Skocz do zawartości

e39 520i polift 2001 radio bardzo słabo odbiera szumy trzaski sygnał zanika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. 
samochód: e39 2001 polift sedan. Tuner radiowy bm54 po lewo w bagażniku. Wyświetlacz 16:9.
Mam taki kłopot z radiem.
Radio odbiera słabo. Często zanikają wszystkie stacje, tzn. na wyświetlaczu nie pojawia się żadna. Szumy i trzaski. Wiem, że powinno być dużo lepiej - porównania z innymi samochodami na tym samym terenie.

Wczoraj pobawiłem się instalacją. Najpierw wzmacniaczem za tylnym lewym słupkiem, odkręcałem wszystkie złącza i sprawdzałem co się będzie działo i tak:
1. Po odkręceniu sygnał w radiu całkowicie zanika. Samo radio działa, tzn. nie wyłącza się. Pomarańczowa dioda przy włączniku pali się. W radiu cisza całkowita, nie ma nawet szumu.
2. Po odkręceniu sygnał w radiu całkowicie zanika. W radiu cisza całkowita, nie ma nawet szumu. Samo radio wyłącza się po około 30 sek., tzn. pomarańczowa dioda przy włączniku gaśnie. Po ponownym podłączeniu dioda zapala się po około 5 sek. i radio zaczyna grać, cały czas tak samo słabo. Wg mnie ten przewód biegnie do tunera w bagażniku i jest podłączony do tunera. U mnie po drodze na tym kablu jest jeszcze przejściówka (zdjęcie B). Sama przejściówka jest delikatnie może nie uszkodzona ale przełamana.
3. Odłączenie powoduje całkowity zanik odbioru. W radiu cisza całkowita, nie ma nawet szumu.
4. Ten przewód nie robi zupełnie nic. Czy jest podłączony, czy nie to nie ma to żadnej różnicy.
5. Ten przewód tak samo nie robi zupełnie nic. Czy jest podłączony, czy nie to nie ma to żadnej różnicy.
6. Po odłączeniu odbiór jest gorszy. Szumi i trzeszczy jeszcze bardziej. Ale to nie jest jakaś kolosalna różnica. ilość stacji na BC nie zmienia się. Mam wrażenie, że to jest sygnał antenowy.
7. Ten przewód nie robi zupełnie nic. Czy jest podłączony, czy nie to nie ma to żadnej różnicy.
Zabawy tunerem w bagażniku i wszystkimi przewodami z niego i do niego wychodzącymi nic a nic nie dają. Cały czas tak samo kiepsko odbiera. Kiedy odpinam od tunera przewód ze zdjęcia B dzieje się dokładnie to samo co przy odpięciu przewodu 2 od wzmacniacza za słupkiem.

W ogóle mam wrażenie, że jak ktoś wejdzie do samochodu to odbiór się pogarsza, słychać większe szumy i trzaski.
Sam tuner (ten z bagażnika) już był naprawiany - końcówki mocy. Wzmacniacz (ten spod słupka) też już podmieniałem na inny o takich samych numerach i też nic to nie dawało.
Żadne zabawy, dokręcanie, odkręcanie, załamywanie, przeginanie żadnych kabli nie poprawiło pierwotnego stanu. Gdzieś czytałem o jakimś cienkim druciku sygnałowym w antenie który lubi pęknąć? Ale gdzie to jest o jakim pręciku mowa?
Co robić dalej, co dalej sprawdzać wymieniać? Ktoś coś doradzi / podpowie?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do czego ta przejściówka? Kabel oznaczony jako B pasuje bez przejściówki do bm54. Z resztą widać że kabel jest wyciągnięty z tej wtyczki i tu może też być przyczyna. Ten pręcik o którym piszesz jest w gnieździe antenowym tunera.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

U mnie kabel który biegnie od wzmacniacza (za tylnym słupkiem, oznaczony jako 2 w pierwszym poście) do bagażnika do tunera kończy się męskim wejściem jak na zdjęciu D poniżej. Natomiast w tunerze mam inne wejście. Takie jak na zdjęciu E. Stąd jest ta przejściówka. 

Być może powinienem kupić kabel (jeden bez przejściówki) który z jednej strony będzie miał wejście jak do wzmacniacza, natomiast z drugiej jak do tunera? Tylko jak te końcówki się nazywają?

Czy wejście antenowe w tunerze to to zaznaczone na zdjęciu E? Jak rozbiorę tuner to zauważę ten pręcik? Widać to na gołe oko?

 

D.JPG.3d3f530e97b32db233bb4bc5139be68d.JPG  1.JPG.a790350b49110327914bbdef5c9ae7d8.JPG

Edytowane przez mcs80
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widocznie kiedyś miałeś tuner bm24 bo złącze anteny jest pod niego, potem ktoś dołożył bm54 i musiał dać przejściówkę. To złącze nazywa się fakra , a tam gdzie pokazujesz strzałką na ostatniej focie jest gniazdo tunera. Tam siedzi właśnie ten cieniutenki bolczyk. Sprawdź multimetrem przewody antenowe na ciągłość. Co do samego przewodu antenowego to kupiłbym żeńską złączkę fakra, obciął te starą pod bm24 i zamontował tę nową.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za wskazówki. Wymienię, kupię cały ten przewód, bo obawiam się, że bez tej przejściówki będzie trochę za krótki.

W każdym razie z jednej strony, wejście do tunera w bagażniku to fakra: 
2.JPG.b0e2d7ff7fdc6d142fa3587ab2f65f95.JPG

 

 

 

A to wejście z drugiej strony, do wzmacniacza za słupkiem tylnym lewym ma jakąś swoją nazwę?

1.JPG.fd0603d4c1d4261dc6a2cd86f3e1bd46.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez mcs80
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety nie wiem jak fachowo nazywa się to drugie zakończenie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten nakręcany to nie będzie pasować zwykły antenowy wtyk typu "F" ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.