Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wszystkim, 
 

Czy znajdzie się jakaś dobra dusza która byłaby wstanie, najlepiej z 3.0 m57n2 z dpf zalogować/ sprawdzić jak wyglądają parametry (zrobić loga btoolem) czujników temperatury spalin przed katalizatorem i przed dpf? 
 

2008r 35d 286 m57n2

U mnie jak w mordę strzelił dpf w trasie wypala się równo co 300km (do 200km w mieście) (chyba że ciśnie po Niemczech 170+ wtedy wypala co 600/800). Wszystko mam porobione,  łącznie z turbiną i 6 nowymi wtryskami (nowe, nie regenrowane). Filtr wypala do zera ciśnienia ma znakomite ale zapełnia się dosyć szybko. Jedyne parametry jakie mi nie pasują to właśnie różnica między czujnikiem temp przed Katem i dpf.

- cisnienie paliwa wzorowe bez wahań 
- oleju nie bierze grama
- kompresja rowna na każdym jak w nowym silniku 28.5 bara 
- turbo regenerowane 
- nowy EGR i elektrozawór
- klapki nowe
- czyszczona chłodnica spalin
- nowy czujnik różnicy ciśnień i sonda
- wszystkie nowe wtryski
- dpf prany
- czyszczony cały dolot i sprawdzany podciśnieniowi dymiarką 

Generalnie nie ma do czego się przyjebac oprócz; 

Bank 1: podczas równomiernej jazdy ma niższa temperaturę od tego przed dpf, między 20 a 50 stopni. Podczas przyspieszania się zrównują lub podczas wypalania. Bardzo szybko również się wychładza momentalnie po ściągnięciu nogi z gazu spada o 30/50 stopni. Po ściągnięciu nogi z gazu i chwilowym toczeniu się różnica sięga do 70 stopni.

Z tego co widzę w ISTA D komunikat jest taki że temp Bank 1 może być maksymalnie wyższa o 70 stopni tak jakby wskazywał że generalnie temp Bank 1 powinna być wyższa a u mnie jest generalnie maksymalnie równa.

Czy ktoś może mi powiedzieć jak to u niego wygląda? Które generalnie osiąga wyższe parametry?  Dopiero jak będzie SCT będę usuwał dpf i robił pod 400koni (Silnik 35d) a do tej pory to dupowoz i lubię czyste rurki i że nie kopci więc błagam o nie wypisywanie negatywnych opinii o dpfie bo go lubię i nie generalnie nie mam problemów tylko nurtuje mnie dlaczego skoro wszystko jest prawie nowe dalej ten interwał jest taki se? 

Czy po tylu wymianach w silniku może muszę mu jakieś parametry przyuczone wyzerować? Które? 

Czy zwichorwany/ nieszczelny kolektor wydechowy mógłby dawać takie objawy? Ale chyba sonda by to wyłapała a generalnie pokazuje 1000mv kiedy trzeba…

Z góry dzięki za pomoc!

Opublikowano (edytowane)

Podejrzyj sobie jak wyglądają temperatury na zimnym silniku przed odpaleniem. Powinny być mniej więcej takie same i raczej zbliżone do temp zewnętrzej jeśli auto stało powiedzmy całą noc. Co do różnic u mnie jest podobnie jak u ciebie. Przy jednostajnej jeździe wskazania temperatury przed dpf są wyższe niż na pierwszym czujniku. Co do tego wypalania co 300 km to zapytam czy próbowałeś ograniczać egr w btool?? U siebie mam ustawione na +87 (ista przyjmie tylko +40 dla euro 4) i zwiększyło to interwały znacznie. Latem wypala sie co +- 550/600 km, w długiej trasie wypalił się po 920 przy ilości sadzy około 32 gram.

Edit. Wydaje mi się, że te różnice temperatur wynikają z tego, że przy niskim obciążeniu spaliny przed dpf bardziej się"kotłują" niż przed katem i stąd też te wyższe temperatury są utrzymywane.

