Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, wczoraj podczas jazdy autostradą, miałem taką sytuację, że silnik stracił moc, mimo cały czas tak samo wciśniętego pedału gazu, auto zaczęło tracić prędkość, nie miało w ogóle siły jechać, tak jakby nagle ktoś mi doczepił przyczepę, nie zaświecił się się check engine, zjechałem na awaryjny, zatrzymałem się, po chwili chciałem ruszyć, ale silnik nie miał mocy, jakby się dusił i drgał, wyłączyłem silnik, już myślałem, że będzie laweta, ale po chwili odpaliłem, ruszyłem, zobaczyłem, że normalnie jedzie, pojechałem dalej, samochód przejechał jeszcze 80km bez żadnego problemu, dziś odpalił normalnie, silnik pracował normalnie. Podłączyłem dziś komputer, wyskoczyło sporo błędów (ku mojemu zaskoczeniu brak wypadania zapłonu), błędy rozkodowałem przy pomocy strony internetowej, ale niektóre kody są sprzeczne z tym co jest napisane w INPA po niemiecku. Ma ktoś pomysł, co właściwie się stało? Samochód jakieś 1000 kilometrów temu miał uszczelniany silnik, i wymieniany olej. 

123 - Pozycja pedału gazu/przepustnicy, czujnik/przełącznik 1 - wejście wysokie Czujnik przepustnicy
110 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego
170 - Kontrola emisji czujnika tlenu
171 - Kontrola mieszanki (bank 1) - system zbyt ubogi
115 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego
53 - Czujnik tlenu, obwód ogrzewania (bank 1, przed kat.) - usterka
27 - Grzałka czujnika tlenu za kat. konw., bank 1
68 - ?
172 - Kontrola mieszanki (bank 1) - system zbyt bogaty
111 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1

20241027_133949.jpg

20241027_133952.jpg

20241027_134025.jpg

20241027_134028.jpg

20241027_134116.jpg

20241027_134123.jpg

20241027_134202.jpg

20241027_134206.jpg

20241027_134226.jpg

Opublikowano

poszedłbym tropem sondy - tych błędów jest najwięcej. Tyle że nie ma sensu wymieniać sondy, beż upewnienia się że to ona jest winna. Jak wyglądają gumy dolotu?

Skasuj te błędy, zrób jazdę i ponów skanowanie. Sprawdź błędy.....

Opublikowano
37 minut temu, 520i napisał(a):

Jak wyglądają gumy dolotu?

Gumy dolotu, przynajmniej to co dobrze widać, wyglądają dobrze, poprzedni właściciel prawdopodobnie jakoś niedawno je wymieniał. Jutro po pracy spróbuję tam popsikać głębiej plakiem, zobaczę, jak obroty skoczą, to będzie wiadomo, że ciągnie z zewnątrz. W sumie nie pomyślałem, mogłem to od razu sprawdzić.

Opublikowano

Swoją drogą widzę, że te kody błędów mi strona źle rozkodowała, bo błąd 123, to termostat, a nie żaden czujnik pedału gazu i przepustnicy.. :classic_mellow:

Opublikowano
32 minuty temu, Radek528 napisał(a):

błąd 123, to termostat

tak, zapomniałem to dopisać + ostatnio przerabiałem ten błąd.

Zeby mieć pewność że gumy są niepopękane, musisz je zdemontować i sprawdzić naciskając. Musisz to na macanego sprawdzić, zwłaszcza przy łączeniach  - tam gdzie idzie podciśnienie do hamulcy itp. Dobrym pomysłem - oprócz "musowego macania" gum jest plak, ale jeśli guma - pęknięcie jest dość szczelne (ja tak miałem w poprzednim bmw) to plak nic nie pokaże.....

Opublikowano (edytowane)

Niestety dzisiaj padł całkiem :classic_sad: Na jałowym biegu chodzi równo, normalnie, a jak dodaje gazu nie potrafi wyjść wyżej niż 2000 obrotów, silnik jakby się trzęsie, to jest dokładnie to co miałem na autostradzie, tylko tym razem zgaszenie i odpalenie nic nie daje. Check engine dalej się nie świeci, są trzy błędy od wczoraj, przetłumaczyłem z niemieckiego, wie ktoś co to w ogóle jest?

