Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wszystkim,

Słuchajcie, z racji tego, że w konfiguratorze G60 nie ma opcji wybrania szyb akustycznych, trochę zacząłem czytać na temat alternatywnych rozwiązań i  znalazłem trochę informacji, wg których, na poprawę wyciszenia miałoby wpływać przyciemnianie szyb. W związku z tym, tu pojawia się moje pytanie - czy ktoś z Was ma jakieś większe pojecie w tym temacie, doświadczenie? Rozważam rezygnację z fabrycznie przyciemnionych szyb i przyciemnienie ich folią, na szybę czołową i tak chciałem zaaplikować przezroczysty PPF w celu ochrony przed piaskowaniem na autostradzie (wiem, że pewnie co roku będę musiał to wymienić) i teoretycznie mógłbym jeszcze boczne przednie szyby również okleić przezroczystym PPFem. Ale czy to coś da?

Dodatkowo chciałem się dowiedzieć czy ktoś wyciszał nadkola? Czy efekt jest naprawdę odczuwalny i czy ma to wpływ na gwarancję?

 

Opublikowano

Folia na szyby i ma być lepiej - pierwszy raz spotykam się z taką wizją poprawy akustyczne 😄

Co do wygłuszenia to może wygłuszyć drzwi, bagażnik oraz maskę matami bitumicznymi. Robiłem to kiedyś w Audi A4, super efekt, ale roboty i ręce całe pocięte. W kolejnych autach nie zdecydowałem się na ten zabieg.

Jak będzie mało, możesz zdemontować fotele i obicie i na podłodze zaaplikować maty oraz wspomniane nadkola. Auto będzie dużo cięższe, ale będzie ciszej.

Opublikowano

Serio myślicie o tym, żeby rozbebeszać nowe auta i wyciszać je sposobem garażowym? To brzmi jak domowe sposoby na usprawnienie samochodu sprzed 40 lat.

Opublikowano
10 godzin temu, kivlov napisał(a):

Folia na szyby i ma być lepiej - pierwszy raz spotykam się z taką wizją poprawy akustyczne 😄

Co do wygłuszenia to może wygłuszyć drzwi, bagażnik oraz maskę matami bitumicznymi. Robiłem to kiedyś w Audi A4, super efekt, ale roboty i ręce całe pocięte. W kolejnych autach nie zdecydowałem się na ten zabieg.

Jak będzie mało, możesz zdemontować fotele i obicie i na podłodze zaaplikować maty oraz wspomniane nadkola. Auto będzie dużo cięższe, ale będzie ciszej.

 

55 minut temu, przemekk23 napisał(a):

Serio myślicie o tym, żeby rozbebeszać nowe auta i wyciszać je sposobem garażowym? To brzmi jak domowe sposoby na usprawnienie samochodu sprzed 40 lat.

 

Nie do końca o to pytałem - nie chce wybebeszać auta, bo nie po to dopłaciłem za 5 letnią gwarancję. Pytałem tylko i wyłącznie o nadkola, bo wydaje mi się, że tam nie ma za bardzo w co ingerować. Pytanie co to daje i czy warto?

Co do poprawy wyciszenia, przez oklejenie szyb folią, to tak na chłopski rozum:

- folia to jakaś kolejna warstwa, która zwiększa grubość szyby.

- folia ma inną twardość, niż szyba, jest dużo bardziej elastyczna, w związku z czym, czysto teoretycznie ma prawo wpływać w jakimś stopniu na amortyzacje drgań szyb.

 

I pewnie jeszcze kilka innych by się znalazło. Ale pytanie czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie, sprawdzał / robił i wie czy i jaki jest efekt.

 

Opublikowano
2 godziny temu, kivlov napisał(a):

Tym tokiem myślenia to warto nałożyć folię całe auto i będzie ciszej.

Trochę nietrafiona riposta, ale mam nadzieję, ze nie muszę tłumaczyć dlaczego 😉

 

Fabryczne szyby z dodatkową izolacja akustyczna przeważnie maja więcej warstw foli. 
 

Tutaj jest jakiś a la reklamowy artykuł na ten temat https://przyciemnianie.com.pl/przyciemnianie-szyb-a-komfort-akustyczny-jak-wyciszyc-auto-za-pomoca-folii/

 

Moją intencją przy zakładaniu tematu była chęć dowiedzenia się czy ktoś oklejał szyby właśnie z tego powodu i zauważył odczuwalna poprawę. 
Jeżeli miałoby to przynieść naprawdę odczuwalny efekt, to wydatek w przedziale 1000-2000 zł nie jest wygórowaną kwotą. 