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano (edytowane)

Wtryskiwacze oczywiście zakodowane do sterownika? Co do adaptacji to po wymianach przepływki, czujnika ciśnienia na listwie, lub wtryskiwaczy wymagane jest skasowanie adaptacji " Mean quantity adaptation". Szczegóły znajdziesz w ista. W skrócie napiszę że ta adaptacja i dostosowuję mieszankę paliwowo powietrzną przy użyciu sondy, tak aby samochód spełniał normę euro 4. Nie jest to adaptacja natychmiastowa, a procedura uczenia się sterownika w przypadku błędów w tworzeniu mieszanki ( przekłamujący przepływomierz, źle rozpylające wtryski). Sonda lambda to wykrywa i sterownik silnika to koryguje.

 
Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano (edytowane)

@tomaszj1990 po nocy wszystkie czujniki mają bardzo zbliżoną wartość ale co zauważyłem na 100% silnik filtruje czujniki wstosunku do siebie np. Tuż przed zgaszeniem 

bank 1: 170c

bank 2: 220c

po zgaszeniu momentalnie 

bank 1: 155c

bank 2 160c lub okolice banku 1 więc bym tak po razy oko to traktował bo na 100% bierze jakiś offset z czujnika temp otoczenia.

na nowych wtryskach zrobiłem już ponad 1k km, myślisz, że się nie zaadaptował?
Natomiast dodam ciekawostkę, że korekty mam gorsze niż na starych (205k przebiegu) wtryskach 🙈 a przypomnę, że wtryski mam nowe z serwisu…

pamiętasz jakie ma ciśnienie wsteczne na pełnym bucie tuż po wypaleniu? 250/300/400?

Próbowałem ograniczy egr, puszcza mnie na +87 ale natychmiastowej poprawy nie odczułem… więc wróciłem na serię bo tak lubię 🤣 no i jeżdżę głównie w centrum więc nie chce smrodzić a z autopsji czuję jak te smierdziele dają czadu. 

mam jeszcze jedno pytanie do ciebie, czy zauważyłeś jak pracuje u ciebie przepustnica? U mnie normlanie pracuje podczas jazdy - jak ściągam nogę z gazu to czasami sie przymyka na 30/50/60% jakby chciał ograniczyc ilosc powietrza to normalne? Nie powinna się zamykać tylko podczas gaszenia i wypalania dpf? 
 

mi wypala przy 45-50 gramach najczęściej jak przy 160/170km/h ciśnienie zbliża się do 200mbar

Edytowane przez michul
Opublikowano

Ciśnienia przy pełnym bucie nie sprawdzałem, nie mam pojęcia jak to wygląda. Przepustnica na pewno zamyka się przy gaszeniu i przymyka przy wypalaniu. W trakcie normalnej jazdy nie obserwowałem czy pracuje. Będę miał okazję to podejrzę. Napisz czy nowe wtryskiwacze zostały przypisane do cylindrów a dokładniej czy zostały wpisane kody IMA do sterownika, każdy wtryskiwacz ma swój indywidualny kod który wpływa na jego pracę/ dawkowanie. Czy się zaadoptował? Nie wiem, zerknij sobie na tą adaptacje w ista o której pisałem, jest napisane, że kasowanie tej adaptacji jest konieczne po wymianie między innymi przepływomierza. Co do ograniczenia egr daj temu szansę, u mnie to zrobiło ogromną różnicę jeśli chodzi o interwały wypalania. Nie martw się w ten sposób egr nadal pracuje i nie trujesz jakoś specjalnie mocniej, jedynie otwiera się trochę mniej. Przy 45 gramach obliczonej sadzy sterownik uznaje filtr jako mocno obciążony sadzą, jak podłączysz inpę to w sekcji "shadow memory" czyli jakby ukrytej pamięci błędów przy takim zapełnieniu sadzą sterownik wyrzuca tymczasowy błąd właśnie mocno obciążonego filtra i z automatu włącza wypalanie dpf. Walczyłem z częstym wypalaniem dpf i miałem takie błędy. W ista, czy b tool tego błędu nie znajdziesz tylko w inpa. U mnie odkąd ograniczyłem egr nigdy nie doszedł do takiej wartości sadzy czyli 45 gram a jeżdzę tak już około 1,5 roku.

