Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie odnośnie spalania oleju E61 n52. Silnik spala mi około 1l. Na 1000km. Ale nie to jest najgorsze. Problem w tym że pojawia się dym w pewnym momencie i ciężko jest mi stwierdzić co jest tego powodem uszczelniacze czy pierścienie. Czytałem już chyba wszystko i każdy ma na to inna teorię. Pokrótce postaram się opisać o co chodzi. Przy porannym odpalaniu brak jakiegokolwiek dymu. Do rozgrzania silnika żadnego dymu. Dym zaczyna się pojawiać jak silnik się rozgrzeje, a im bardziej się rozgrzewa tym częściej się pojawia, ale zawsze w tym samym momencie. Gdy rozgrzany i dam mu w palnik dymu nie ma, na postoju jak rozgrzany  pochodzi chwilę i przygazuje też nie ma dymu. Pojawia się on tylko wtedy gdy hamuje silnikiem(gaz puszczony) i nagle nadusze gaz np. jadąc z górki lub przy dojeżdżaniu do świateł czy ronda. Gaz nie musi być na ful, wystarczy nawet troszkę żeby silnik zaczął się rozpędzać to widzę w lusterku że puszcza bąka. Jak to jest podczas hamowania silnikiem podciśnienie tworzy się nad tłokiem że ciągnie olej uszczelniaczami/prowadnicami na tłok czy pod tłokiem i wciąga olej spod tłoka przez zapieczone pierścienie?

Opublikowano

Podczas hamowania silnikiem nie masz iskry i nie masz spalania, więc olej się zbiera ale na szczęście się sam nie zapala, bo jest za niska temperatura i nie ma go aż tak dużo. W uturbionych silnikach np. jak ktoś po awarii turbo nie wyczyścił dolotu, coolera to dochodziło do samozapłnu oleju i  rozbiegania się silnika. 

Stawiałbym na zapieczone lub zużyte pierścienie olejowe. Akurat 525 miał z nimi problem. 

Cytat: Tłoki z serii KS w silnikach N52b25 w egzemplarzach produkowanych w Niemczech i Austrii: przy niesprzyjających warunkach prowadzenia (zbyt niskie obroty, dużo jazdy miejskiej, jazda na żółwia z powolnym przyspieszaniem), problem z odprowadzaniem oleju przez źle zaprojektowane tłoki co prowokuje bardzo duże zużycie oleju i powoli zabija katalizatory. Zużycie oleju może sięgać nawet 2 litrów na 1000 km, naprawa jest możliwa ale mało opłacalna bo bardzo droga (tłoki + pierścienie + kilka uszczelek wewnętrznych w silniku przy okazji + robocizna)

Wadliwe tłoki mają numer 11257561844. Wg bmwfans.info tłoki te produkowano sie '05 - maj '10. W marcu 2010 r zostały zastąpione poprawionymi 11257612982.

Na forum BMW-Klub pojawiają się sygnały, że da się rozruszać zapieczone pierścienie przy pomocy dodatków do paliwa i płukanek. Poniżej opis kolegi domelsnake : (...) jak reanimować zapieczone pierścienie w silnikach z wadą - mi się udało dzięki koledze Rivasi. Mój silnik N52N brał 1l oleju na 1k mil - samochód serwisowany od samego początku w BMW. Zrobiłem 3x wymiany oleju w przedziałach około 6-8k mil - Płukanka AR2300 lub Liqui Moly i zalany Mobil1 0w-40 + AR9100. Pozbyłem się nagaru w silniku, wygląda na to ze pierścienie puściły i zrewitalizowalo mi zbutwiałe gumki popychaczy bo przez ostatnie 1k mil silnik nie spalił dosłownie nic...

Może te informacje coś Ci pomogą.

Opublikowano

Dzięki za wylewną odpowiedź i cenne wskazówki 🙂akurat płukankami go faszeruje i oliwę wymieniam gdzies co 7tys ale chyba już na 6 cylindrze jest beton bo świeca na 6 jest osmolona od oleju. Reszta normalna. Wypróbuję sposób który opisałeś i zobaczymy co z tego wyjdzie. 

Czy po tych trzech wymianach zmieniłeś olej na inny czy cały czas jeździsz na 0w40? Nie wiem jak ten olej będzie wpływał na zajebistą głowice i wałki rozrządu które potrafią się zacierać w tym silniku:)już jeden wymieniałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.