Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

po dłuższym nie używaniu postanowiłem odkopać moje E91 niestety n43 postanowił odpowiedzieć front kickiem w twarz:)

Dobra do rzeczy - auto przez dłuższy czas było używane sporadycznie, w zeszłym roku parę razy pojawiła się lampa alladyna przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (temat dość popularny na forum z tego co udało mi się wyszperać).

Obecnie co dzieje się w aucie:

-wywala zapłon na 2 cylindrze świecą okopcona ( jakoś rok temu była tam wymieniana cewka), świece i cewka zamienione z cylindrem 1 i nadal misfire wywala na drugim.

- kiedy silnik się nagrzeje auto chodzi jak traktor, miga kontrolka silnika,

- wywala błąd niskiego ciśnienia paliwa,

- błąd niskiego ciśnienia oleju (przy zwalnianiu np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania 

Wszystko dzieje się kiedy auto się rozgrzeje i przy niskich obrotach. Na zimno czuć lekkie drgania w aucie ale nie wyrzuca żadnych błędów i po ruszeniu jedzie prawidłowo nie brakuje mocy i dopóki jest na obrotach wszystko jest ok, problemy zaczynają się gdy obroty spadną.

Błędy czytane OBD z allegro, jutro albo pojutrze podjadę do kolegi na jakąś inpe/iste. 
 

Lista błędów 

 

PO302,

29CE,

30C1,

29F3,

2EF7

I moje pytanie: od czego zacząć? Czy wypadanie zapłonu może być spowodowane np błędem niskiego ciśnienia paliwa(czujnik)? Dlaczego wypada tylko jak silnik jest nagrzany? Co do oleju obstawiam, że będzie to regulator ciśnienia, który znajduje się pod alternatorem ale może się mylę. 

Trochę się naczytalem jak ludzie powymieniali rozrządy, wtryskiwacze itd a zapłon nadal wypadał więc będę wdzięczny za wszelkie sugestie gdzie zacząć. Silnik 170km rok 2009.

Załączam odczyty z OBD, może ktoś z tego coś odczyta.

Z góry dzięki !

 

 

 

IMG_6170.png

IMG_6169.png

IMG_6168.png

IMG_6167.png

Edytowane przez Shogun88
Opublikowano

Witam ja to bym zaczął od wyeliminowania błędu od ciśnienia oleju, a później obserwowania jakie jest ciśnienie paliwa przed odpaleniem i po odpaleniu, może już pompa niedomaga czy coś albo czujnik walnięty

Opublikowano

Błąd ciśnienia oleju sprawdź elektrozawór ciśnienia oleju 

u mnie po wymianie na Ori było już git 

Opublikowano

Wczoraj zabrałem się do roboty i zacząłem od czujnika niskiego ciśnienia paliwa ( błąd wyskakiwał jako pierwszy więc zacząłem od tego) plus od razu wymieniłem 4 świece. Problem wypadania zapłonu zniknął, trochę pojeździłem i co mnie dziwi równocześnie przestał pojawiać się błąd ciśnienia oleju. W piątek i sobotę zrobię dłuższe trasy i będę obserwował. Nadal w aucie wyczuwalne są lekkie drgania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.