Skocz do zawartości

[F30] Problem z ustawieniem świateł xenonowych


siamer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem ze "normalnie" włączone światła świecą idealnie ale gdzie przestanie je na AUTO (czyli pokrętło w lewo) aby doswietlalo pobocza gdy skręcam kierownicę to wtedy lewe światło automatycznie ucieka mocno w lewo. 

Czemu tak może się dziać ? Muszę zresetować jakieś ustawienia ? Mieliście coś podobnego ?

Na anglojęzycznych forach też nic nie mogę znaleźć na ten temat

 

Pozdrawiam,

Łukasz 

Edytowane przez siamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam masz to opisane w instrukcji własnego auta. Niemniej masz nie tyle co xenon co dynamic xenon. Lewa lampa w trybie "miejskim" obniża się oraz skręca w lewo. Lampy mają kilka trybów oświetlenia drogi przed autem zależnie od ropoznanego terenu: miejski, autostrada, poza miastem itp -> sterownik zależnie od tego co widzi kamera oraz jaka jest prędkość auta zmienia te ustawienia by pole przed autem było oświetlone optymalnie do warunków i potrzeb.

 

Z tego powodu lampy ustawia się wyłącznie w trybie włączonym nigdy na auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie problem. Masz prawidłowo działające skrętne reflektory.

W trybie AUTO lewa lampa zjeżdża na dół i na maksa w lewo. Powyżej 50km/h wraca na środek. Możesz to zauważyć, gdy podczas jazdy zatrzymasz się na światłach, wówczas na zderzaku poprzedzającego auta będziesz widział jak lampa odjeżdża najpierw w dół, a potem w lewo.

 

9 godzin temu, kosteg napisał(a):

Lampy mają kilka trybów oświetlenia drogi przed autem zależnie od ropoznanego terenu

To nie ma nic wspólnego z "rozpoznawaniem terenu". To działa 0-1. Wartością graniczną jest prędkość 50km/h. Skrętne reflektory wychodziły także w autach bez KAFAS czy FLA. 

Chyba, że autor ma adaptacyjne reflektory, ale nawet wtedy sterownik nie rozpoznaje terenu, to nie matrixy z Audi. 

Edytowane przez KucaQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może źle to nazwałem jednak mylisz się. Zmienne oświetlenie zależne jest od tego jaka jest prędkość, nachylenie terenu itp.

Zmienia się całość przy wjeździe i zjedzie ze wzniesień, inny jest tryb dla miasta inny tryb "country". I tak prędkość jest "głównym" wyznacznikiem jednak nie tylko ona pełni funkcje.

Zerknij na obrazki z tis -> to tak na szybko. 

AdaptiveHeadlights1.thumb.jpg.48b352ca9eef1f034a632ff7752277f7.jpg

AdaptiveHeadlights.jpg.007f1e13c217c8f83e4e3e9510d39ec9.jpg

3 minuty temu, KucaQ napisał(a):

Chyba, że autor ma adaptacyjne reflektory

Przecież skręcanie to właśnie adaptacyjne reflektory. Opcja dodatkowa to asystent świateł drogowych.

Uzupełnienie o kamerę z asystentem drogowym daje wariacje tego.

Non-glarehigh-beamassistant.jpg.b75b6ece4f789aebaf21b1dd13a39d4b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem pytania. Sam reflektor nie wie nic. To element wykonawczy. "robi to co mu cała elektronika zleci" - ani mniej ani więcej.

O nachyleniu terenu nie wie nigdy z kamery - obraz podczas jazdy nawet na stromym wzniesieniu jest zawsze płaski. Niemniej odpowiadając na pytanie - "żyroskop" z esp - czyli układ czujników przyśpieszeń jest w stanie określić czy pojazd jedzie po prostej czy może jednak nie, zapewne również sam komputer wie jak zmienia się obciążenie silnika. To jednak tylko pierwsze z brzegu domysły gdyż nie wczytywałem się w zasadę działania aż tak. Pewnym jest, że teren rozpoznaje i całość to coś więcej niż wyłącznie zmiana prędkości jaką sugerujesz.

 

Masz jednak rację w tym, że nie powinienem tego upraszczać tak jak w pierwszym poście tutaj to zrobiłem.

 

Edytowane przez kosteg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kosteg napisał(a):

"żyroskop" z esp - czyli układ czujników przyśpieszeń jest w stanie określić czy pojazd jedzie po prostej czy może jednak nie

Ok, to w takim razie wiem coś nowego 🙂 Dzięki za wyjaśnienie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.