Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji tego że czekam na produkcję i odbiór mojej X1 i nie mogę się już doczekać, to grzebię dużo w necie na forach i mówiąc szczerze trochę włos się jeży.... od ilości narzekań i skarg na problemy z X1:

- ciągłe problemy z OS i ekranem

- problemy z kolumnami kierowniczymi,

- problemy z hamulcami,

- problemy z zamykaniem tylnej klapy

- problemy ze światłami

- nieprzemyślany auto stop

 - słaba obsługa i wsparcie klientów

- auta po kilka razy trafiają do serwisu bo te same problemy ciągle wracają

Wiem że to są choroby wieku dziecięcego ale to auto już trochę jest na rynku. Mam nadzieję, że nowo produkowane egzemplarze są już dopracowane.

Jakie są Wasze opinie? Doświadczacie takich problemów? Wiadomo, w internecie głównie się narzeka a mało kto chwali to co kupił, więc wrażenie może być mylne. No ale jednak, wybierając BMW liczyłem na niemalże perfekcyjny produkt bo marka zobowiązuje.

Opublikowano

Nie wiem czy to pomoże ale mam ix1 30xdrive od nowości. Odebrane w grudniu 2023. Do dziś zrobione prawie 17 tys. km i zero problemów. Auto wydaję się być dobrze zaprojektowane i solidne jak skała.

Opublikowano

Mam X1 U11 plug in 30e (to kolejne nowe X1 w hybrydzie plug in - wcześniej było F48). "Doświadczyłem" w życiu prywatnym i zawodowym wielu aut zarówno nowych jak i używanych różnych producentów - szacuje, że zbliżam się do 2 mln. przejechanych kilometrów. X1 U11 zachwyca wyglądem z zewnątrz (może to kwestia gustu) jest bardzo starannie wykonane wewnątrz, doskonale przemyślane pod względem funkcjonalnym (nadaje się doskonale do miasta na zakupy i na wypad w trasę) ma doskonałe osiągi (320KM, 6s do 100) i jest ostatnim BMW, które kupiłem !!!!. To nie jest kwestia tzw. chorób wieku dziecięcego - to kwestia "filozofii" przy projektowaniu, produkcji i obsłudze serwisowej auta. Za każdym razem gdy zaczynałem użytkować nowe dla siebie auto miałem wrażenie, że auto to zostało stworzone przez kierowców dla kierowców aby sprawić im radość z jazdy, dostrzegałem, że auto ma wady - nie wszystko się w nim udało, czasami było zawodne i jego trwałość oraz drobne usterki trochę irytowały ale wyraźnie czułem, że ktoś się starał tylko nie do końca mu wyszło albo jego pomysły nie przypadły mi do gustu. Nawet jeżdżąc Smartem 650 miałem uśmiech od ucha do ucha bo mimo wszystkich wad i ograniczeń tego auta była to niezła frajda - bez problemu tworzyłeś jako kierowca z autem jednotę. Za każdym razem jak z autem działo się coś na gwarancji to było ono naprawiane "bez szemrania" a w serwisie czekało na ciebie auto zastępcze.

