Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

od jakiegoś czasu czuję pracę automatu, zakładam, że praca w trybie komfort nie powinna być wyczuwalna.

Na zimnym silniku, że czuć zmianę biegów, to rozumiem, nawet w testowych egzemplarzach tak jest.

Problem jest przy umiarkowanej jeździe, wyraźnie czuć zmianę biegów, takie jakby krótkie przyhamowanie/szarpnięcie, czasem przy wrzucaniu 2, czasem 4, różnie, czasem jest to kompletnie niewyczuwalne.

Wrażenie jest takie, że przy mocniejszym wciśnięciu gazu jest… lepiej. Jest to wyczuwalne nawet na prostej drodze przy małym obciążeniu.

Również przy dohamowywaniu do świateł, zrzucanie biegów jest wyczuwalne.

Zgłaszałem wcześniej na gwarancji problem z mocno wyczuwalnym odpalaniem/gaszeniem miękkiej hybrydy, stwierdzili, że jest wszystko ok.

Jak to wygląda u Was?

Opublikowano

Głównie e38, ale nowszymi też się zdarzało i nie kojarzę takich klocków.

W G60 tego nie ma, a skrzynia chyba ta sama.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W trybie Comfort nie czuć zmiany biegów niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły. W trybie Sport/Sport+ czuć wyraźnie zmiany biegów (i tak ma być, że niby dodatkowe "kopnięcie" wzmacnia sportowe doznania), ale tutaj też nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Mówię o nowych autach i takich, które mają przebieg powiedzmy do 100k, a nie styranych demówkach czy samochodach z większym przebiegiem gdzie już coś może być wyeksploatowane.

Opublikowano
Godzinę temu, s0nar napisał(a):

W trybie Comfort nie czuć zmiany biegów niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły. W trybie Sport/Sport+ czuć wyraźnie zmiany biegów (i tak ma być, że niby dodatkowe "kopnięcie" wzmacnia sportowe doznania), ale tutaj też nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Mówię o nowych autach i takich, które mają przebieg powiedzmy do 100k, a nie styranych demówkach czy samochodach z większym przebiegiem gdzie już coś może być wyeksploatowane.

Mój ma poniżej 40k i dopiero rok, czyli zgłaszam na gwarancję.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sonar zapewne pisze o swoich dwóch g30 czyli 540i i m550i więc trudno też porównywać ich płynność / kulturę pracy do 520d.

  • Lubię to 1
Opublikowano
16 minut temu, Randall napisał(a):

Sonar zapewne pisze o swoich dwóch g30 czyli 540i i m550i więc trudno też porównywać ich płynność / kulturę pracy do 520d.

Jak dla mnie silnik nie ma nic do pracy skrzyni, jechałem nowym, z tym samym silnikiem i nie było czuć nic.

Już samo to, że na różnych biegach zachowuje się inaczej, jest podejrzane.

W starej E34 z tdsem było to bardziej aksamitne.

Opublikowano
6 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Na własną rękę możesz podpiąć komputer i sprawdzić korekty na sprzęgłach czy nie odstają od normy 

Jaki komputer się nada? Jaki program?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 31.10.2024 o 21:53, kw95s napisał(a):

Jak dla mnie silnik nie ma nic do pracy skrzyni, jechałem nowym, z tym samym silnikiem i nie było czuć nic.

Już samo to, że na różnych biegach zachowuje się inaczej, jest podejrzane.

W starej E34 z tdsem było to bardziej aksamitne.

Silnik no trochę ma, nawet dużo bo... ma swoją masę która to może mieć wpływ na odczucia jak pracuje skrzynia.

Zużyte wtryskiwacze, zapchany/przycinający się EGR i kilka innych elementów ma duży wpływ na prace skrzyni biegów.

 

W dniu 1.11.2024 o 10:21, Użytkownik525xd napisał(a):

Prawie każdy moduł OBD na kablu z wbudowqnym systemem diqgnostycznym, a typowo do BMW np ISTA. Appki po OBD bluetooth nie znam takiej która to wyświetla, 

"Prawie każdy moduł" "Apki po OBD bluetooth nie znam takiej".

 

Zostańmy przy tym że ISTA.

