Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Od tygodnia posiadam bmw e90 325i 2005r 2,5l 218koni benzyna. Chciałbym się dowiedzieć jakie byłby szacunkowe koszty naprawy maty poduszki powietrznej. Oraz zastanawiam się nad remontem silnika, ponieważ czek engine świeci cały czas poprzedni właściciel mówił że to nic wielkiego że on to 2 razy usuwał i znów wyskakuje. Auto ma moc nic się nie dzieje, z połowy tamtego roku mam faktury na prawie 3,5tys euro ale i tak zastanawiam się nad kapitalnym remontem ponieważ razem z dziewczyną mieszkamy w Holandii i jeździmy do Polski a nie chciałbym żeby gdzieś stanął samochód po drodze. Oraz kapitalny remont skrzyni (automat) jeśli coś takiego jest bo dziś jak się zatrzymałem chciałem dać na tryb parking i zaczęło szarpać samochodem ale nie jestem pewien czy wtedy pedal miałem wciśnięty do końca. Trochę się boję że dałem d… z tym autem bo zapłaciłem 5,5tys euro za nie a już się dzieją niespodzianki. Dodam że jestem 5 właścicielem to mnie skusiło żeby je kupić. Auto ma 260tys przebiegu. Proszę o normalne odpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam 

IMG_3933.jpeg

IMG_3932.jpeg

Edytowane przez Marcelfk25
Nie pełny model auta
Opublikowano
14 godzin temu, Marcelfk25 napisał(a):

poprzedni właściciel mówił że to nic wielkiego że on to 2 razy usuwał i znów wyskakuje

Usuwanie błędu, to nie usuwanie usterki. Podepnij kompa, sprawdź błędy, do tak prostej czynności wystarczy nawet adapter OBD na bluetooth i chociażby bool lite. 

Ale najlepsza i tak będzie pełna diagnostyka INPĄ. 

 

Robienie generalnego remontu silnika, nie wiedząc co jest przyczyna wyskakującego checka jest, delikatnie mówiąc, brakiem szacunku do własnych pieniędzy 😉

Opublikowano

Nie mam pojęcia, od niedawna mam ten samochód.

Dzis jak jechałem do pracy to zgasł mi na światłach, jest to automat więc raczej nie powinien zgasnąć ale odrazu odpalił i normalnie jeździ. Dziś 70km zrobiłem i nic tylko przy np. Jade autem mam obroty 2tys hamuje na światłach obroty spadają do 1tys i nagke takie jakby zamulenie silnika jest obroty spadają do jakoś 450-500 podnoszą się na 600 i tak stoją cały czas. Trochę też dymi moim zdaniem za bardzo jak na benzynę. Chciałbym się dowiedzieć czy remont silnika ma jakiś sens. Domyślam się że przegląd na lewo przeszedł ponieważ widzę w Internecie że w jednym rwd nie przeszedł przeglądu a w innym kilka dni później przeszedł i też jak mógł przejść przegląd z kontrolka czek engine oraz kontrolkami pasów i poduszki powietrznej? Skoro widzę w rdw że poduszki i pasy świecą od 19.02.2024 jest problem z tymi poduszkami czyli kontrolki musiały świecić na przeglądzie.

Opublikowano
11 godzin temu, KucaQ napisał(a):

Usuwanie błędu, to nie usuwanie usterki. Podepnij kompa, sprawdź błędy, do tak prostej czynności wystarczy nawet adapter OBD na bluetooth i chociażby bool lite. 

Ale najlepsza i tak będzie pełna diagnostyka INPĄ. 

 

Robienie generalnego remontu silnika, nie wiedząc co jest przyczyna wyskakującego checka jest, delikatnie mówiąc, brakiem szacunku do własnych pieniędzy 😉

Powiem w ten sposób, dziewczyna też będzie jeździła tym autem a ona nie zna języka angielskiego i jak coś się stanie z autem np. Stanie jej na skrzyżowaniu to on poprostu się rozpłacze i nie będzie wiedziała co ma robić. 4razy w roku będziemy tym autem do Polski jeździć oraz na jakieś wakacje więc chciałbym być pewny w 110% tego samochodu. Gościu który sprzedał mi to auto mnie zablokował na FB i więc samo to wydaje mi się podejrzane bo auto było wystawione za 6,3tys ja mu powiedziałem za 5,5 dam bo chciałem się targować a on się odrazu zgodził. Policja też nas zatrzymała do kontroli ale wszystko okej było i nas puścili. 

Opublikowano (edytowane)

Ale nadal remont silnika to nie jest rozwiązanie, na którym powinienes sie skupic.

Powinieneś sie skupic na diagnostyce komputerowej. Od tego musisz zaczac i Cie to nie ominie. Żaden dobry (zaznaczam - DOBRY) mechanik nie zrobi Ci remontu bez odpowiedniej diagnostyki, bo Ty tak chcesz. A jak sie trafi taki z podejściem "klient płaci, klient wymaga" zrobi Ci remont na Twoje życzenie bez diagnostyki, a po remoncie będzie to samo to co? Pretensje do mechanika, że nie naprawił? 

