Skocz do zawartości

SYNCHRONIZACJA KLUCZYKÓW/PILOTA Z POJAZDEM


DawidSz91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Użytkowników,

Zakładam temat w sprawie synchronizacji kluczyków/pilota wraz z pojazdem, a teraz do rzeczy...

3 dni temu moja F30 rocznik 2017 135kW XDrive 2.0 po lifcie, wyrzuciła mi komunikat w sprawie wymianie słabej baterii w pilocie. Nie ukrywam byłem zdziwiony, gdyż sygnał otwierania/zamykania reagował nawet z 50m. Zaznaczam, iż nie posiadam w moim modelu ładowania indukcyjnego. Kluczyki nie zostały zalane, nie były też uczestnikiem żadnego wypadku itp. Zatem pomyślałem, że wystarczy wymienić baterie.

Baterie wymieniłem w mgnieniu oka, pilot bez baterii były raptem 3 sekundy, nie wsadziłem baterii odwrotnie, zwykła wymiana. Początkowo samochód wciąż otwierał się i zamykał normalnie z pilota, odpalanie odbywało się z kluczykami w kieszeni, bez przykładania do "symbolu kluczyka" obok kierownicy.

Jednakże, w dniu wczorajszym z niewiadomego powodu kluczyk/pilot zaprzestał otwierania i zamykania drzwi. Auto wciąż odpala z kluczykami w kieszeni bez najmniejszego problemu. Przefrunąłem, przez kilkanaście różnych filmików instruktażowych jak znów synchronizować kluczyki, jednak we wszystkich z nich różnica była taka, że kluczyk nie otwierał im samochodu i nie odpalał (zupełnie jakby był nowy z fabryki), natomiast jak zaznaczę mój kluczyk ODPALA auto ale olewa centralny zamek.

Nie uśmiecha mi się kodować kluczyk od zera i wydawać mała fortunę, gdyż sam kluczyk jest zakodowany/przypisany do pojazdu tylko utracił funkcję pilota do zamka centralnego, mam nadzieje, że istnieje kombinacja która w cudowny sposób przywróci mi tą opcję.

Z góry bardzo dziękuję za poświęcony czas!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równeiż szukanie winnego bym od baerii zaczynał. Moja po informacji, że pada bateria podziałałą jescze chwilę a w tym czasie (przed długim weekendem) kupiłem w najbliższym mediacośtam blister 2szt. Na pierwszej baterii pilot ponownie działał ale szalenie szybko doknał żywota i zaraz po komunikacie o słabej wymagał przykładania go do kolumny. Na drugiej... Na drugiej brak reakcji totalnie.

Po zaukie baterii w sensownym miejscu całośc działa bez jakiegoklwiek problemu. 

2 godziny temu, DawidSz91 napisał(a):

Zaznaczam, iż nie posiadam w moim modelu ładowania indukcyjnego

A to było ładowanie w f3x? Byłem przekonany, że w f zaprzestali ładowania na poczet właśnie baterii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, kosteg napisał(a):

A to było ładowanie w f3x? Byłem przekonany, że w f zaprzestali ładowania na poczet właśnie baterii.

Dobrze jesteś przekonany 😉 Spotkałem się z teoriami, że po wejściu do auta kluczyk trzeba położyć na półeczce pod panelem klimy, bo tam sie ładuje 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wolałem zaznaczyć na samym początku, że w moim modelu nie mam ( i nie było ;D) ładowania indukcyjnego, bo natrafiałem również na tego typu teorie 😄

Panowie mieliście rację co do baterii! Bateria, którą zakupiłem wcześniej musiała być jakaś trefna. Po zakupie baterii rekomendowanej (ASO) czyli Varta CR2045 wszystko elegancko ustąpiło.

