Skocz do zawartości

Koszt naprawy silnika


Marcelfk25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od tygodnia posiadam bmw e90 325i 2005r 2,5l 218koni benzyna. Chciałbym się dowiedzieć jakie byłby szacunkowe koszty naprawy maty poduszki powietrznej. Oraz zastanawiam się nad remontem silnika, ponieważ czek engine świeci cały czas poprzedni właściciel mówił że to nic wielkiego że on to 2 razy usuwał i znów wyskakuje. Auto ma moc nic się nie dzieje, z połowy tamtego roku mam faktury na prawie 3,5tys euro ale i tak zastanawiam się nad kapitalnym remontem ponieważ razem z dziewczyną mieszkamy w Holandii i jeździmy do Polski a nie chciałbym żeby gdzieś stanął samochód po drodze. Oraz kapitalny remont skrzyni (automat) jeśli coś takiego jest bo dziś jak się zatrzymałem chciałem dać na tryb parking i zaczęło szarpać samochodem ale nie jestem pewien czy wtedy pedal miałem wciśnięty do końca. Trochę się boję że dałem d… z tym autem bo zapłaciłem 5,5tys euro za nie a już się dzieją niespodzianki. Dodam że jestem 5 właścicielem to mnie skusiło żeby je kupić. Auto ma 260tys przebiegu. Proszę o normalne odpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam 

IMG_3933.jpeg

IMG_3932.jpeg

Edytowane przez Marcelfk25
Nie pełny model auta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Marcelfk25 napisał(a):

poprzedni właściciel mówił że to nic wielkiego że on to 2 razy usuwał i znów wyskakuje

Usuwanie błędu, to nie usuwanie usterki. Podepnij kompa, sprawdź błędy, do tak prostej czynności wystarczy nawet adapter OBD na bluetooth i chociażby bool lite. 

Ale najlepsza i tak będzie pełna diagnostyka INPĄ. 

 

Robienie generalnego remontu silnika, nie wiedząc co jest przyczyna wyskakującego checka jest, delikatnie mówiąc, brakiem szacunku do własnych pieniędzy 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, od niedawna mam ten samochód.

Dzis jak jechałem do pracy to zgasł mi na światłach, jest to automat więc raczej nie powinien zgasnąć ale odrazu odpalił i normalnie jeździ. Dziś 70km zrobiłem i nic tylko przy np. Jade autem mam obroty 2tys hamuje na światłach obroty spadają do 1tys i nagke takie jakby zamulenie silnika jest obroty spadają do jakoś 450-500 podnoszą się na 600 i tak stoją cały czas. Trochę też dymi moim zdaniem za bardzo jak na benzynę. Chciałbym się dowiedzieć czy remont silnika ma jakiś sens. Domyślam się że przegląd na lewo przeszedł ponieważ widzę w Internecie że w jednym rwd nie przeszedł przeglądu a w innym kilka dni później przeszedł i też jak mógł przejść przegląd z kontrolka czek engine oraz kontrolkami pasów i poduszki powietrznej? Skoro widzę w rdw że poduszki i pasy świecą od 19.02.2024 jest problem z tymi poduszkami czyli kontrolki musiały świecić na przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, KucaQ napisał(a):

Usuwanie błędu, to nie usuwanie usterki. Podepnij kompa, sprawdź błędy, do tak prostej czynności wystarczy nawet adapter OBD na bluetooth i chociażby bool lite. 

Ale najlepsza i tak będzie pełna diagnostyka INPĄ. 

 

Robienie generalnego remontu silnika, nie wiedząc co jest przyczyna wyskakującego checka jest, delikatnie mówiąc, brakiem szacunku do własnych pieniędzy 😉

Powiem w ten sposób, dziewczyna też będzie jeździła tym autem a ona nie zna języka angielskiego i jak coś się stanie z autem np. Stanie jej na skrzyżowaniu to on poprostu się rozpłacze i nie będzie wiedziała co ma robić. 4razy w roku będziemy tym autem do Polski jeździć oraz na jakieś wakacje więc chciałbym być pewny w 110% tego samochodu. Gościu który sprzedał mi to auto mnie zablokował na FB i więc samo to wydaje mi się podejrzane bo auto było wystawione za 6,3tys ja mu powiedziałem za 5,5 dam bo chciałem się targować a on się odrazu zgodził. Policja też nas zatrzymała do kontroli ale wszystko okej było i nas puścili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal remont silnika to nie jest rozwiązanie, na którym powinienes sie skupic.

Powinieneś sie skupic na diagnostyce komputerowej. Od tego musisz zaczac i Cie to nie ominie. Żaden dobry (zaznaczam - DOBRY) mechanik nie zrobi Ci remontu bez odpowiedniej diagnostyki, bo Ty tak chcesz. A jak sie trafi taki z podejściem "klient płaci, klient wymaga" zrobi Ci remont na Twoje życzenie bez diagnostyki, a po remoncie będzie to samo to co? Pretensje do mechanika, że nie naprawił? 

Edytowane przez KucaQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeży zakup ale nic nie pisałeś o pakiecie startowym. Był jakiś serwis wykonany?  Jak przechodziło z rąk do rąk to raczej nikt nie inwestował a lansował się na glebie i felach a potem na handel 

Polecam zakupić adapter OBD do wstępnej diagnostyki i studiować forum. 

To twoje pierwsze auto w Holandii? Odwiedziłem kilku mechaników w Holandii i mam kilka przemyśleń na ich temat😅

Jaki rejon Holandii?

Edytowane przez Michael993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zapewne check od zmiażdżonych katalizatorow i sond od brania nadmiernego oleju (tłoki z serii ks - 2.5)

 

Uwierz, że ten samochód nie ma mocy, stawiam dolary przeciwko orzechom.

 

Porządna diagnostyka.  Kup kabel kdcan i pomogę Ci zdalnie krok po kroku. Kabel 100 zł na allegro.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.