 

 

Wracając do sedna:

Gumy/tuleje dyferencjału do sprawdzenia, poduszki silnika, skrzyni, łączniki wału.

Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów (przy odpowiedniej temperaturze)

Wymiana oleju w skrzyni

Adaptacja

 

I to ciężki temat do rozmów gdyż każdy ma inny próg 'czucia'. Dużo osób pisze że nie czuje - bo jest do tego przezwyczajona lub uznaje to za norme. Jak zrobisz głośniej muzykę to tez mniej czuć 🙂

Owszem - ZF bardzo płynnie zmienia biegi i z reguły tych zmian po prostu nie czuć.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
49 minut temu, luk_byd napisał(a):

 

 

 

I to ciężki temat do rozmów gdyż każdy ma inny próg 'czucia'. Dużo osób pisze że nie czuje - bo jest do tego przezwyczajona lub uznaje to za norme. Jak zrobisz głośniej muzykę to tez mniej czuć 🙂

Owszem - ZF bardzo płynnie zmienia biegi i z reguły tych zmian po prostu nie czuć.

Ja niestety czuję wszystko, nawet, jak jest muzyka głośno, ale samo to, że niektóre biegi czasem zmienia idealnie, nic nie czuć, a na innych to wyraźnie czuć.

Głównie to czuć przy mniejszych obciążeniach, na sporcie nawet jest lepiej.

Zgłaszam na gwarancję, może tym razem nie powiedzą, że wszytko jest ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz gwarancje - jak najbardziej. Po to ona jest 🙂

Opublikowano

Tak, samochód ma dopiero rok… jeszcze dwa lata, ale jak co chwilą będą jakieś klocki, to długo z nim nie wytrzymam.

Serwis niekompetentny, wymieniali zbiorniczek płynu chłodniczego, po wymianie wszystko oblane, na osłonie i przekładni kierowniczej z silnikiem jeziorko płynu chłodniczego, a wcześniej było czysto, nie mam już do nich siły. Trzeszczenie w bagażniku mieli naprawić i jest gorzej niż było. Masakra

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
21 minut temu, kw95s napisał(a):

Tak, samochód ma dopiero rok… jeszcze dwa lata, ale jak co chwilą będą jakieś klocki, to długo z nim nie wytrzymam.

Serwis niekompetentny, wymieniali zbiorniczek płynu chłodniczego, po wymianie wszystko oblane, na osłonie i przekładni kierowniczej z silnikiem jeziorko płynu chłodniczego, a wcześniej było czysto, nie mam już do nich siły. Trzeszczenie w bagażniku mieli naprawić i jest gorzej niż było. Masakra

Spróbuj w innym salonie, lub zwróć na to uwagę przy odbiorze. 
Wiem - w premium oczekuje się poprawnej obsługi w standardzie.

Może zostawili ślady aby nie było wątpliwości że zostało wymienione 🙂

Opublikowano
Teraz, luk_byd napisał(a):

Spróbuj w innym salonie, lub zwróć na to uwagę przy odbiorze. 
Wiem - w premium oczekuje się poprawnej obsługi w standardzie.

Może zostawili ślady aby nie było wątpliwości że zostało wymienione 🙂

Odbiór był taki, że przez cały dzień nie mogłem się doprosić o informację, w końcu, po 17 dostałem info, że będzie do odbioru o 20 i zadzwonią, o 20:30 zacząłem dzwonić, nikt nie odbierał, pojechałem na miejsce, obsługa nic nie wiedziała, a samochód stał na serwisie (dziwne, bo jak chciałem pogadać z mechanikiem, to podobno już go nie było).

Ostatecznie podstawiono samochód o 21, więc nie było żadnej okazji na sprawdzenie czegokolwiek.

Byłem w salonach suzuki, fordzie, wszędzie kawa, żadnych problemów, a tutaj rozczarowanie na całej linii... marka premium, ta

 

Co do innego salonu, próbowałem, ale wykazują się niekompetencją i każdą sobie (na gwarancji) płacić 700zł za diagnozę (zwrotna jeśli się potwierdzi usterka).