Opublikowano

Przyciemniałem kilka aut i nigdy nie zauważyłem żadnego efektu, ale jak lubisz takie triki marketingowe i autosugestie to pewnie, że warto kupić, najlepiej poprosić o dwie folie, aby była podwójna poprawa 🙂 

Poprawa akustyczna izolacja - dwie szyby vs folia to chyba jednak jest różnica.

Opublikowano

Rozumiem, ze można mieć gorszy dzień, ale to nie powód, żeby wyładowywać zwoje frustracje na forum. 
Niemniej jednak, dziękuje za ostatecznie rzeczowe podzielenie się własnymi doświadczeniami. 

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
4 godziny temu, stuffman napisał(a):

Masz za głośno w G60?

Zle nie jest, ale w w214 jest lepiej. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 2.11.2024 o 17:39, stuffman napisał(a):

Masz za głośno w G60?

Nie można powiedzieć, że jest głośno, ale... od 140 km/h wyraźnie słychać szum powietrza z okolic lusterka zewnętrznego, co jest dość irytującą przypadłością, ponieważ do 120-130, wg. mnie, jest bardzo dobrze. 520i

Opublikowano

Pytałem speców od wygłuszania aut, to w miarę bez inwazyjnie dla auta można wygłuszyć drzwi, maskę, podłogę i klapę bagażnika oraz nadkola. Pytanie tylko jaki tego jest efekt...bo wydać pieniądze każdy potrafi, ale jak już płacić kupę kasy, to fajnie byłoby, gdyby faktycznie mieć po tym poczucie " było warto". Nigdy nie wygłuszałem żadnego auta, więc nie mam porównania.

Opublikowano

Sam kiedyś robiłem takie wygłuszenie w swoich autach - naprawdę ciężka żmudna praca 🙂 na minimum 2 dni.

Efekt jest naprawdę super, sam, dźwięk domykania drzwi to już klasa premium. Tylko trzeba zrobić to dobrze, aby maty nie odpadły. Kolejny minus to wzrasta waga auta.

Opublikowano
1 godzinę temu, kivlov napisał(a):

Sam kiedyś robiłem takie wygłuszenie w swoich autach - naprawdę ciężka żmudna praca 🙂 na minimum 2 dni.

Efekt jest naprawdę super, sam, dźwięk domykania drzwi to już klasa premium. Tylko trzeba zrobić to dobrze, aby maty nie odpadły. Kolejny minus to wzrasta waga auta.

Wygłaszałeś to, co opisałem czy coś więcej? 
 

czy efekt jest taki, że pomyślisz „to było dobrze wydane 10 tys.”? 

Opublikowano

Wygłuszałem tylko drzwi i klapę bagażnika, Za całość nigdy bym nie dał 10 tys złotych. Ale pewnie 2-3 tyś tak, ale nie da się tego zrobić za takie pieniądze jeżeli chodzi o całość, ale drzwi i maskę pewnie się już da.

 

Opublikowano
20 godzin temu, kivlov napisał(a):

Wygłuszałem tylko drzwi i klapę bagażnika, Za całość nigdy bym nie dał 10 tys złotych. Ale pewnie 2-3 tyś tak, ale nie da się tego zrobić za takie pieniądze jeżeli chodzi o całość, ale drzwi i maskę pewnie się już da.

 

Za drzwi liczą jakieś 1500 netto od sztuki. 

Opublikowano

Wow to ceny poszło ostro w górę, powiem, że nie odczujesz tego tak bardzo jak za takie pieniądze 😞 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oklejanie szyb folią na pewno nie spowoduje wyciszenia.

Oklejanie przedniej szyby niestety nie jest takie kolorowe jak to opisują wykonawcy. Miałem trzy różne folie na przednich czołowych szybach i wszystkie w jakiś sposób zniekształcały obraz i przeszkadzały mi podczas jazdy. Dodatkowo na każdej wycieraczki pracowały dużo gorzej niż na zwykłej szybie. Podobno po dłuższej eksploatacji wycieraczki dość szybko rysują folię. Ja niestety nie wytrzymałem z tym za długo zerwałem także nie wiem jak się by sprawdzało dalej. 

Oklejenie folią na przykład tylnych błotników w m3 dały jakiś tam sposób wyciszenia ale tylko na odbijające się od nadwozia kamyczki.

Według mnie w nowych autach warto wyciszyć boczki drzwi oraz nadkola bo z tych elementów słychać najwięcej względem starszych aut.

