Skocz do zawartości

F10/F11? - F07 530xD GT - Delikatne wibracje przy puszczeniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podczas przyspieszania wszystko pięknie, żadnych wibracji, ale wystaczy, że po rozpędzeniu do 50, 80, 120 - nie ma znaczenia, puszczę gaz to pojawiają się delikatne wibracje. Nawet nie jestem w stanie określić z jakiego miejsca, jakbym miał strzelać to bym powiedział, że może wał.

Na tyle delikatne, że moja żona nie czuje, ale mnie już to denerwuje, nie telepie kierownicą, czy czymkolwiek ewidentnym, tak poprostu, jakby coś gdzieś delikatnie było niewyważone.

xDrive mam obecnie odłaczony, nalotu 160k, wszystkie płyny ustrojowe wymienione w wakacje. Wtedy też mechanior przetrzepał wszystko, geometrię zrobił i nic nie znalazł podejrzanego ani zużytego. Wyczuwam to od jakichś 2 tygodni.

Wyczytałem, że mogą to bym zużywające się poduchy silnika. Czy to dobry trop, czy ktoś ma jakieś doświadczenie? Bo inne objawy, jak wibracje przy odpalaniu i gaszeniu - nie występują.

Planuje już podłączyć xDrive przed zimą sprawdzę czy to ma znaczenie.

Co jeszcze można sprawdzić pozawarsztatowo?

Edytowane przez madseason
Opublikowano

Spotkałem się z takim objawem - wibracje i huczenie po odpuszczeniu gazu - przy uszkodzonym dyfrze . Może wrzuć N i zobacz co będzie.

Te wibracje to jakaś plaga… i nie widać jednoznacznej diagnozy…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie puszczaj auta na N. 
zniszczysz skrzynie !!! 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
31 minut temu, bbmw napisał(a):

Nie puszczaj auta na N. 
zniszczysz skrzynie !!! 

a z czystej ciekawosci... czemu?

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Następuje nagły spadek ciśnienia, olej się miejscowo przegrzewa i zaciera skrzynię. 

Opublikowano
4 godziny temu, bbmw napisał(a):

Następuje nagły spadek ciśnienia, olej się miejscowo przegrzewa i zaciera skrzynię. 

Ja, na pewno , może po dłuższej jeździe a nie sprawdzeniu. 

Opublikowano (edytowane)

 

Dopiero co przerabiałem temat. Uszkodzony dyfer i flansza.  Będzie się nasilać, szczególnie przy dużych prędkościach.

Do tego po drodze musiałem wymienić wszystkie gumy, zawieszenie napędu itd były popękane (od nowości,250tyś km). Najlepsze że flansza nie występuje jako osobny element a nowy jedynie z wałem (8000zł nowy). Kupiłem regenerowaną za 1350zł (może wyjdzie mniej jak uda się ją odsprzedać do regeneracji).

Najlepszym wyjściem byłoby kupić dyfer wraz z flanszą z tym że nie jest to łatwo dostępne bo trzeba dobrać z odpowiednim przełożeniem, no i nie ma gwaracji w jakim będzie stanie.

Całość z robocizną u mnie wyszło w granicy 3-4tyś ale całe zawieszenie napędu mam nowe. Same części wyszły około 2,5tyś

Wszystko ustało.

Ciężki temat do zdiagnozowania. Możesz spróbować na podnośniku ale to i tak nie da jednoznacznej odpowiedzi.

Ja skupiłbym się i zaczął szukać problemu własnie od flanszy i wejściu na dyfer (wałek).

Uwierz że jak ruszysz jedno zaraz wyjdzie co innego (gumka gumeczka tuleja itd)

Powodzenia

4bcc8e17-139b-4f18-ae86-535e93a668a9.jpg

389ab265-a455-4342-8328-4b36fbb732bf.jpg

b3d706ab-f7e9-4881-83f6-04afb38fe4e8.jpg

9b3596d2-7dab-446a-9cfd-1680fe987e81.jpg

365e8aae-715d-411f-8559-65db06a0fc63.jpg

b3a775fa-3c93-4e21-a1f0-9a48760f717e.jpg

d9090a2c-d641-4174-8a5d-5d488a3cda50.jpg

e5102f43-2c2a-4315-abe1-ae8d661bb854.jpg

d76e0a3b-b9c6-4de3-9773-54df3224e8ea.jpg

Edytowane przez Maario78
  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U mnie jeszcze inny problem się pojawił. Kilka dni później zaczęło trząść przy przyspieszaniu dość solidnie.

Mechanik sprawdził - mówi, że spoko, można jeździć, bo to delikatny luz na przegubie w przednim lewym kole (dosłownie 1mm, ledwo wyczuwalny).

Podyskutowaliśmy, ja powiedziałem, że on się nie zna, on, że ja, rozstaliśmy się po przyjacielsku i wyjechałem z warsztatu, przejechałem 200 metrów i stanął. Przyjechał mnie scholować, mówi, że po ebana akcja i nie ma pojęcia, zgłupiał totalnie 😅 A ja dalej w zaparte, że na 100% coś z wałem tylnego napędu. Bo coś tam powłóczy przednimi kołami jeszcze delikatnie.

I miałem rację, nawet jak później wyciągnął zdjęcia z pierwszych oględzin to było widać, że brakuje jednej śruby, na łączniku wału do skrzyni 😄

 

śruby na tym połaczeniu tylnego wału się zerwały:
image.thumb.png.890e3f5c9cb689573bf3f3cd06b9b5fe.png

 

I jaka przyczyna? Mówi, że trzeba się brać za poduchy skrzyni i silnika, bo pewie od tego wszystko się zaczęło i widać, że już z leksza klapnięte są.

 

 

Edytowane przez madseason
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

U mnie wibracje występują w trakcie przyspieszania, delikatne już po przekroczeniu prędkości 60 km/h, mocniejsze w zakresie 100-130 km/h. Wibracje pochodzą jakby z tylnej części pojazdu, odczuwalne na fotelu oraz delikatnie na kierownicy. Nie zawsze są tak samo intensywne, po odpuszczeniu gazu przy prędkościach 130 -100 km/h i schodzeniu z obrotów słychać cykliczny hałas 010101, który występuje również po przyłączeniu skrzyni na luz. Wszystkie koła wyważone 3 razy na Hunterze, czy to możliwe że nie zostało wykryte jakieś uszkodzenie wewnętrzne opony? Wymieniłem już tarcze i klocki tył, półosie, flanszę mostu, oba łączniki elastyczne wału, podporę, poduszkę skrzyni oraz poduszki silnika, a także tarcze i piasty przód. Co dalej? Nie mam już pomysłów, a mechanicy niechętnie podchodzą do tematu. 

Edytowane przez zuraw0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.