Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

od pewnego czasu zmagam się z problemem szarpania silnikiem (auto nie rozpędza się liniowo, obroty lekko skaczą góra-dol) w zakresie obrotów od około 1500-2000, wyłącznie na ciepłym silniku, przy delikatnym dodaniu gazu i nie zawsze. Przy mocnym, auto rozpędza się bez zająknięcia. Na biegum jałowym występuje czasami delikatne krótkotrwałe drganie. Obroty w żaden sposób nie falują. Świece dzisiaj wymienione, nic to nie zmieniło. Guma na wale również wymieniona. Wymieniony czujnik za filtrem powietrza.

Oczywiście na komputerze zero błędów. Adaptacja była przeprowadzona na nowo, po niej wyskoczył błąd przepustnicy 100211. Pojawiał się kilkukrotnie ale po jego kasowaniu dziś nie ma żadnego błędu. 

Gwarancji niestety brak, auto z 2017 roku bez xDrive, nalatane 160 tys. 

Mial ktoś podobny przypadek, od czego zacząć poszukiwania? Nie wiem co dalej, nie chce pół auta wymienić 😛 Przepustnica w tych silnikach ma duży wpływ na jego prace i od niej zacząć? Myślałem tez nad akumulatorem, jest od nowości czyli 7 lat mu już stuknęło. Vanos, cewki? Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Dawid

Opublikowano (edytowane)

Nawet o tym nie myślałem, przyznam ze jest to moj pierwszy automat. Olej był wymieniany 35 tys. km temu, biegi zmienia płynnie i objawy nie występują przy zmianie przełożenia. 

Edytowane przez SmolenCL
Opublikowano
12 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Skrzynia? Konkretnie konwerter? 

Auto bez xdrive wieć to odpada. I jeśli na biegu jałowym też występują to nie skrzynia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, derlysy napisał(a):

Auto bez xdrive wieć to odpada. I jeśli na biegu jałowym też występują to nie skrzynia.

Skrzynia i konwerter jest w skrzyni biegów - xdrive nie ma nic do tego.

 

Może być cewka.
 

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano
Godzinę temu, bankowiec napisał(a):

Konwerter to przemiennik momentu obrotowego i jest w każdym hydrokinetyku. 

Mea culpa po głowie mi chodzi reduktor a piszę konwerter.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto jest bez xdrive wiec nie ma reduktora, jest automat wiec ma konwerter. 

Opublikowano (edytowane)

Pytanie zasadnicze do autora wątku co miał na myśli używając określeń faluje i szarpie, bo dla mnie to nie to samo.
Dla mnie szarpanie to coś w stylu wypadające zapłony przez chwilę. 

Edytowane przez bankowiec
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do falowania obrotów to w F10 miałem w 3-litrowej benzynie podobny kłopot. Winna okazała się być trafiona sonda NO2. Szybka wymiana i po temacie. Ale z tego co pamiętam to tam komputer pokazywał błąd związany z nieprawidłowymi odczytami tejże sondy, więc diagnoza była w sumie oczywista.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, bankowiec napisał(a):

Pytanie zasadnicze do autora wątku co miał na myśli używając określeń faluje i szarpie, bo dla mnie to nie to samo.
Dla mnie szarpanie to coś w stylu wypadające zapłony przez chwilę. 

Właśnie chodzi o to że podczas gdy odczuwalne jest szarpanie obroty skaczą góra-dół w zakresie obrotów 1500-2000. Od razu przypomina mi się Skoda Felicja dziadka po przełączeniu na gaz 😂. Najdziwniejsze jest to, że nie występuje to cały czas. Nie ma reguły… Jutro zobaczę do przepustnicy, może akurat.

Edytowane przez SmolenCL
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po znajomosci auto bylo w autoryzowanym serwisie BMW, wiec mam pewność ze zostało przetrzepane od A do Z. Żadnych błędów, wszystko w normie. Zaglądali do skrzyni, sprawdzali olej i dolali około 0,5 l. Zrobiono nowa adaptacje silnika i skrzyni. Niestety problem dalej występuje, a nawet się pogorszyło. Doradzono mi się udać do specjalisty od skrzyń automatycznych. Problem nie występuje cały czas, przy delikatnym ruszaniu i w korkach.

Po skasowaniu ustawień skrzyni i ustawieniu przyuczenia, po jakim czasie powinna działać jak nalezy? Do tej pory zrobiłem około 100 km.

Możecie polecić jakiegoś specjalistę od skrzyni automatycznych z opolskiego, śląskiego i dolnośląskiego?

Opublikowano

Ale masz pewność, że powodem jest tu skrzynia automatyczna? Na kompie żadnych błędów? Jak miałem poprzednio E90 318i z tym "słynnym" N43, to tam takie objawy były przez Vanosy, te z kolei mogą mieć zbyt duże korekcje gdy masz zbyt rozciągnięty łańcuch, a ten z kolei rozciąga się chociażby przez napinacz, którego praca z kolei warunkowana jest prawidłowym ciśnieniem oleju (acz on sam też może nawalić). Do tego elektrozawory Vanos również. Skoro masz drgania nawet na biegu jałowym, to nie do końca rozumiem dlaczego skrzynia miałaby być tu problemem.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano (edytowane)

Nie mam pewności, ale już nie mam innego pomysłu. Te drganie na biegu jałowym występuje raz na minute i jest prawie niewyczuwalne. Objawy się zaczynają jak silnik zaczyna się rozgrzewać, mniej więcej po 3-4 km. ZERO błędów. Byłem już u dwóch mechaników, byłem w serwisie BMW. Nikt nie znalazł problemu. Serwisant z BMW powiedział mi tylko, że jeżeli chodzi o silnik to elektronika jest bardzo czuła i jakiekolwiek rozbieżności w parametrach wyrzucają błąd. Myślicie że Vanos nie wywaliłby błędu? Byłbym bardzo wdzięczny za namiar do zaufanego fachowca. 

Edytowane przez SmolenCL
Opublikowano

Czy samochód był poddawany modyfikacjom - zmiana programu silnika, skrzyni biegów, wymiana podzespołów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.