krzyżaka. Na wiosnę temu się przyjrzę. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.