Skocz do zawartości

540i B58 340 KM szarpanie silnika


SmolenCL

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

od pewnego czasu zmagam się z problemem szarpania silnikiem (auto nie rozpędza się liniowo, obroty lekko skaczą góra-dol) w zakresie obrotów od około 1500-2000, wyłącznie na ciepłym silniku, przy delikatnym dodaniu gazu i nie zawsze. Przy mocnym, auto rozpędza się bez zająknięcia. Na biegum jałowym występuje czasami delikatne krótkotrwałe drganie. Obroty w żaden sposób nie falują. Świece dzisiaj wymienione, nic to nie zmieniło. Guma na wale również wymieniona. Wymieniony czujnik za filtrem powietrza.

Oczywiście na komputerze zero błędów. Adaptacja była przeprowadzona na nowo, po niej wyskoczył błąd przepustnicy 100211. Pojawiał się kilkukrotnie ale po jego kasowaniu dziś nie ma żadnego błędu. 

Gwarancji niestety brak, auto z 2017 roku bez xDrive, nalatane 160 tys. 

Mial ktoś podobny przypadek, od czego zacząć poszukiwania? Nie wiem co dalej, nie chce pół auta wymienić 😛 Przepustnica w tych silnikach ma duży wpływ na jego prace i od niej zacząć? Myślałem tez nad akumulatorem, jest od nowości czyli 7 lat mu już stuknęło. Vanos, cewki? Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
30 minut temu, derlysy napisał(a):

Auto bez xdrive wieć to odpada. I jeśli na biegu jałowym też występują to nie skrzynia.

Skrzynia i konwerter jest w skrzyni biegów - xdrive nie ma nic do tego.

 

Może być cewka.
 

Edytowane przez luk_byd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do falowania obrotów to w F10 miałem w 3-litrowej benzynie podobny kłopot. Winna okazała się być trafiona sonda NO2. Szybka wymiana i po temacie. Ale z tego co pamiętam to tam komputer pokazywał błąd związany z nieprawidłowymi odczytami tejże sondy, więc diagnoza była w sumie oczywista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bankowiec napisał(a):

Pytanie zasadnicze do autora wątku co miał na myśli używając określeń faluje i szarpie, bo dla mnie to nie to samo.
Dla mnie szarpanie to coś w stylu wypadające zapłony przez chwilę. 

Właśnie chodzi o to że podczas gdy odczuwalne jest szarpanie obroty skaczą góra-dół w zakresie obrotów 1500-2000. Od razu przypomina mi się Skoda Felicja dziadka po przełączeniu na gaz 😂. Najdziwniejsze jest to, że nie występuje to cały czas. Nie ma reguły… Jutro zobaczę do przepustnicy, może akurat.

Edytowane przez SmolenCL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.