111 signal fahrerwunsch-geber potenziometer 2 - żądanie sterownika sygnału potencjometr nadajnika 2 (brak masy lub przerwa w obwodzie)

170 steuergeraet selbsttest, interner fehler - autotest jednostki sterującej, błąd wewnętrzny

172 signal fahrerwunsch-geber potenziometer 1 und 2 kurzschluss - zwarcie potencjometru 1 i 2 sterownika sygnału żądania czujnika

 

Efekt jest taki, że auto jest uziemione na parkingu, da się ruszyć i pojeździć po parkingu, ale nie nadaje się do normalnej jazdy, dołączam filmik z obrotami.

 

EDIT: Znalazłem inne tłumaczenie tych błędów, z angielskiego: - 170 Kontrola DME Unit-Self Test Failed / Autotest jednostki sterującej, błąd wewnętrzny
- 173 Czujnik potencjometru pedału 1/2 Short Circuit / Sygnał zwarcia potencjometru 1 i 2 przepustnicy

 

 

Edytowane przez Radek528
Opublikowano (edytowane)

Szukam i czytam i wychodzi na to, że najprawdopodobniej padła przepustnica albo ECU :classic_sad: Co mnie zastanawia, to to, że nie zapalają się żadne kontrolki, ani check engine, ani nic innego, co by wskazywało na awarie.

Edytowane przez Radek528
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Radek528 napisał(a):

padła przepustnica

masz tą przepustnicę na linkę i elektronikę?

W moim sedanie, gdy przepustnica szwankowała, wykręciłem ją i zdjąłem tą czarną osłonę (potem zamontowałem ją dodatkowo na silikon). Wszystkie styki w niej przeczyściłem sprayem do elektryki. Pomogło. 

Tam raczej nie ma co paść. Zwarcie? musiałby się jakiś pin przekrzywić.... Sprawdź wtyczkę tej przepustnicy. ECU, raczej wątpliwe aby padł. Gdyby padł, błąd byłby cały czas....

Czy jak naciskasz pedał gazu, czuć pod nogą takie jakby drapanie i skokowy przesuw pedału gazu w dół? Na 100% to przepustnica

Opisywałem moje perypetie w tym temacie....

 

Edytowane przez 520i
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, 520i napisał(a):

masz tą przepustnicę na linkę i elektronikę?

W moim sedanie, gdy przepustnica szwankowała, wykręciłem ją i zdjąłem tą czarną osłonę (potem zamontowałem ją dodatkowo na silikon). Wszystkie styki w niej przeczyściłem sprayem do elektryki. Pomogło. 

Tam raczej nie ma co paść. Zwarcie? musiałby się jakiś pin przekrzywić.... Sprawdź wtyczkę tej przepustnicy. ECU, raczej wątpliwe aby padł. Gdyby padł, błąd byłby cały czas....

Czy jak naciskasz pedał gazu, czuć pod nogą takie jakby drapanie i skokowy przesuw pedału gazu w dół? Na 100% to przepustnica

W m52tu jest przepustnica sterowana przez komputer, w sensie jest oczywiście linka od pedału, ale komputer decyduje o otwarciu przepustnicy, teraz widziałem film na youtube o regeneracji tego, tam jest potencjometr który może być zużyty, ogólnie to dość awaryjne urządzenie, bo skomplikowane za bardzo ;-) Nie gazowałem go już za bardzo jak widziałem, że nie chce na obroty wchodzić, co czuć to wibrowanie silnika, a takie drapanie jakby poczułem pod pedałem raz, kilka dni temu, jak mocniej przydusiłem i tak około 5000 obrotów coś dziwnego było pod nogą czuć na chwilę. Dziś nic nie rozbierałem, bo ciemno już, ale jutro chcę wyjąć całą przepustnicę i zobaczyć co tam się dzieje. Dla zainteresowanych dodam film z tej regeneracji, bardzo fajnie opisane wszystko. 

 

Edytowane przez Radek528
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Radek528 napisał(a):

a takie drapanie jakby poczułem pod pedałem raz

:-) przepustnica. witaj w klubie...

rozbierz ją  - ale tylko tą czarną osłonę, poczytaj to co napisałem o sprężynie w miejscu gdzie jest linka....

Czyszczenie powinno pomóc. Zeby sę dowiedzieć, czy ta przepustnica szwankuje (poczuć swoiste drapanie, skokowy posuw pedału gazu) nie trzeba jej wkręcać na 5000 , wystarczy delikatnie, powoli naciskać - na 100% poczujesz ten efekt

IMG_20220923_173732.jpg

IMG_20220923_173928.jpg

Edytowane przez 520i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.