Edytowane przez KucaQ
Opublikowano (edytowane)

Świeży zakup ale nic nie pisałeś o pakiecie startowym. Był jakiś serwis wykonany?  Jak przechodziło z rąk do rąk to raczej nikt nie inwestował a lansował się na glebie i felach a potem na handel 

Polecam zakupić adapter OBD do wstępnej diagnostyki i studiować forum. 

To twoje pierwsze auto w Holandii? Odwiedziłem kilku mechaników w Holandii i mam kilka przemyśleń na ich temat😅

Jaki rejon Holandii?

Edytowane przez Michael993
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapewne check od zmiażdżonych katalizatorow i sond od brania nadmiernego oleju (tłoki z serii ks - 2.5)

 

Uwierz, że ten samochód nie ma mocy, stawiam dolary przeciwko orzechom.

 

Porządna diagnostyka.  Kup kabel kdcan i pomogę Ci zdalnie krok po kroku. Kabel 100 zł na allegro.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Byłem na diagnostyce wczoraj u autoryzowanego dealera bmw Duseldorp  w Zaandam. Mieli auto od 8 rano do 16 finalnie powiedzieli mi że wszystko okej tylko mata objętości poduszki powietrznej do wymiany. Dlatego świeci czek i kontrolki pasów i poduszki powietrznej. Koszt naprawy 1200euro. Matę mogę sam wymienić trochę zabawy będzie ale co z resztą ? Jeśli ewidentnie coś jest nie tak wspomniałem wyżej czek jest od dawna.

 

W dniu oddania auta do dealera jak z z nocnej zmiany wracałem do domu to problem był żeby auto odpalić, wciskam start stop i nic zero reakcji. Z silnika słychać tylko tyk tyk za każdym wciśnięciem guzika. Po x próbach odpaliło auto. Mówię to im w salonie bmw i finalnie powiedzieli że wszystko okej jest.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.11.2024 o 11:41, Michael993 napisał(a):

Świeży zakup ale nic nie pisałeś o pakiecie startowym. Był jakiś serwis wykonany?  Jak przechodziło z rąk do rąk to raczej nikt nie inwestował a lansował się na glebie i felach a potem na handel 

Polecam zakupić adapter OBD do wstępnej diagnostyki i studiować forum. 

To twoje pierwsze auto w Holandii? Odwiedziłem kilku mechaników w Holandii i mam kilka przemyśleń na ich temat😅

Jaki rejon Holandii?

 
Pierwsze auto w Holandii, przegląd był robiony jakoś półtora miesiąca przed zakupem to odpuściłem w jeżdżenie po serwisach na kontrolę auta. Teraz zaczynam żałować tego. Rejon Noord Holland dokładnie to Zaandam 5km od Amsterdamu. Auto za bardzo nie przechodziło z rąk do rąk, w systemie widnieje jako 5 właściciel tego auta 

Edytowane przez Marcelfk25
Opublikowano
18 godzin temu, lukaszewski napisał(a):

Zapewne check od zmiażdżonych katalizatorow i sond od brania nadmiernego oleju (tłoki z serii ks - 2.5)

 

Uwierz, że ten samochód nie ma mocy, stawiam dolary przeciwko orzechom.

 

Porządna diagnostyka.  Kup kabel kdcan i pomogę Ci zdalnie krok po kroku. Kabel 100 zł na allegro.


 

k dcan usb obd2 interface inpa ediabas code reader voor bmw 

 

taki kabel ? Program też trzeba będzie kupić ? 
Mogę to kupić jeśli ma pomóc. Moim zdaniem ma moc ale no to moje pierwsze ,,lepsze,, auto że tak to ujmę.

Opublikowano
8 godzin temu, Marcelfk25 napisał(a):

Mieli auto od 8 rano do 16 finalnie powiedzieli mi że wszystko okej tylko mata objętości poduszki powietrznej do wymiany. Dlatego świeci czek i kontrolki pasów i poduszki powietrznej.

Nie no, nie ma co, zaje*isty serwis, skoro wg nich kontrolka check engine, która jak nawet sama nazwa wskazuje, dotyczy stricte silnika, pali sie od błędu poduszki 🤨

 

8 godzin temu, Marcelfk25 napisał(a):

Mówię to im w salonie bmw i finalnie powiedzieli że wszystko okej jest.

Czyli powiedzieli Ci między wierszami, żebyś omijał ich szerokim łukiem 😉 

Opublikowano
3 godziny temu, KucaQ napisał(a):

Nie no, nie ma co, zaje*isty serwis, skoro wg nich kontrolka check engine, która jak nawet sama nazwa wskazuje, dotyczy stricte silnika, pali sie od błędu poduszki 🤨

 

Czyli powiedzieli Ci między wierszami, żebyś omijał ich szerokim łukiem 😉 

No powiedzieli mi to co ja im powiedziałem na wejściu że świecą te kontrolki 😂 Dlatego chyba sam spróbuję 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kabel kdcan na allegro wpisz, prościej się nie da.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
21 godzin temu, lukaszewski napisał(a):

Kabel kdcan na allegro wpisz, prościej się nie da.

Kabel już mam, dziś przyszedł. Właśnie robię INPA na laptopie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.