Pierwsze X1 F48 wpisywało się w opisane wyżej wrażenia (przez 3 lata nigdy nie było na serwisie gwarancyjnym). Tak irytującego auta jak X1 U11 nie miałem nigdy wcześnie. To jest naprawdę sztuką aby na ekranie lcd liczników dać kierowcy możliwość wyboru motywu między nieczytelnym, jeszcze bardziej nieczytelnym i w ogóle nieczytelnym zestawem wskaźników i uniemożliwić kierowcy jeśli lubi wyświetlenie wskaźników klasycznych. To naprawdę nie lada osiągnięcie aby zrobić tak mało kontrastowy wskaźnik paliwa a cześć danych wyświetlać tak drobny drukiem aby ich odczytanie było bezpieczne jedynie gdy się zatrzymasz :). To naprawdę nie lada sztuka w dzisiejszych czasach zrobić wielostopniową regulacje nawiewu z możliwością wyboru jedynie pomiędzy "nic nie wieje" a "szumi i wieje jak cholera" - tego nie potrafią nawet Chińczycy. Panel centralny LCD - no ładny trochę szkoda, że wybitnie nieintuicyjny w obsłudze a trafienie palcem w odpowiednie mikroskopijne miejsce podczas jazdy jest praktycznie niemożliwe - wg mnie obsługa stwarza większe niebezpieczeństwo niż używanie telefonu podczas jazdy !!!. Usterki drobne - ten samochód żyje własnym życiem, codziennie potrafi zaskoczyć. Taki przykład : wsiadasz- masz komunikat "pobrano nową aktualizację ... instalacja będzie trwała ok 20 min. ... podczas instalacji jazda będzie nie możliwa ... czy aktualizować teraz ..." - przez głowę przelatuje " nie tylko nie teraz, teraz to się spieszę" jak dojadę do pracy to zapuszczę, docierasz do celu odpalasz aktualizację chcesz wysiadać i czytasz komunikat: "aktualizacja w toku ... podczas aktualizacji nie działa centralny zamek ... zamknięcia auta jest niemożliwe .... auto zamknie się samoczynnie po ukończeniu instalacji" - zostawiam auto otwarte - jak ukradną to płakał po nim nie będę. Irytacja to przewodnie uczucie podczas użytkowanie tego auta. Usterki poważne też bywają np. auto potrafi nie hamować !!!! co na to serwis: " auto inteligentnie żegluje ble ble... ble ble", komunika o przegrzaniu skrzyni biegów - serwis: "skasowaliśmy błąd - to zapewne dlatego, że jest grudzień a auto jest na letnich oponach", zasięg w trybie elektrycznym spadł do 30% - serwis: " to zapewne dlatego, ze auto jest na oponach zimowych" itd... Nowe auto trafia na 2 tyg. do serwisu na naprawę gwarancyjną i słyszysz " auto zastępcze - nie mamy takiego obowiązku" - no tak BMW to marka premium :). W koło siebie masz "złote klamki" a gwarancja i poziom merytoryczny obsługi jest niczym u Turka w autohandlu. Mam wrażenie, że koncern BMW stosuje filozofie "My jesteśmy BMW to inni muszą się starać" - niestety wg mnie ta filozofia jest bardzo wyraźna w X1 U11. Poza tym auto jest naprawdę ładne.

Opublikowano

Ja odebrałem auto pod koniec listopada 2023. Na tą chwilę bez większych problemów - przejechane 35 tys km. Jeśli chodzi o serwis to mam raczej negatywne zdanie - jest do niczego (totalny brak zaangażowania i kompetencji). Żałuję, że wykupiłem service inclusive. Póki co przyzwyczaiłem się do dużych lagów w ajDrive 9, naprawę gwarancyjną jedną miałem (po dwóch wizytach w serwisie udało się ją usunąć). Poza tym nie miałem więcej problemów (nie licząc drobnych błędów softu, których obsługa w serwisie i tak nie rozumie). Większość "drobnych napraw" to aktualizacja oprogramowania (niestety nieskutecznych) - ponieważ mało istotne to odpuściłem sobie walkę z serwisem.

Opublikowano
W dniu 23.10.2024 o 13:38, marcinq78 napisał(a):

- problemy z kolumnami kierowniczymi,

- problemy z hamulcami,

- problemy z zamykaniem tylnej klapy

- problemy ze światłami

- nieprzemyślany auto stop

 

 

Napisz coś więcej przy każdym z problemów ?

START STOP w iDrive 9 wyłączam w dwóch ruchach. 1 konsola PYK na ekranie 2 PYK Jedyna upierdliwość że za każdym odpaleniem trzeba to zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

raz miałem na serwisie , porobili 3 akcje serwisowe i tyle , to jest tylko x1 a nie x7 , poza tym każdy producent tnie koszty , auta będą droższe i coraz gorzej wykonane jak to mówią nie będziesz mieć nic i będziesz zadowolony ( ja na szczęście do tej grupy nie należę i nie chodzi o stan posiadania ) 😉 

male-bmw-2.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 30.10.2024 o 22:13, Franek Dolas napisał(a):

Napisz coś więcej przy każdym z problemów ?

START STOP w iDrive 9 wyłączam w dwóch ruchach. 1 konsola PYK na ekranie 2 PYK Jedyna upierdliwość że za każdym odpaleniem trzeba to zrobić.

Na jednym z forów BMW, ludzie pokazywali filmiki z luzami na kierownicy oraz stukaniem przy lekkich ruchach kierownicą. To nie był jeden przypadek. Usunięcie problemu wiązało się z wymianą kolumny kierowniczej.

Temat hamulców chyba jest już powszechnie znany.

Kilka osób narzekało na psujący się zatrzask tylnej klapy, oraz na psujące się przyciski otwierania i zamykania.

