Skocz do zawartości

30i, opony zimowe, homologacja na felgi - gwarancja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam, 

Mam 30i z sierpnia 2024. Auto nowe. Stoję przed dylematem zakupu opon zimowych - lub całych kół -  po przeszukaniu forum jednak nie znalazłem jednoznacznej porady i rozwiązania problemu - a na pewno nie jestem jedyny z tym problemem. 

Mam dwa rozmiary różne na przód i tył :
20" aluminiowe obręcze M Double-spoke 699

Pirelli 595770
245/45R20 103 W XL
275/40R20 106 W XL
 
Z tego co się już dowiedziałem i znalazłem mogę kupić jedynie:
2x Pirelli Winter
Sottozero 3 r-f
(245/45R20 103V)
 
2x Pirelli Winter
Sottozero 3 r-f
(275/40R20 106V)
 
komplet jakoś trochę ponad 6000 zł 
 
PYTANIA: 
  • 1. czy kupić te opony ? - są dobre - z opinii na forum są różne wrażenia - od sztywnych, kartoflowych po wygodne. ?
  • 2. czy ewentualnie lepiej kupić całe koła zimowe jedne rozmiar tył/przód np. 19".  ale nieoryginalne bo - (bo oryginał ok 12 800 brutto komplet ? - chyba że muszą być oryginały ?,
  • 3. czy ktoś ma doświadczenie z całymi kołami ale nie z salonu tylko np. znalazłem na słynnej stronie aukcyjnej: 
    • 7200 zł 

      Bridgestone Blizzak LM-001 * RFT

      Rozmiar 19

      Szerokość opony 245

      Wysokość opony 50

      Sezon Zimowy

      Indeks nośności 105V-925kg

    • SPECYFIKACJA FELGI

      Rozmiar 19

      Szerokość felgi 8,5

      Rozstaw śrub 5x112

      Odsadzenie(ET) 25

      Numer seryjny 6883159

  • CZY taka felga musi mieć też homologację ? 

 

Najważniejsze pytanie: Co doradzacie - proszę pomóżcie podjąć decyzję - jestem świeży w świecie BMW:

- nie mam garażu więc nie mam gdzie składować kół - piwnica w kamienicy - z drugiej strony te nieoryginały są droższe od samych opon ale o wiele tańsze od salonowych 

- może nie kombinować i kupić te opony 2 tył i 2 przód i po prostu przekładać ( w poprzednim aucie volvo xc40) przekładałem opony i nigdy nie myślałem o kołach.

Tu się obawiam po prostu sam nie wiem czego, czy zniszczy się coś, felga itp...  czy zainwestować w całe koła przez ten Xdrive itp.... 

 

4. Jak to się ma do gwarancji ?  Mam podstawową + chce dokupić teraz dodatkowe 2 lata - słyszałem że warto ? 

- faktycznie coś może zepsuć się w takim nowym aucie z końcówki produkcji - w 3 i 4 roku użytkowania ? W Volvo 5 lat był spokój... Ale już nic nie wiem, przeróżnie piszecie na forum... 🫣

 

 
 
 
 
Opublikowano

Nie zastanawiałeś się nad mniejszymi? 

Możesz założyć 245/50R19 do tego auta

Wtedy drugi komplet kół wyjdzie dużo taniej, i masz dużo większy wybór opon z homologacja BMW.

W przypadku xDrive i różnych rozmiarów przód i tył musisz mieć homologację

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Przede wszystkim: sprawdź, jakie rozmiary opon zimowych są przewidziane do Twojego samochodu. Jest to wyszczególnione w świadectwie homologacji, albo na naklejce umieszczonej na słupku B koło kierowcy. To jest podstawa - wybierając rozmiar spoza listy zatwierdzonych lub opony bez homologacji dajesz producentowi gotowy powód na odrzucenie roszczeń gwarancyjnych, ew. ubezpieczycielowi na wypłacenie odszkodowania przy szkodzie z Twojej winy.

Wydaje mi się, że dla 30i powinny być dostępne koła 245/50R19. To jest sporo tańsza opcja, niż koła 20". Ja w G08 mam koła 19" jako jedyną opcję dla kół zimowych - niecałe 3 lata temu zakupiłem części do kompletu kół (felgi OZ, opony Pirelli WSZ RunFlat, czujniki ciśnienia) za jakieś 7kPLN - ówczesna cena kół w ASO to było 13kPLN (po rabacie, bo katalogowo 16kPLN). Wulkanizator poskładał całość do kupy za 300PLN, z założeniem i przechowaniem na pół roku 500PLN. Więc IMHO gra jak najbardziej warta świeczki.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Hej,

Dzięki piękne za jakieś info. 

