Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w tytule. panowie od jakiegoś czasu pali w granicach 25l na 100km benzyny. do tej pory zamykał się w 16l w mieście. badanie nie wykazało żadnych błędów. sondy działają w pełnym zakresie, pompa ma ciśnienie 3 atm, wydech czysty, bez sadzy.

jedynym problemem jest zalewanie świec przy zimnym silniku.

proszę o poradę i pomoc bo szkoda mi już kasy na ciągłe badania i sprawdzenia, ktore nic nie wnoszą poza wyydatkami

Opublikowano

nikomu taki wynik nie wydaje się wysoki. jeżdżę jak normalny człowiek bez szaleństw ale też bez cackania. jek sprawdzić dziłanie czujników skoro komputer nie pokazuje błędów. na kotlarsiej w Kraku powiedzieli, że wszystko działa Ok. wszystkie czujniki działają poprawnie.

najbardziej rozbawiła mnie wypowiedź w serwisie, że "te silniki tak mąją". myślę że BMW dawno by zbankrutowało gdyby tak tłumaczyki zachopwanie silników

Opublikowano
jedynym problemem jest zalewanie świec przy zimnym silniku.

 

Zmień świece na nowe i napisz jakie były wkręcone (marka oraz typ)

 

Sprawdź układ dolotowy powietrza czy jest szczelny i w przypadku kiedy po wymianie świec problem się powtórzy to spróbuj uruchomić silnik na rozłączonej przepływce.

Ale koniecznie wymień świece.

 

Dobrze byłoby również abyś sprawdził już na pracującym silniku, czy cewki nie mają przebić, co może wpłynąć na wyskakiwanie pracy jednego z cylindrów z całego cyklu.

 

Podczas uruchamiania silnika nie dodawaj gazu.

Opublikowano

robertbmw dzieki za zainteresowanie tematem. zacznę od początku.

gdy zaczął słabo palić pojechałem do warsztatu na ul. szcecińską w kraku gdzie podpieli pod kompa i stwierdzili że nie ma żadnych błedów ale jeden z mechaników powiedział że wypada zapłon.

1.

wracając od nich kupiłem świece( NGK dedykowane do tego silnika, a przy wymianie okazało się ża takie same były w silniku) wymiana świec nie przyniosła oczewiwanego rezultatu więc pojechałem tym razem do EDIS przy ul. Kotlarskiej gdzie tym razem

2.

sprawdzeli szczelność układu powetrza. prosiłem również o sprawdzenie cewek na oscylatorze (ale wydaje mi się że nie zrobili tego bo skasowali mnie tylko na 50 zł.) powiedzieli

3.

że cewki sprawdzone i są OK po czym powiedzieli" te silniki tak mają".

4.

jeśli chodzi o przepływaomierz to gdy go odepnę na zimnym silniku to silnik się uspokaja natomiast gdy się rozgrzeje muszę go podpiąć bo silnik dostaje wibracji. zastanawiam się czy to właśnie przepływomerz nie daje w d.. ale t rakcie testów pokazywał dobrą wartośc chyba 16kg/h na wolnych obrotach do 24kg/h przy wysokich nie wiem czy to dobre wartości ale mówili, że tak.

5.

nigdy nie palę z wciśniętym gazem

 

Następnym problemem, który może wytłumaczyć duże spalanie jest zjawisko nierozwijania pełnej mocy przy max otwartej przepustnicy.

gdy wcisnę pedał do oporu samochód sie nie rozpędza tak jak powinien. dopiero gdy ujme trochę gazu łapie oddech i zaczyna ciągnąć w momencie ponownego naciśnięcia pedału samochód znowu słabie ( to nie jest6 tak że całkowicie traci moc lecz jest to dośc wyczuwalne, a w przypadku automatu kłopotliwe gdyż ujęcie gazu często kończy sie zmianą biegu na wyższy)

kontaktoałem się z Robertem z ul. Paistowskiej, który poradził mi na początem doładować aku więc ładuję choć nie było widać, że tego potrzebował ale cóż kupiłem prostownik wię trzeba go wykorzystać.

mam nadzieję, że podałem wszystkie informacje, które mogą naprowadzić Ciebie i innych zainteresowanych forumowiczów. W wypadku jakichkolwiek pytań, jestem do dyspozycji i z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Marek

Opublikowano

nie jestem w temacie za dobry jednak przed chwila czytalem wypowiedz jednego z forumowiczów który miał podobny problem

cały numer polegał na wgraniu nowego oprogramowania do EPROM-u Motronica

2 sprawa wyciągałeś aku do ładowania więc komp mógł sie zresetować a wtedy spalanie może być też dużo większe

 

to tylko gdybania ale warto zapoznać sie z tematem ;)

pozdro

kultura jazdy na miare gwiazdy ;)
Opublikowano
Podczas uruchamiania silnika nie dodawaj gazu.