Przy okazji poszukiwań przyczyn, natrafiłem na ciekawą opcje, w której można przeprowadzić: " Aktualizacja kluczyków/pilota BMW F30 " (Mnie nie była potrzebna, ale może kogoś z czymś uratuje):

1. Jednocześnie naciskamy przycisk OTWIERANIA/ZAMYKANIA na desce rozdzielczej wraz z START/STOP. Oba trzymamy przez ok. 5 sekund.
2. Puszczamy tylko START/STOP i przykładamy kluczyki do symbolu obok kierownicy. Dalej trzymając przycisk OTWIERANIA/ZAMYKANIA na desce rozdzielczej.
3. Po upływie kolejnych 5 sekund puszczamy przycisk OTWIERANIA/ZAMYKANIA. W tym momencie następuje aktualizacja kluczyków trwająca ok. 1-2minut.
4. Po aktualizacji w celu zatwierdzenia klika się na kluczykach/pilocie zamykanie, a następnie otwieranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem ostatnio taki dziwny przypadek. Auto wołało o wymianę baterii w pilocie.. Oczywiście drugi pilot leżał nie używany przez kilka lat więc tam bateria całkowicie trup...

Zaznaczam, że wołało o wymianę ale cały czas wszystko działało 🙂

Kupiłem nową baterię Varta, wymieniłem i co ? Trup, pilot nie zamyka ani nie otwiera 😄 wkładam starą baterię - Trup.

Przestały działać oba piloty, zarówno na starych jak i nowych bateriach.

Nowa bateria oczywiście sprawna, napięcie OK. Zostałem bez pilota 😄

ISTA w ruch, wykrywa piloty we wnętrzu ale test funkcjonalności obu pilotów a tam 0% sygnału.

"Zdenerwowałem się" trochę, kilka dni później przejeżdzałem niedaleko ASO więc kupiłem dwie nowe baterie - też Varta.

Wsadzam, pilot działa - magia. Wsadziłem poprzednią nową baterię - działa. Wsadziłem baterię na której wołało wymianę - działa. 

Do tej pory nie wiem o co chodzi 😄

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2024 o 07:56, DawidSz91 napisał(a):

Przy okazji poszukiwań przyczyn, natrafiłem na ciekawą opcje, w której można przeprowadzić: " Aktualizacja kluczyków/pilota BMW F30 " (Mnie nie była potrzebna, ale może kogoś z czymś uratuje):

1. Jednocześnie naciskamy przycisk OTWIERANIA/ZAMYKANIA na desce rozdzielczej wraz z START/STOP. Oba trzymamy przez ok. 5 sekund.
2. Puszczamy tylko START/STOP i przykładamy kluczyki do symbolu obok kierownicy. Dalej trzymając przycisk OTWIERANIA/ZAMYKANIA na desce rozdzielczej.
3. Po upływie kolejnych 5 sekund puszczamy przycisk OTWIERANIA/ZAMYKANIA. W tym momencie następuje aktualizacja kluczyków trwająca ok. 1-2minut.
4. Po aktualizacji w celu zatwierdzenia klika się na kluczykach/pilocie zamykanie, a następnie otwieranie.

Ale co w pilotach ma się aktualizować? Co to ma dać? (pomijając czy aby działa i co daje 🙂 ) -> no i skąd masz wiedzieć, że takowa się odbyła? Jak rozpoznać chwilę gdy należy zacząć naciskać zamykanie otwieranie (przejście z 3. do 4.)?

 

W dniu 25.10.2024 o 13:30, Kuj0n napisał(a):

Nowa bateria oczywiście sprawna, napięcie OK. Zostałem bez pilota 😄

ISTA w ruch, wykrywa piloty we wnętrzu ale test funkcjonalności obu pilotów a tam 0% sygnału.

"Zdenerwowałem się" trochę, kilka dni później przejeżdzałem niedaleko ASO więc kupiłem dwie nowe baterie - też Varta.

Wsadzam, pilot działa - magia. Wsadziłem poprzednią nową baterię - działa. Wsadziłem baterię na której wołało wymianę - działa. 

Do tej pory nie wiem o co chodzi 😄

Spotkałem się ze stwierdzeniem (nie znalazłem nigdzie potwierdzenia a u mnie chyba nie było aż tak głębokiego rozładowania), że po takim pełnym trupie pilot musi przejść ileś cykli otwierania/zamykania aby zacząć działać poprawnie.