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, kw95s napisał(a):

o do innego salonu, próbowałem, ale wykazują się niekompetencją i każdą sobie (na gwarancji) płacić 700zł za diagnozę (zwrotna jeśli się potwierdzi usterka

Z jakiego roku jest samochód? 700zł jest chyba w przypadku ubezpieczenia od kosztów napraw („przedłużona gwarancja”). To nie jest gwarancja producenta, stąd inne zasady. 
 

Edytowane przez chebum
Opublikowano
2 godziny temu, chebum napisał(a):

Z jakiego roku jest samochód? 700zł jest chyba w przypadku ubezpieczenia od kosztów napraw („przedłużona gwarancja”). To nie jest gwarancja producenta, stąd inne zasady. 
 

skończył rok, to jest gwarancja przedłużona przy zakupie, nie ta dodatkowa, co świadczy aso (ubezpieczenie)

nawet standardowo miałby jeszcze rok

Opublikowano

Jestem po wizycie na serwisie, bmw nie potwierdza zgłoszonego problemu, nie wiem, czy nie czują nic, czy dla nich to po prostu normalne.

Opublikowano

Jedz do innego ASO. 

Opublikowano
6 minut temu, saab napisał(a):

Jedz do innego ASO. 

Na razie jeszcze cisnę, żeby sprawdzali dalej, na pytanie, czy serwisant nic nie czuje, uznaje to za normę, stwierdzono, że napisał tylko, że nie potwierdza zgłoszonych usterek.

Ma pojeździć jeszcze inny mechanik.

Opublikowano

Skasowali adaptację, przejechali 18km, teraz jest lepiej, nie ma rewelacji, ale mam nadzieję, że z czasem będzie lepiej, na pewno jest lepiej, niż było.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kilka słów ode mnie w temacie wyczuwalnej pracy skrzyni.

W moim G30 od nowości zmiana biegów była wyczuwalna, szczególnie przy niskich biegach - czy to w górę czy w dół. 

Zakładałem że tak ma być, no bo niby co miałoby być nie tak w nowej skrzyni. Teraz auto ma 110kkm przebiegu i skrzynia pracuje tak samo.

Dziś jeździłem 320xd z 2021 roku z przebiegiem 80kkm i tam skrzynia działała niewyczuwalnie. 

Co zauważyłem też, to w moim przy mocniejszym przyśpieszaniu od razu redukuje bieg, a w trókce ciągnie na tym samym biegu.

A może to nie jest wina skrzyni tylko programu? Mój jest w pełnym pakiecie M a trójka klasyczna. Może u mnie ma być czuć "kopnięcie" skrzyni, a w trójce spokojniej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 26.11.2024 o 18:23, Marcinuj napisał(a):

Kilka słów ode mnie w temacie wyczuwalnej pracy skrzyni.

W moim G30 od nowości zmiana biegów była wyczuwalna, szczególnie przy niskich biegach - czy to w górę czy w dół. 

Zakładałem że tak ma być, no bo niby co miałoby być nie tak w nowej skrzyni. Teraz auto ma 110kkm przebiegu i skrzynia pracuje tak samo.

Dziś jeździłem 320xd z 2021 roku z przebiegiem 80kkm i tam skrzynia działała niewyczuwalnie. 

Co zauważyłem też, to w moim przy mocniejszym przyśpieszaniu od razu redukuje bieg, a w trókce ciągnie na tym samym biegu.

A może to nie jest wina skrzyni tylko programu? Mój jest w pełnym pakiecie M a trójka klasyczna. Może u mnie ma być czuć "kopnięcie" skrzyni, a w trójce spokojniej?

320xd z 2021 roku ma troche inna skrzynie biegów niż G30 z 2017, 2018 czy początku 2019 roku. To i to 8HP ale... 

Oprócz tego owszem - opcja 2TB trochę zmienia charakterystykę przełożeń. 

I jak najbardziej - różne wersje oprogramowania - różne sposoby / czasy zmiany biegów, inna charakterystyka pracy skrzyni.

Druga rzecz to adaptacja pracy elektrozaworów/skrzyni - jak po wykasowaniu spieprzy się sprawę to tez róźnie może być

No i druga rzecz kasowanie nastaw kierowcy - czyli ta druga adaptacja - która dostosowuje styl jazdy do kierowcy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.