Skocz do zawartości

BMW E60 2.0 m47 6hp19 - nagłe spadki mocy, wibracje całej budy. Proszę o pomoc z logami ;c


DZIADDY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Proszę o pomoc bo już sam opadam z sił, może ktoś coś podpowie bo wydałem już sporo pieniędzy a problem nadal jak był tak jest.

 

BMW E60 2005 M47 Automat

EGR wyprogramowany, zaślepiony przez płytkę przy kolektorze wydechowym oraz zaślepienie rurki podciśnienia.

Brak błędów w inpie, dpf czyszczony sprawdzony.

Skrzynia 280k potwierdzonego przebiegu, po zmianie oleju przy 190k. Wgrane Xhp najłagodniejsze. Płynnie zmienia biegi, rusza po puszczeniu gazu. Ogólnie nie ma problemów.

Problem pojawia się przy przyśpieszaniu np. zjeździe na autostradę tak z 60kmh do 120km. Przy tak 3/4 gazu rzadziej przy kickdown zaczyna wibrować cała buda, problem nie jest jednostajny, czasami trzęsie bardzo mocno czasami nie. Przy wibracjach raz auto przyśpiesza drgając raz nie reaguje zupełnie na gaz, trzeba puścić gaz i próbować ponownie. Czasami przed zmianą biegu czasami po. Na trybie sport w skrzyni problemu nie ma, ewentualnie lekko myszkuje ale nie wibruje. Pierwszy warsztat postawił na turbo, po regeneracji problem nadal jest. Drugi na odmę, problem nadal jest. Trzeci na turbo ale bez pokrycia, po prostu tak jest i nikt nie będzie robić logów.... Nie mam siły do warsztatów próbuję ugryźć temat własnymi siłami. 

Poniżej dołączam logi wykonane przy przyśpieszaniu gdzie idealnie widać momenty w których auto wibruje, czy te logi wskazują na uszkodzone turbo czy może być to przepływka albo podciśnienie? Przyznam że trochę dziwią mnie logi mafu. Dodam, że miałem incydent z pompą vacuum gdzie mechanik nie przykręcił jej do końca i w czasie jazdy zaczął lecieć olej, czy podciśnienie może mieć jakiś związek ze zmienną geometrią? Dodam że zmienna geometria jest sterowana elektronicznie. 

W razie potrzeby mogę wykonać dokładniejsze logi i dostarczyć je w excelu. 

Dziękuję wszystkim z góry za zerknięcie na mój problem i pomoc. 

Z chęcią odpowiem na wszelkie pytania jeśli cokolwiek jest potrzebne do diganozy.

Pozdrawiam 🙂

logi.jpg

Edytowane przez DZIADDY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jakieś błędy?Albo przepływomierz daje złe odczyty, albo jest gdzieś nieszczelność w dolocie. Sprawdź czy nie ma gdzieś dziury w rurach dolotowych /ic.  Jeśli to problem z przepływomierzem to pisz pw. Mam na sprzedaż praktycznie nowy przepływomierz z 2021 roku produkcji, który przejechał na samochodzie może 5 tysięcy km, a później wrócił do pudełka na półkę.

https://allegrolokalnie.pl/oferta/przeplywomierz-powietrza-bosch-bmw-e60-530d-m57-prod-2021-rok-0928400529

Edytowane przez tomaszj1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na próbę odpiąć wtyczkę od przepływomierza i sprawdzić czy objawy są takie same. Po odpięciu przepływomierza samochód powinien jechać według domyślnej/ teoretycznej mapy masy powietrza. Jeśli objawy ustaną masz winnego. Innym powodem drgań może być konwerter skrzyni biegów, ale po logach widać, że coś się dzieje z masą powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Zrób  logi dynamiczne    Cisnienia na szynie  CR   zadane i  zeczywiste 

 Mozliwe ze uklad wtryskowy nie wyrabia .

Bo jeśli  nie ma paliwa  to i  masa powietrza   szaleje 

Ubytki  cisnienia na szynie  to (poma cr ,zawor regulacyjny 1 i 2   czujnik na szynie ) albo   uszkodzone wtryskiwacze   

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.