Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zarówno w ISTA jak i w INPA mam taki błąd w module świateł (LCM III):

40 thermischer Oelsensor defekt

fehler momentan nicht vorhanden

daje sie go skasować, ale bład wraca. gdzie szukać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każda E39 ma ten błąd. Chodzi o czujnik w misce olejowej. 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, szumrak napisał(a):

Chodzi o czujnik w misce olejowej. 

czyli,co? olać to? 

Ale w module świateł, błąd czujnika oleju?

Dziś znalazłem jeszcze inny błąd.....

Macie wyjaśnienie do tego? ISTA podpowiedziała (po kliknięciu na opis błędu) że to czujnikw termostacie (tak wywnioskowałem po zdjęciu na którym widać termostat. Opis błedu jest dość mglisty, choć może to wynikać z faktu że mam angielską wersję ISTA 4.15.12 i spolszczyłem ją plikami PL z wersji 4.32. Sprawdziłem naładowanie akumulatora (kilka dni z rzędu testowałem auto ISTA bez podłączonego prostownika) i wyszło że ma 12.8 V. Podładowałem go i jutro sprawdzę ponownie czy ten błąd występuje. Wskazówka chłodzienia silnika, stoi tak jak producent przykazał - na środku....

 

IMG_20241018_175415.jpg

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się, w module świateł, bo tam jest podłączony czujnik poziomu oleju, jak bardzo ci przeszkadza to musisz wymienić czujnik w misce. Tylko jakiejś porządnej firmy. Nie napisałeś w jakim module znalazłeś ten drugi błąd. Druga sprawa że do E39 w zupełności wystarcza Inpa.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Godzinę temu, piotr520 napisał(a):

Nie napisałeś w jakim module znalazłeś ten drugi błąd

Jest na zdjęciu nazwa modułu: DME.

wiem że INPA wyastarcza. Tyle że ja jakoś nie mogę się do niej przyzwyczaić. Szybciej mi idzie rozgryzanie ISTA....

Ale i tak cały czas używam też INPA - tym bardziej że INPA szybciej znajduje auto, szybciej się łaczy....

ISTA, pomimo że przeszedłem z wersji 4,32 na 4.15 i tak jest wolniejsza przy łączeniu się i sprawdzaniu błędów.

Co dziwne, gdy miałem ISTA 4.32 to wynajdywała mi moduły których nie ma fabrycznie moje auto. Dlatego usunąłem ją i zainstalowałem starszą wersję, która pokazuje tylko te moduły, które mam w aucie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe że to chodzi o grzałkę termostatu. Odczytaj błąd Inpą będzie prościej.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
13 godzin temu, piotr520 napisał(a):

grzałkę termostatu

to ten "czujnik" który jest w obudowie termostatu i podpinany jest u góry tej obudowy?

Wczoraj sprawdzałem miernikiem w innej obudowie termostatu ten element. Sprawdziłem go na przedzwonienie. To samo dziś zrobiłem z tym w aucie.

 Podejrzewam że ta ISTA zaczyna coś wiariować..... Dziś pokazała błąd w zegarach (zegary chodzą bezbłędnie)....

Jutro przeskanuję auto INPA i zobaczymy czy będą błędy w zegarach. 

A wracając do tej grzałki termostatu: z tego co widzę, to można ją wymienić bez demontażu obudowy. Wystarczy go prezkręcić w lewo i wyjąc.....

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie każde e39 ma błąd czujnika poziomu oleju, tylko te z zepsutymi czujnikami. Wymień na hella przy okazji wymiany oleju i dowiesz się jak poziom oleju spadnie poniżej minimum dzięki kontrolce.

Grzałka termostatu nie występuje osobno, tylko razem z termostatem. Dodatkowo różnią się one w zależności od producenta.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W dniu 11.11.2024 o 08:56, maniek21112 napisał(a):

Grzałka termostatu nie występuje osobno, tylko razem z termostatem. Dodatkowo różnią się one w zależności od producenta.

Już to wiem.  Ale tak się składa że mam dwie obudowy termostatu (kompletne) tego samego producenta (nie napisałem tego). I, gdy padnie grzałka, wystarczy ją wyjąć i włożyć nową.....

Zaś jeśli chodzi o błąd czujnika poziomu oleju - już nie występuje. Przeinstalowałem ISTA i błąd zniknął. Nie ma go także w INPA.

Opublikowano

dziś podłączyłem auto pod ISTA i wykazało błąd w tym module.

klikam: read troublecodes i..... ISTA powiadamia, że nie ma w tym module błędu......

INPA, nie wykazuje żadnych błędów w tym module.....

Przy każdym odczycie błędów, ISTA pokazuje mi błąd w tym module.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.