Co do start stop to narzekania są że np. przy parkowaniu gdy naciska hamulec auto gaśnie a gdy puszcza hamulec silnik się uruchamia i auto od razu rusza. Z tego powodu ciężko im kontrolować precyzję parkowania, szczególnie w ciasnych przestrzeniach.

 

Oczywiście nie mówimy tu o masowych zdarzeniach ale... to jest auto premium więc wymagania są wysokie tak jaki i cena auta 🙂

 

Opublikowano

X1 mam od maja 2023r. Przejechane prawie 22 tyś km. Ogólnie autko mi się podoba. Fajnie jeździ, fajnie wygląda, ale z tymi chorobami wieku dziecięcego to chyba jest coś na rzeczy. W tym czasie dwie akcje serwisowe BMW. Jedna dotycząca hamulców jest zapowiedziana przez serwis ale czeka na dostarczenie części i umówienie terminu. Druga już przeprowadzona. Podobno dotyczyła połączenia skrzyni biegów z silnikiem. Autko zostawione w serwisie na 1 dzień, w zamian na ten czas zastępcza X1. Niestety, może przypadek, a może nie, ale po około 1 miesiącu o tej akcji usterka "Awaria napędu. Dalsza jazda niemożliwa." Trochę dziwne zachowanie X1 jak na tego rodzaju usterkę bo samochód uruchamiał się w trybie awaryjnym bez możliwości wybrania trybu jazdy tzn. D lub R,  nie reagował na dodawanie gazu, a co najdziwniejsze nie dał się normalnie wyłączyć tzn. dało się wyłączyć silnik ale wszystkie systemy pozostawały uruchomione. Panele kokpitu się świeciły, radio grało, światła mijania również się świeciły, wentylatory silnika pracowały na najwyższych obrotach, a rolety grila ciągle otwierały się i zamykały. W końcu padła bateria więc skończyło się na lawecie i wizyta w serwisie. Pierwsza diagnoza: awaria sterownika skrzyni biegów. Wymiana sterownika na nowy i próba zaprogramowania przez serwis niestety skończyły się niepowodzeniem. Kolejny sterownik i kolejna próba programowania i znowu nic. A więc kolejne podejście i kolejny sterownik i w dalszym ciągu nic. Po tych kilku próbach z kolejnymi sterownikami i kilku dniach naprawy Centrala wyraziła w końcu zgodę dla serwisu na wymianę kompletnej skrzyni biegów wraz ze sterownikiem. To pomogło i auto wróciło do mnie i jak na razie jeździ, ale wszystko to trwało prawie 2 tygodnie. W tym czasie auto zastępcze wg opiekuna z BMW oczywiście się nie należało poza 3 dniami z assistance BMW, ale po interwencji u kierownika serwisu ostatecznie zostało po tygodniu wydane zastępcze X1 i do końca naprawy je miałem. Mam nadzieję, że limit przygód się wyczerpał i teraz już będzie tylko przyjemność z jazdy.

PS. Kupując X1 "na szczęście" za namową kierownika salonu zamiast pakietu serwisowego dokupiłem przedłużony pakiet napraw na kolejne dwa lata po okresie gwarancji. Czyżby coś przeczuwał ?! 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, MarkP69 napisał(a):