Jeżdżąc od kilku lat nowymi autami w ciągu ostatnich kilku miesięcy Ja kupiłem z sentymentu E92 M3 a brat E60 550i.

E92 jest dużo lepiej wyciszone od G80 (szum z drogi nadkola oraz drzwi, drzwi zwłaszcza przy słuchaniu muzyki i zamykaniu przepaść) a E60 jest nawet lepiej wyciszone od np G05, G05 LCI(progres wyciszenia nadkoli wzgledem G05 pre lci). W starym e60 od 140 do 200 na godzinę w ogóle dźwięk nie narasta mamy taki sam poziom głośności przynajmniej odczuciowo.

Jeszcze jeden duży minus wszystkich nowszych generacji BMW. Twarde siedziska foteli. Zarówno E92, E60 i F15 którymi miałem okazję jeździć w grudniu naprzemiennie z nowymi BMW zawsze zwracały moją uwagę bardziej komfortowe fotele w starych wersjach. W nowych siedzi się twardo jak na stołku nie wiem po co.

Edytowane przez --maly--
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 2.01.2025 o 16:59, kivlov napisał(a):

Sam kiedyś robiłem takie wygłuszenie w swoich autach - naprawdę ciężka żmudna praca 🙂 na minimum 2 dni.

Efekt jest naprawdę super, sam, dźwięk domykania drzwi to już klasa premium. Tylko trzeba zrobić to dobrze, aby maty nie odpadły. Kolejny minus to wzrasta waga auta.

Dźwięk domykania premium to masz, gdy dokupisz opcję soft-close. A nie, czekaj, w G60 takiej opcji nie ma 🤣 Takie to właśnie "premium" 🤣 Ale masz rację, że po oklejeniu wnęk drzwi zmienia się dźwięk zamykania drzwi. Tyle, że ja już nie trzaskam drzwiami od 15 lat. Do soft-close'a człowiek szybko się przyzwyczaja i ciężko z tego zrezygnować.

Opublikowano

Soft close można dokupić za ok 2-3 tyś złotych w firmach które wykonują różne dodatki. tak samo domykanie klapy bagażnika - nie trzeba kupować całego pakietu. Więc jak ktoś bardzo tego potrzebuje nie widzę problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pewnie. Można też kupić wieśniackie neony świecące pod samochodem. Albo zamiast oryginalnego Ambient Air można kupić choinkę Wunderbaum o zapachu kokosowym. Tylko po co? Jednak co fabryka to fabryka i jednak wolę od razu zaznaczyć w konfiguratorze co potrzebuję niż potem jeździć po 10 firmach i doposażać. Nie wspominając o późniejszym niezgodnym z wyposażeniem VIN-em. Niestety, G60 zostało pozbawione wielu opcji cenionych i znanych z wcześniejszych modeli.

BTW - nie "tyś" tylko "tys.".

Edytowane przez s0nar
Opublikowano

@s0narwyluzuj 🙂 bo coś Ci chyba nerwy puszczają G30 vs G60 przecież to nie jest najważniejsze w życiu udowadnia na każdym kroku, że G30 to cud techniki bez żadnych kompromisów i ma wszystko to czego nie ma G60 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 5.01.2025 o 14:17, kivlov napisał(a):

Soft close można dokupić za ok 2-3 tyś złotych w firmach które wykonują różne dodatki. tak samo domykanie klapy bagażnika - nie trzeba kupować całego pakietu. Więc jak ktoś bardzo tego potrzebuje nie widzę problemu.

Możesz mi podesłać jakiś namiar na PRIV odnośnie klapy, proszę.

Opublikowano

Wygłuszoną mam całą G60. Nadkola, podłoga, maska, drzwi, bagażnik, słupki, dach.. dodatkowo uszczelki drzwiowe wypełnione. Przy 120 i 140 km/h poprawa wyniosła 2 dB (pomiary tym samym urządzeniem w tym samym miejscu i przy podobnych warunkach atm., te same opony). Różnica jest odczuwalna. Ale kosmosu nie ma. Słabym punktem są okolice lusterek bocznych i boczne szyby u góry na styku z ramą drzwi, dokuczliwe zwłaszcza w wietrzne dni. Brak szyb laminowanych mi przeszkadza. Przyzwyczaiłem się do takich w MB W213, gdzie wyciszenie było sporo lepsze. Gadanina youtuberów i innych sprzedajnych testerów, że G60 jest dobrze wyciszona to brednie. Auto fabrycznie jest wyciszone przeciętnie, na uśrednionym poziomie aut popularnych segmentu D, najgorzej wśród niemieckiej św. Trójcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.