@Kolorusek  też właśnie o tym myślałem i są oferty na takie koła. Same opony to koszt około 6 500 brutto, Koła jak piszesz 19" na alle...nowe można kupić za ok 7-8 tys brutto. Dlatego rozważam co zrobić - same opony przekładka czy lepiej mieć mniejsze koła a mieć koła - tylko gdzieś sje muszę składować (odpowiednio w piwnicy ,lub znaleźć przechowalnie). 

Na pewno jak piszesz @PKort PO PIERWSZE to dokładnie musze jeszcze sprawdzić NAKLEJKĘ dla pewności, póki co bazowałem na wiedzy dealera bo oni po vin i obecnej feldze podesłali mi właśnie  takie zimowe co  mają być do mojego modelu (czyli te Pirelli Winter Sottozero ) a że cena jest dużo wyższa te same opony znalazłem nowe na sklepie z oponami za własnie ok 6500 brutto 2 na przód i 2 na tył. 

 

Wiem, że opony muszą mieć homologację, ale czy felgi też ? w sensie  komplety kół 19" cali są w tych cenach 7-8 brutto np. 245/50R19 RUN FLAT * z homologacją ale o feldze nic nie pisze tyle że np. Mają homologację TUV i dedykowane do bmw (marka PLATIN włoska). 

 

 

----------

A dopytam jeszcze Was jeżeli to nie problem - żeby nie zakładać kolejnych tematów bo ten temat jest na forach ale też nie ma konkretów tylko ogólniki.... czy   macie doświadczenie z BRI ? chce dokupić za 5400 dodatkowe 2 lata gwarancji - czy opłaca się to przy x3 30i - około 20 tyś rocznie będę robił może ciut więcej. Jeżdzę głównie długie dystanse weekendowe, lub wyjazdy do klientów polska i zagranica, w tygodniu mało bo pracuje z domowego biura. Ale kilka osób mówiło mi już,że w 3 4 roku użytkowania coś tam zawsze wyskoczy i warto mieć te Gwarancję rozszerzoną choćby o te +2 lata. 

Nie mam doświadczenia bo wcześniej jak pisałem nie brałem tego (opel > volvo xc40> teraz bmw x3 😉 nareszcie 🙂 ) auto jest droższe o ponad 100k niż poprzednie wiec ceny serwisu i części tez większe jak czytam po forum różne wątki. Jest nowe, przy tamtych nic się nie działo przez 5 lat 100k km przejechanych ale to też nie za dużo....

Generalnie mówią, że warto mieć BRI - jak to jest w bmw takim jak moje X3 - faktycznie wychodzą takie rzeczy i warto to mieć ? 

Ktoś z Was korzystał i wie, że to faktycznie działa ? kwota nie jest jakaś straszna ale zawsze to 5 koła mniej w budżecie 😄 

 

 

 

Opublikowano
11 godzin temu, mystif napisał(a):

Wiem, że opony muszą mieć homologację, ale czy felgi też ? w sensie  komplety kół 19" cali są w tych cenach 7-8 brutto np. 245/50R19 RUN FLAT * z homologacją ale o feldze nic nie pisze tyle że np. Mają homologację TUV i dedykowane do bmw (marka PLATIN włoska).

Nie spotkałem się jeszcze z wymaganiem, żeby felgi miały homologację producenta. Moim zdaniem powinny mieć rozmiary zgodne z fabrycznymi (szerokość/średnica/rozstaw śrub), otwór centralny może być większy (z pierścieniem centrującym), odsadzenie też powinno być zbliżone (osobiście przyjmuję +/-2mm za wheel-size.com). Ale może się mylę i ktoś mnie wyprowadzi z błędu podając odnośniki do odpowiednich przepisów.

Zawsze możesz kupić oryginalne felgi BMW we właściwym rozmiarze:

https://allegro.pl/kategoria/do-samochodow-aluminiowe-257711?order=p&srednica-felgi=19"&rozstaw-srub=5x112&liczba-felg-w-ofercie=4 szt.&szerokosc-felgi=7.5"&odsadzenie-et=32&producent-felg=BMW OE

Odnośnie BRI to osobiście nie zdecydowałem się na to, bo i tak już mi się budżet nie spinał. Ale mój Tata wykupił takie coś do X1 E84 i był bardzo zadowolony - wymieniał szybę przednią, przedni napęd i jeszcze parę innych rzeczy. To chyba kwestia szczęścia, jaki egzemplarz trafisz.

Opublikowano

Usterkowość to kwestia szczęścia. BRI trzeba traktować jak ubezpieczenie kosztów naprawy na wypadek awarii. 