X1 mam od maja 2023r. Przejechane prawie 22 tyś km. Ogólnie autko mi się podoba. Fajnie jeździ, fajnie wygląda, ale z tymi chorobami wieku dziecięcego to chyba jest coś na rzeczy. W tym czasie dwie akcje serwisowe BMW. Jedna dotycząca hamulców jest zapowiedziana przez serwis ale czeka na dostarczenie części i umówienie terminu. Druga już przeprowadzona. Podobno dotyczyła połączenia skrzyni biegów z silnikiem. Autko zostawione w serwisie na 1 dzień, w zamian na ten czas zastępcza X1. Niestety, może przypadek, a może nie, ale po około 1 miesiącu o tej akcji usterka "Awaria napędu. Dalsza jazda niemożliwa." Trochę dziwne zachowanie X1 jak na tego rodzaju usterkę bo samochód uruchamiał się w trybie awaryjnym bez możliwości wybrania trybu jazdy tzn. D lub R,  nie reagował na dodawanie gazu, a co najdziwniejsze nie dał się normalnie wyłączyć tzn. dało się wyłączyć silnik ale wszystkie systemy pozostawały uruchomione. Panele kokpitu się świeciły, radio grało, światła mijania również się świeciły, wentylatory silnika pracowały na najwyższych obrotach, a rolety grila ciągle otwierały się i zamykały. W końcu padła bateria więc skończyło się na lawecie i wizyta w serwisie. Pierwsza diagnoza: awaria sterownika skrzyni biegów. Wymiana sterownika na nowy i próba zaprogramowania przez serwis niestety skończyły się niepowodzeniem. Kolejny sterownik i kolejna próba programowania i znowu nic. A więc kolejne podejście i kolejny sterownik i w dalszym ciągu nic. Po tych kilku próbach z kolejnymi sterownikami i kilku dniach naprawy Centrala wyraziła w końcu zgodę dla serwisu na wymianę kompletnej skrzyni biegów wraz ze sterownikiem. To pomogło i auto wróciło do mnie i jak na razie jeździ, ale wszystko to trwało prawie 2 tygodnie. W tym czasie auto zastępcze wg opiekuna z BMW oczywiście się nie należało poza 3 dniami z assistance BMW, ale po interwencji u kierownika serwisu ostatecznie zostało po tygodniu wydane zastępcze X1 i do końca naprawy je miałem. Mam nadzieję, że limit przygód się wyczerpał i teraz już będzie tylko przyjemność z jazdy.

PS. Kupując X1 "na szczęście" za namową kierownika salonu zamiast pakietu serwisowego dokupiłem przedłużony pakiet napraw na kolejne dwa lata po okresie gwarancji. Czyżby coś przeczuwał ?! 😀

trafny wybór z gwarancją 😛 u mnie nic się nie dzieje w x1 

male-bmw-2.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

REFLEKTORY - pojawiła się lekka mgła od wewnątrz.

Opis sytuacyjny:

Jazda w słoneczny dzień temp. na zewnątrz około 7*C powrót do garażu.

Powrót do pojazdu po około 1,5 godziny szarówka temp. otoczenia około 3*C  ( dokończenie aktualizacji softu ) odpalenie na około 15 minut przy otwartych drzwiach garażu.

Wyłączenie, oględziny i zauważenie efektu.

Nie jestem w stanie powiedzieć od kiedy to występuje ponieważ do tej pory nie robiłem takiej ani podobnej sekwencji czynności.

 

Zgłosiłem temat do ASO i zobaczymy co oni na to.

Opublikowano
12 godzin temu, marcinq78 napisał(a):

Gdzieś już widziałem temat parujących reflektorów. Podobno to "normalne"....

Szukałem na forum i nie znalazłem, ale jeżeli byś mógł poświęcić chwilkę to byłbym zainteresowany. Konsultowałem z kolegą z forum oraz poczytałem w internetach, gdzie powiedzmy ,,fachowcy,, twierdzili że jeżeli jest wilgoć to zawsze jest rozszczelnienie. Natomiast ja się zastanawiam jak można wymienić żarówkę ( tu są LEDy wiem) i nie dopuścić do wewnątrz atmosfery czyli powietrza.

Z doświadczenia wiem, że nawet aparat do zdjęć pod wodą potrafi dać chwilowo plamkę pary przy zmianie temperatury, a co dopiero reflektor, ale nie jestem fachowcem, nie znam konstrukcji takiej lampy dlatego czekam na ruch z ASO

ASO zaprasza na weryfikację-symulację po tym skrobnę co ustalono, ale jeżeli ktoś już przeszedł taką procedurę i zna jej efekt, to bardzo proszę o podzielenie się informacją. Może być na PRIV jeżeli będą jakieś opory :-)

Jest gwarancja, co prawda przysparza to troszkę stresu bo nie wiem jak inwazyjna jest wymiana, grzebanie w pojeździe, ustawianie itp. zabiera czas, ale w razie zakwalifikowania, taka lampa to jest potężny koszt, gdyby trzeba było wymienić w przyszłości.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Franek Dolas napisał(a):

Szukałem na forum i nie znalazłem, ale jeżeli byś mógł poświęcić chwilkę to byłbym zainteresowany.

 

Znaleziony temat z parującymi reflektorami. Łeb urywa kiedy się to czyta 🙂 

 

 

 

Edytowane przez Franek Dolas
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Franek Dolas napisał(a):

Znaleziony temat z parującymi reflektorami. Łeb urywa kiedy się to czyta 🙂 

 

 

 

Znalezione w instrukcji i zdjęcie prawego reflektora.

reflektory.jpg

 

Edytowane przez Franek Dolas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.