 

Z ciekawosci. Dlaczego tak nie nalezy robic? Rzeczywiscie jest tak nawet napisane w instrukcji.

Opublikowano
nie chce byc zla wrozka ale byc moze masz brudne wtryski mialem kiedys takie objawy w scorpio po wcisnieciu gazu do oporu auto szlo jakby cos z tylu trzymalo po popuszczeniu gazu zaczynalo ciagnac wymianialem wszystko od swiec po filtr paliwa na kompie tez bylo wszystko ok okazalo sie ze wtryski laly paliwo kosztowna naprawa
Opublikowano

technolo problem występował przed wyciągnięciem aku więc z tym tego nie wiąże. nie mam natomiast nikogo kto wgrałby ni soft.

 

marcin chyba zdecyduję się na sprawdzenie wtrysków bo już nie weim czego się dotknąć. niepokoi mnie tylko do że wserwisie nie myśleli nawet o wtryskach. powiedzieli natomiast aby spróbować podpiąc inną przepływkę bo ona może podawać złą masę pow.

Opublikowano
a jak sie miewa Twoja sonda lambda, moze sie uszkodzila i komputer przeszedl w jakis tryb awaryjny czy jakos tak to bylo. ja mialem podobnie, wymienilem sonde, zresetowalem kompa i wszystko wrocilo do normy.
Opublikowano

Marek spróbuj wlać jakąś chemię do czyszczenia wtrysków np. STP i pojeździj trochę na PB

Ja używałem czarnego STP i po 200-300 km pomogło.

Ty lubisz głęboko wciskać pedał gazu więc powinno je szybko przedmuchać :mrgreen:

Opublikowano

dowiedzialem sie ze ponoc mozna czyscic wtryski bez ich demontazu w warsztatach mechanicznych chodzi o to ze biora autko odlaczaja bak i podpinaja swoj z jakims plynem i auto chodzi pare godz na tym plynie zabieg ponoc w granicach 300 zl

ja osobiscie nie wierze w dzialanie dodatkow do paliwa u mnie powodowaly tylko zludne nadzieje :-)

 

tylko BMW- nie chce nic innego

Opublikowano

gabec

byłem w dwóch punktach na badaniu i sondy pracują prawidłowo więc nie tu problem. najśmieszniejsze jest to że nie widać po wydechu aby nie przepalał paliwa. możliwe jest to że przy jazdach na krótkich dystansach powaoduje że silnik jest nie dogrzany i chodzi na przysłowiowym ssaniu. w EDISIE na Kotlarskiej w Kraku powiedzieli mi że może to być wina przepływki że podaje złą masę powietrza

 

zamol

już trzy tygodnie temu zastosowałem polecaną przez ciebie metode zaraz po tym jak odpiołem instalację gazową zrbiłem już z 1000 km i zero poprawy.

 

umówiłem się z gościemz brzeska, który wgrywa soft do kompa. możliwe że coś nie tak jest z mapą i dlatego takie jaja się dzieją

Opublikowano
A próbowałes tak- odpiąc sondy lambda i zrobic reset DME ? u mnie sondy niby działały ale auto było zmulone i duzo paliło. Po odpieciu i resecie- zupełnie inaczej. Teraz mam nowe sondy ale czasem jak sie okazuje, sondy działają tylko albo za wolno albo po prostu oszukuja i auto głupieje.
Opublikowano
dzięki zomol jutro zrobię sobie reset. jeśli chodzi o katy to myślę że jednak nie one dają w kość bo na gazie problemu nie było. w dodatku na gazie spalanie wychodziło tak samo jak na beznynie i do tej pory tak jest 16 miasto 11-12 trasa
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
dzięki zomol jutro zrobię sobie reset. jeśli chodzi o katy to myślę że jednak nie one dają w kość bo na gazie problemu nie było. w dodatku na gazie spalanie wychodziło tak samo jak na beznynie i do tej pory tak jest 16 miasto 11-12 trasa

 

I jak spalanie? Co było przyczyną?

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.