Skocz do zawartości

[E36] Wskażnik paliwa - naprawa


Manniac

Rekomendowane odpowiedzi

Wskaźnik poziomu paliwa wariuje? Masz paliwo w baku, a pokazuje 0 i świeci się rezerwa? Wskazuje prawidłowo, po czym nagle zaczyna opadać? Temat był już nieraz poruszany na forum, ale nie znalazłem nigdzie w miarę kompletnego opisu naprawy. Ostatnio również u mnie wystąpiła ta usterka, więc na podstawie informacji znalezionych w postach i własnych doświadczeń przedstawiam opis działania w takich przypadkach.

 

Winnymi takiego zachowania wskaźnika najczęściej są czujniki poziomu paliwa umieszczone w baku. Aby wyeliminować usterkę licznika, najpierw należy wykonać jego test. Jeżeli w teście wskaźnik poziomu paliwa zachowuje się prawidłowo, oznacza to, że niemal na pewno problem znajduje się w zbiorniku paliwa. Oto instrukcja jego usunięcia "krok po kroku":

 

1. Odłącz przewód masy od akumulatora.

2. Zdemontuj tylną kanapę, odchyl dywanik i podwiń do góry matę wygłuszającą z obu stron.

3. Pod matą znajdują się dwie okrągłe, metalowe pokrywy, przykręcone czterema śrubami. Odkręć śruby, przesuń ostrożnie dochodzące do pokryw kable.

4. Pod lewą pokrywą znajduje się sam czujnik poziomu paliwa, pod prawą czujnik razem z pompą paliwa. Kable do czujników mają białe końcówki.

5. Wypnij oba złącza czujników. Zmierz omomierzem wartość rezystancji na stykach czujników. Powinna się mieścić w zakresie od 10 do 250 omów, w zależności od ilości paliwa w zbiorniku (10-rezerwa, 250-pełny bak). Najczęściej w przypadku usterki miernik wskazuje przerwę w obwodzie. Pomiarem tym ustalisz, który czujnik sprawia problem i nie będziesz musiał demontować obu (chyba, że masz wyjątkowego pecha i padły dwa!).

6. Jak już wiesz, z którym czujnikiem jest kłopot, poluzuj opaskę zaciskową i odczep przewód paliwowy. Uważaj na wyciekające paliwo - najlepiej zatkaj czymś wężyk. Następnie odkręć dużą, okrągłą nakrętkę wokół obudowy. Jak nie idzie ręką, możesz pomóc sobie dużym płaskim wkrętakiem.

7. Wyciągnij do góry czujnik poziomu paliwa, przechyl w bok i wyjmij ze zbiornika. Zobacz na przewody znajdujące się pod pokrywą - najczęściej któryś jest urwany.

8. Osusz zdemontowany element, a następnie przymocuj urwany przewód do styku. Najlepiej będzie go przylutować i to solidnie!

9. Zmontuj całość w odwrotnej kolejności. Pamiętaj szczególnie o tym, aby pionowy element pomiarowy znalazł się we właściwym miejscu na dnie zbiornika paliwa, pływak mógł się swobodnie poruszać, a okrągła uszczelka wokół pokrywy dobrze przylegała do krawędzi. Podłącz przewody paliwowe i złącza elektryczne oraz masę akumulatora. Zanim zakręcisz pokrywy włącz zapłon i sprawdź czy wszystko działa. Jeżeli jest OK, możesz zmontować resztę i cieszyć się z działającego wskaźnika.

 

Uwaga retoryczna - pamiętaj, że większość czynności wykonuje się na otwartym zbiorniku paliwa! Nie muszę chyba pisać z czym się to wiąże. Najlepiej byłoby oczywiście opróżnić cały bak, ale wiadomo jak z tym jest. A więc przede wszystkim ostrożność, zdrowy rozsądek, no i żadnego ognia!

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Szanowni Klubowicze i Klubowiczu !

Ze zbiornikiem paliwa jest pewien paradoks, otórz w przypadku ON zbiornik jest w miarę bezpieczny w każdych warunkach (Uwaga temp zapłonu ON ok. 60 stopni Celsiusza), natomiast banzyna jest w wmiarę bezpieczna w przypadku prawie pełnego napełnienia.

Pusty zbiornik benzynowy wydzeila opary które niemal w naturalnie sterowanym stężeniu, są mieszanką bardzo wybuchową. Pełny zaś może się tylko zapalić, a zgasić go wtedy łatwo za pomocą zwykłego zamknięcia. Stężenie wybuchowe mieszanki benzynowej wynosi od 0,02% do 81% włącznie (opary benzyny/powietrze). powyżej mamy do czynienia z kopciem, czyli spalaniem w warunkach niskiej zawartości tlenu. Takie spalanie charakteryzuje się małym prawdopodobieństwem zaistnienia reakcji łańcuchowej czyli wybuchu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam,

Mam następujący problem. Tankuję pod korek a wskaźnik pokazuje ledwie połowę baku. Test zegarów robiłem i wskazówka pracuje w pełnym zakresie.

Wygląda to na usterkę któregoś z pływaków. Chcę zrobić pomiar rezystancji czujników ale nie wiem na których konkretnie stykach. Może ktoś podpowie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie.

Mam następujący problem. Otóż pływak lewy wymieniałem już dwa razy, bo za każdym razem po któryms tankowaniu się psuł. Po wymontowaniu okazywało się,

że jest połamany :shock: . Myślę, że przyczyną jest tutaj zahaczanie się drutu z płytwkiem o rurę pompy strumieniowej. U mnie ta rura jest jakoś tak dziwnie wygięta, jakby troszkę załamana w jednym miejscu. Jak tankuję pod korek, pływak idzie do góry, w którymś momencie zahacza o rurę i dalej nie może się podnosić. Ramię z drutu działa jak dzwignia na

plastik i go łamie. Próbowałem wyciągnąć tą rurę z pompą pływakową,aby wymienić na inną, prostą, ale one idzie gdzieś w głąb komory i az cholerę nie mogę jej wyrwać. Czy ktoś próbował to kiedyś wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

u mnie jest tak ze wskaźnik wariuje a najczesciej pokazuje stan zero i rezerwa się świeci ...

po wyciągnięciu pływaków i ręcznym ustawianiu ich np jak ustawie na pływaku ze polowa to pokazuje mi na wskaźniku ze jest polowa ale wsadzę go z powrotem i znów swiruje pomocy bo juz nie mam sily na to :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.