 

W dniu 25.10.2024 o 15:39, KucaQ napisał(a):

Ja akurat stosuję Duracell i też śmigają elegancko 🙂

Obstawiam, że dowolna dobra (w sensie poziomu ilości zgromadzonej i dostarczanej energi) będzie śmigać jak trzeba. To, że dziś bmw ma podpisaną umowę z vartą nie wpływa no to, że pilot tylko takowe zaakceptuje. U mnie były duracele założóne, przez poprzedniego włąściela. Ja gdy padły zmieniłem znów na takowe ale z marketu więc lipa a potem varty ze sklepu bardziej sie do tego nadającego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20 godzin temu, kosteg napisał(a):

Spotkałem się ze stwierdzeniem (nie znalazłem nigdzie potwierdzenia a u mnie chyba nie było aż tak głębokiego rozładowania), że po takim pełnym trupie pilot musi przejść ileś cykli otwierania/zamykania aby zacząć działać poprawnie.

To jakiś mit.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest spora szansa, że to mit - jednak trochę mogłoby to pasować do opisanej przez Ciebie sytuacji.

 

Z f3x mam jeszcze relatywnie mało pewności i nie wszystko w tis znalazłem czy też czytałem. Jednak taki proceder był zaimplementowany w e46. Tam po zanotowaniu niskiego napięcia info o tym stanie jest kasowane dopiero po 5 kolejnych cyklach jesli dobrze pamiętam.

 

Stąd przez analogię uznałem sytuację w f3x prawdopodobna. A "w tym samym miejscu" tis w przypadku f3x nie wspomina ani słowem o tym co się dzieje gdy jest niskie napięcie (w e46 np najpierw odcina zamykanie pilotem co też jest opisane) i jak pilot/auto to monitoruje i zarządza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, kosteg napisał(a):

Jest spora szansa, że to mit - jednak trochę mogłoby to pasować do opisanej przez Ciebie sytuacji.

Nie pasuje do opisanej sytuacji, bo:

- po pierwsze nie miałem problemu z nieznikającym komunikatem o niskim poziomie naładowania,

- po drugie jak ma przejść cykl otwierania/zamykania jeśli przestał otwierać/zamykać? (co ciekawe do uruchomienia nie trzeba było przykładać do kolumny kierowniczej)

- po trzecie tylko jeden kluczyk był całkowicie rozładowany, drugi przestał działać po wymianie baterii słabej ale działającej na nową.

Tu bardziej chodzi o to, że na nowej baterii nie działał żaden kluczyk a na kolejnej nowej zaczęły działać oba i zaczęły działać też na starej rozładowanej.

Nie wiem o co chodziło, bo bawiłem się kilka dni z tym. Synchronizowałem kluczyk z autem, testy z ISTA itd. Kluczyki były wykrywane w środku...

Rozumiem, że moduł mógł zgłupieć ale próbowałem i testowałem przez kilka dni, różne kombinacje. Rozwaliłem nawet obudowę jednego pilota, żeby pomierzyć napięcia.

To tak tylko w ramach ciekawostki bo przyczyny raczej już nie ustalę 🙂

 

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że to analogia a nie 1:1 to samo:

- może miast cykli centralnego są cykle uruchomienia?

- klucz po wymianie na dowolną inną ale nie "idealną" może nie chcieć działać i już (wyciągnięcie baterii to dla niego spadek do 0, zamontowanie jakiejkolwiek niby jeszcze działającej ale nie pełnej może nie "zerować" całego mechanizmu)

- zamontowanie nowej sprawnej zeruje i wówczas te mniej sprawne znów mogą robić swoje?

 

Jak napisałem, i będę podkreślał, to tylko domysły. Zdecydowanie pewnym jest, że f3x jest dość wymagająca w kwestii zasialania pilotów. Z racji tego, że to wyłącznie domysły/zgadywanki a sam jak napisałeś, do sedna już nie dojdziesz osobiście kończę na wszelki kolejne wywody 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.