Skocz do zawartości

Układ chłodzenia - gubi płyn, uszczelka pod głowicą - X5 F15, silnik B47T ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Borykam się z problem po zakupie auta.

Ciągłe ubytki płynu chłodniczego w układzie chłodzenia w ilości łącznej już - 2 litry/2000km. 
Brak widocznych wycieków pod samochodem w garażu, zweryfikowano komorę silnika pod maską oraz po zdjęciu osłon podwozia - brak śladów wycieków.
EGR - wymieniony w ramach akcji serwisowej w 06.2024. Pomimo tego zweryfikowano w ASO BMW ponownie chłodniczkę spalin - sucha bez wycieków.
 

Dalsze testy w ASO BMW.

Po wykonaniu próby testu podciśnienia układu chłodzenia - brak możliwości wykonania.
Wykonanie testu trzymania ciśnienia na układzie chłodzenia na czynniku zimnym bez uruchomionego silnika, ustalono, że układ chłodzenia trzyma ciśnienie.

W układzie chłodzenia dochodzi do wahania temperatury na wskaźniku deski rozdzielczej podczas jazdy. (termostat?).  Nie zaobserwowano przekroczenia temp. powyżej 90º. Załącza się jednak wiatrak chłodnicy nawet przy wskazaniach temp. na desce rozdzielczej w okolicach 60-70º zaraz po wyłączaniu silnika.  Przed poddaniem auta pod testy na układzie chłodzenia wskaźnik temp. trzymał 90 stopni., po wykonaniu temperatura się stale waha. Sugestia ASO, że układ zapowietrzony spalinami i poduszka powietrza mogła się obecnie przedostać w okolice termostatu.

Dokonałem badania temp. silnika zewnętrznie za pomocą lasera podczerwieni sprzętem firmy OPTEX (thermo-hunrter) w różnych miejscach, np. głowicy i urządzenie pomiarowe nie wykazało temp. wyższej jak 70º, poza obszarem układu wydechowego, gdzie temp. sięgała do 115º . Sama chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy posiadał wówczas temp. 45-60º. Pomimo to odpalał się wiatrak chłodnicy.

Wykonałem również test z wykorzystaniem TESTERA SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2 z PŁYNEM REAKCYJNYM -  wynik wyszedł pozytywny. Zgodnie z opisem producenta testu, płyn reakcyjny zmienił kolor z niebieskiego na żółty co świadczy o przedostawaniu się do układu chłodzenia spalin (CO2).

Auto było eksploatowane dłuższy czas przez poprzedniego właściciela z uszkodzonym układem ADBLUE. Dokonałem wymiany w układzie ADBLUE na nowe części kompletny wężyk oraz jednostka dozująca. Usterka usunięta. Błędy nt Adblue oraz NOx, jak i CheckEngine samoczynnie zgasły, po wykonaniu 50km ciągłej jazdy. 

Czy występują jeszcze jakieś miejsca w układach, gdzie mogą przedostawać się spaliny do układu chłodzenia?

Brak szlamu na korku wlewu oleju, jak i na korku zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia. W zbiorniczku chłodzenia widać bąbelki powietrza na powrocie.

Brak oleju w płynie układu chłodzenia. 

 

Jak może być diagnoza?

Wstępnie postawili na uszczelkę pod głowicą lub pęknięta głowica. Czy weryfikacja możliwa tylko po rozbiórce silnika? Tak twierdzą w ASO.

 

Obecnie żadnych błędów w ASO BMW nie wykazano po podłączeniu pod komputer.

Proszę o wsparcie w rozwiązaniu problemu.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawości jaki przebieg?

Sprawdziłbym czy na pewno nie ma gdzieś osadów na wężach - jak jest gorący wąż to często małe wycieki odparwują zanim zacznie się coś kapać. Zwłaszcza 1l na 1000km. 

Wymiennik pod podstawką filtra oleju bym też zobaczył, czy tam się nic nie dzieje

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Przebieg 220tyś.

Spróbuje ponownie sprawdzić. Znalezienie osadów może być trudne, ponieważ silnik umyty przed sprzedażą.

 

A co z co2 w układzie chłodzenia? Test wykazał pozytyw.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja takim testom na CO2 nie wierzę

Prędzej diagnostyka w stylu wjechać kamerą endoskopową przez świece żarowe lub wtryskiwacz

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.