Opublikowano (edytowane)

@tomaszj1990 do 45g dochodził sam podczas jazdy nigdy przez, ze np. Długo jeździłem po mieście i nie miał szansy włączyć regeneracji - nigdy nie miałem problemu praca DPF każde wypaleniami obserwuję doprowadzam do końca albo wypala sam jeśli mam później więcej jazdy po mieście.

A co do nowym wtrysków.

tak oczywiście zostały przypisane. Mam bardzo dobry warsztat specjalizujący się w BMW. Niestety mało kto podejmuje się podnoszenia sprawności DPF bo jak sam widzisz to jest niestety eliminacja metodą prób i błędów co jest kosztowne.
 

jedyne co zostało mi do wymiany to tylko przepływomierz ale nigdy nie zauważyłem odchyłki jego pracy…

A wracając do 45g sadzy to mimo wszystko ciśnienie wsteczne nie było jakoś wysokie max 15/17mbar ale to już było właśnie tuż przed wypaleniem a przy 4k obrotów 160mbar więc dalej relatywnie niskie…

Z pomysłów jakie mi zostały to.

1. Reset wszystkich sterowników do wartości fabrycznych

2. Mapa u tunera żeby odświeżył mapę i dawki i dostosował je do aktualnej kondycji auta 

Edytowane przez michul
Opublikowano

@tomaszj1990 bylbys wstanie u siebie w trakcie jazdy jak wolno/ szybko zmienia wartosci temperatury na BANK 1? Jest to stopniowe i powoli czy momentalnie po odjeciu gazu potrafi temperatura spaść o 30/50 stopni?

Opublikowano
20 godzin temu, tomaszj1990 napisał(a):

Ciśnienia przy pełnym bucie nie sprawdzałem, nie mam pojęcia jak to wygląda. Przepustnica na pewno zamyka się przy gaszeniu i przymyka przy wypalaniu. W trakcie normalnej jazdy nie obserwowałem czy pracuje. Będę miał okazję to podejrzę. Napisz czy nowe wtryskiwacze zostały przypisane do cylindrów a dokładniej czy zostały wpisane kody IMA do sterownika, każdy wtryskiwacz ma swój indywidualny kod który wpływa na jego pracę/ dawkowanie. Czy się zaadoptował? Nie wiem, zerknij sobie na tą adaptacje w ista o której pisałem, jest napisane, że kasowanie tej adaptacji jest konieczne po wymianie między innymi przepływomierza. Co do ograniczenia egr daj temu szansę, u mnie to zrobiło ogromną różnicę jeśli chodzi o interwały wypalania. Nie martw się w ten sposób egr nadal pracuje i nie trujesz jakoś specjalnie mocniej, jedynie otwiera się trochę mniej. Przy 45 gramach obliczonej sadzy sterownik uznaje filtr jako mocno obciążony sadzą, jak podłączysz inpę to w sekcji "shadow memory" czyli jakby ukrytej pamięci błędów przy takim zapełnieniu sadzą sterownik wyrzuca tymczasowy błąd właśnie mocno obciążonego filtra i z automatu włącza wypalanie dpf. Walczyłem z częstym wypalaniem dpf i miałem takie błędy. W ista, czy b tool tego błędu nie znajdziesz tylko w inpa. U mnie odkąd ograniczyłem egr nigdy nie doszedł do takiej wartości sadzy czyli 45 gram a jeżdzę tak już około 1,5 roku.

Czyli od 1,5 roku nie był wypalany filtr dpf ? 

Opublikowano
2 godziny temu, kucy07 napisał(a):

Czyli od 1,5 roku nie był wypalany filtr dpf ? 

 Jakbyś przeczytał cały temat to byś wiedział. Po prostu nigdy nie doszedł do takiego poziomu sadzy odkąd ograniczyłem egr. Przy 45 gramach sadzy w m57n2 sterownik bezwzględnie próbuje wypalić filtr bo uważa go za mocno obciążony przy tym poziomie sadzy. Ale wypala się również przy mniejszym poziomie sadzy w zależności od ilości przejechanych kilometrów, średniej prędkości, ilości spalonego paliwa od ostatniego wypalania. W moim przypadku jest to w okolicach 500-600 km. Rekord w trasie miałem 920 km przy poziomie sadzy około 32 gramy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.