Jak samochód jest w miarę nowy, to generalnie nic nie powinno się stać, ale zawsze jest jakieś ale... W poprzednim samochodzie  pierwszy właściciel wykupił BRI do 3 lat (tzn. przedłużył 2 letnią gwarancję o 1 rok). Ja kupiłem samochód kiedy miał 1,5 roku. Pod koniec trzeciego roku, praktycznie na 2 miesiące przed upływem 3 lat, coś się zepsuło w napędzie. Naprawa kosztowałaby ok 12 tys. Na szczęście BRI to pokrywało, a w tym czasie dostałem też samochód zastępczy w ramach BMW Mobile Care.

Teraz, z perspektywy czasu uważam, że wykupowanie BRI ma sens.

Pewnie jednak więcej jest takich przypadków, kiedy z samochodem przez pierwsze lata nic się nie dzieje. 

Wybór należy do Ciebie.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dzięki, jeżeli chodzi o opony to jeszcze się namyślam, głównie jak zwykle chodzi o koszta. Za dużo tego naraz. 🙂 

 

Jeżeli zaś chodzi o BRI - to @pulower dokładnie jak piszesz - z reguły się pewnie nie przydaje ale tu właśnie jak podałeś przykład - problemem jest, to że naprawy są drogie. Więc kwota 2 lat dodatkowej ochrony przy aucie za ponad 300k jest znikoma, generalnie pewnie bym się nie zastanawiał tylko po prostu najzwyczajniej kasowo boli akurat teraz. Ale to jest 5 lat użytkowania auta i na pewno 4 pojeżdżę nim - a jestem mega zadowolony, tym bardziej myślę, że komfort będzie mieć święty spokój. A z drugiej strony sam na własnej skórze doświadczyłem po kasacji poprzedniego auto jak ważne jest mieć wszelkie te dodatkowe rzeczy i porządne ubezpieczenia. 

Dzięki bardzo Panowie bo właśnie o konkrety mi chodziło, przykłady właśnie kwotowe, ile co później kosztuje w stosunku do kwoty BRI, tak samo do opon itp. żeby nie oszczędzać na takich rzeczach. A tu jednak są głosy, że owszem auto jest super, premium ale lubi się coś podziać w tym 3-4 roku użytkowania. 

 

p.s

btw jestem mega zadowolony z 30i - i wbrew opiniom, że nie ciągnie z dołu, że słabo jeździ - jacyś dziennikarze dziwni i jakieś takie testowe jazdy, oczywiście każdy ma własne zdanie - szanuje - ale wg mnie jest tak że jak nauczysz auto jeżdzić tak jeździ...  ja go pięknie szanowałem przez piewsze 2 5000 km, delikatnie, mam  zmieniony olej po 1300 kmi Teraz  Auto na comforcie chodzi jak burza piękne ze mną współgra i rozumie moją nogę. Na sport plus wogóle wyp.... więc ja nie wiem, jestem mega happy i dzwięk ma piękny i wogóle w m pakiecie full czarna wygląda petarda - no i niemiecka myśl inżynieryjna jednak daje poczucie zabawy, elegancji i dynamiki 😄wiadomo, że pewnie m 40i to kozak(nie było dostępnej a kupowałem od ręki co jest) , ale jeżdzę z rodziną, a samemu po mieści i poza nim wystarcza mi ta moc. i tak z taką mocą nie ma żartów 😉

 

 

Opublikowano

Generalnie nie ma różnicy czy weźmiesz same opony czy całe koła. Istotne jest, żeby opona była homologowana BMW z gwiazdką. Felga nie musi mieć homologacji, natomiast aftermarketowe wytwory mogą być słabej jakości. Zastanów się czy w ogóle nie pójść w 18 calowe. Opony bez RF z homologacją bodajże 2500 brutto, felgi też jakoś śmiesznie tanie. Estetyką nie będą grzeszyć, ale komfort i bezpieczeństwo będą na najwyższym poziomie (świeża guma, wysoki profil). Sam miałem taki zestaw posiadając X3 i dobrze się sprawdzał.

W kwestii xdrive - tu tak naprawdę najistotniejsze jest to żeby opony były homologowane i kompletne, tj. przód i tył w takim samym stanie. Xdrive nie lubi różnic średnicy opon (max tolerancja wysokości bieżnika to 1,5mm według różnych źródeł, którym ja nie ufam osobiście).

W serwisie też nikt nie przyczepi się jak przyjedziesz na niehomologowanych oponach, ale jeśli coś się zepsuje na gwarancji - zwłaszcza w napędzie, to będą podważać jej uznanie w każdy sposób - m.in tym, że jeździłeś na niehomologowanych oponach.

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@mystif Mogę tylko dodać, że po tej naprawie gwarancyjnej samochód mieliśmy jeszcze 3 lata i już nic się nie wydarzyło, co wymagałoby naprawy. Więc to jest naprawdę kwestia szczęścia lub danego egzemplarza. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.