Skocz do zawartości

e39 touring wymiana tylnych przewodów hamulcowych


fold

Rekomendowane odpowiedzi

Zabieram się za wymianę tylnych przewodów i proszę o podpowiedzi. Nie wygląda to narazie za łatwo.

Wyczytałem gdzie żeby poluzować zbiornik. Jak przejść nas belka i wpiąć przewody w mocowanie?

Jak skręcić łącznik który jest za belka? Przed wsunięciem?

Ukrecily mi się śruby w dwóch mocowaniach przewodow jest na to jakiś patent, inny typ mocowania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem czy to wiele pomoże, bo sam tego nie robiłem właśnie, żeby nie wpaść na jakąś minę, a kanału nie mam. Mechanikowi zajęło to niecałą dniówkę, tylne od łączenia w okolicy miejsca pasażera plus wszystkie giętkie i wymiana płynu. Nie sądzę, żeby opuszczał zbiornik, nie wiem nawet czy wpiął w oryginalne mocowania, bo tam nie zaglądałem. Pamiętam, że zaznaczył, że tylko miedź, bo takie układa na aucie na bieżąco, a stal trzeba odwzorować od starych i założyć w całości co jest nierealne bez demontażu wszystkiego z podwozia. Zapłaciłem chyba 800zł (2023) robocizna z miedzią, giętkie i płyn miałem swoje.

49 minut temu, fold napisał(a):

Jak skręcić łącznik który jest za belka? Przed wsunięciem?

Podejrzewam, że fachowiec pominął ten łącznik. Nie widzę sensu rozcinać przewód, żeby go potem łączyć i w całości zakładać. Jeśli możesz zrobić zdjęcie gdzie on jest to spróbuje jutro wczołgać się pod auto jak to jest u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam radę, bo ostatnio robiłem właśnie tył. Mam już założoną miedź, ale niestety jeden z przewodów gumowych miał pękniętą otulinę (ktoś z forumowiczy zwrócił mi uwagę gdy zamieściłem zdjęcietej okolicy)

Oczywiście nie dało odkręcić przewodu od miedz, więc trzeba było ciąć miedź. na szczęście, mchanik gdy to robił, dał duży nadmiar miedzi i wystarczyło zarobić na nowo  i wszystko poskładać.

Sposób drugi o którym myślałem to: długi przewód zakończyć gdzieś w okolicy "pudła na koło zapasowe" i dać tam łącznik w który będzie wkręcany braujący kawałek przewodu miedzianego (np 10 cm). Do niego zaś przykęcić gumowy przewód od zacisku....

Łatwiej wtedy usunąć 20 cm przewodu, niż czołgać się pod autem i wymieniać całość....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.