Borys17829 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października Witam, kupiłem sobie ostatnio bmw e60 530xd zamówiłem obniżające sprężyny h&r 35 mm i z chęcią chciałbym włożyć felgi 19. I nie wiem co robić ponieważ strasznie się dużo złego nasłuchałem że psują xdriva że licznik wariuje że zużywają się komponenty dużo szybciej itp itd. Proszę o pomoc z góry dziękuję za odpowiedz. A co do felg celuję w te(w załączniku)
Moderatorzy Ponta Opublikowano 10 Października Moderatorzy Opublikowano 10 Października Masz xDrive a modele xDrive w e60 otrzymywały felgi o innych parametrach niż tył napęd. Seria miała 8x18 ET 43. Dodatkowo przy xDrive w wariancie mieszanym musisz mieć homologowane opony (takie robi tylko półka premium), bo zajedziesz xDrive.
Krzyś111685053072 Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października A właściwie to nie felgi a źle dobrane opony zajeżdżają xdrive. To chyba te felgi. http://www.bmwstylewheels.com/bmw/172
Borys17829 Opublikowano 11 Października Autor Opublikowano 11 Października 10 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a): A właściwie to nie felgi a źle dobrane opony zajeżdżają xdrive. To chyba te felgi. http://www.bmwstylewheels.com/bmw/172 czyli krótko mówiąc felgi będą pasować tylko trzeba dobrać dobre opony ? słyszałem że et ma być takie i takie ale trochę tego nie czaję bo mam dystanse założone, mowili mi ze jak et sie nie bedzie zgadzac to moze felga uderzyć w hamulec ale nie umiem sobie tego wyobrazić jakoś i jestem przekonany aż ze jak mam dystanse to taka rzecz nie powinna zaistnieć. Jesli sie nie myle to pomóżcie mi z oponami bo nie mam pojęcia jakie powinienem mieć (budżet nieograniczony)
Borys17829 Opublikowano 11 Października Autor Opublikowano 11 Października 10 godzin temu, Ponta napisał(a): Masz xDrive a modele xDrive w e60 otrzymywały felgi o innych parametrach niż tył napęd. Seria miała 8x18 ET 43. Dodatkowo przy xDrive w wariancie mieszanym musisz mieć homologowane opony (takie robi tylko półka premium), bo zajedziesz xDrive. Okej rozumiem czyli felgi będą pasować jak opony będą dobre ? jeśli tak to pomóż mi dobrać opony bo zielonego pojęcia o tym nie mam( budżet nieograniczony)
Moderatorzy Ponta Opublikowano 11 Października Moderatorzy Opublikowano 11 Października Nie będą pasować, bo przednia felga wyjdzie 31,4 mm na zew. pojazdu. Tylna 30,1 mm.
Borys17829 Opublikowano 11 Października Autor Opublikowano 11 Października 6 godzin temu, Ponta napisał(a): Nie będą pasować, bo przednia felga wyjdzie 31,4 mm na zew. pojazdu. Tylna 30,1 mm. to ktory parametr felg odpowiada za tą różnicę ? bo nie wiem jakich szukać, et coś zmienia czy to J ?
Moderatorzy Ponta Opublikowano 11 Października Moderatorzy Opublikowano 11 Października J to szerokość felg, a ET osadzenie. Oba parametry mają znaczenie.
Borys17829 Opublikowano 11 Października Autor Opublikowano 11 Października 45 minut temu, Ponta napisał(a): J to szerokość felg, a ET osadzenie. Oba parametry mają znaczenie. oba mają być identyczne ?
Moderatorzy Ponta Opublikowano 13 Października Moderatorzy Opublikowano 13 Października W dniu 11.10.2024 o 16:57, Borys17829 napisał(a): oba mają być identyczne ? Nie. Felgi wyżej nie podejdą. Szukaj bliżej 8J ET 43
kosteg Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października W dniu 10.10.2024 o 21:26, Ponta napisał(a): Dodatkowo przy xDrive w wariancie mieszanym musisz mieć homologowane opony (takie robi tylko półka premium), bo zajedziesz xDrive. Uzasadnisz? Nie widzę powodu aby guma od dowolnego producenta o właściwie dobranym rozmiarze (i przede wszystkim indexach bo liczy się średnica toczenia) miała jakkolwiek psuć skrzynkę rozdzielczą. Opony to nie rocket science. W dniu 11.10.2024 o 16:11, Ponta napisał(a): J to szerokość felg Nie. J to kołnierz felgi. Nie mający absolutnie nic wpsólnego z szerokością. Szerokość felgi podawana jest w calach i jest to parametr stojący obok J jednak nie jest z nim powiązany. W dniu 10.10.2024 o 19:34, Borys17829 napisał(a): I nie wiem co robić ponieważ strasznie się dużo złego nasłuchałem że psują xdriva że licznik wariuje że zużywają się komponenty dużo szybciej itp itd. O czterołapie w bmw krąży więcej mitów i legend niż o dowolnych potworach z bajek dla dzieci 😄 Tak, napęd na 4 koła wymaga skrupulatnego podejścia do doboru ogumienia jednak bez przesady. Licznik i jego świrowanie czy wszystkie inne elementy jakie wymieniasz to potencjalne konsekwencje błędnego doboru ogumienia a nie po prostu zmiany felgi na inną. Felgi muszisz dobrać do auta tak aby dało się je poprawnie zamontować i wraz z oponami jakie chesz nie było kolizji z elementami zawieszenia czy też budą. Tu posiadacze 5tki z xdrivem albo mający wiedzę w tym temacie niech doradzają co wejdzie i z czym kłopotów nie będzie. Potem na to masz założyć opony. Idea jest taka aby koła na osi przedniej oraz tylnej kręciły się tak samo szybko. Odpowiada za to tzw średnica toczenia - czyli średnica koła po tym jak opona się ugnie pod masą auta. Aby zatem calość grała należy dobrać indexy prędkości oraz nośności zgodnie z zaleceniami producenta (jeśli auto nie jest importem ze stanów to powinieneś mieć wsio dostępne na naklejce w aucie). I w zasadzie tyle. Z punktu widzenia mechaniki jesteś w stanie mieć 4 różne koła o zupełnie różnych rozmiarach na aucie i jeśli tylko całość jest dobrana prawidłowo (pomijając debilizm takiego rozwiązania) nic się napędowi nie stanie.
Borys17829 Opublikowano 14 Października Autor Opublikowano 14 Października 7 godzin temu, kosteg napisał(a): Uzasadnisz? Nie widzę powodu aby guma od dowolnego producenta o właściwie dobranym rozmiarze (i przede wszystkim indexach bo liczy się średnica toczenia) miała jakkolwiek psuć skrzynkę rozdzielczą. Opony to nie rocket science. Nie. J to kołnierz felgi. Nie mający absolutnie nic wpsólnego z szerokością. Szerokość felgi podawana jest w calach i jest to parametr stojący obok J jednak nie jest z nim powiązany. O czterołapie w bmw krąży więcej mitów i legend niż o dowolnych potworach z bajek dla dzieci 😄 Tak, napęd na 4 koła wymaga skrupulatnego podejścia do doboru ogumienia jednak bez przesady. Licznik i jego świrowanie czy wszystkie inne elementy jakie wymieniasz to potencjalne konsekwencje błędnego doboru ogumienia a nie po prostu zmiany felgi na inną. Felgi muszisz dobrać do auta tak aby dało się je poprawnie zamontować i wraz z oponami jakie chesz nie było kolizji z elementami zawieszenia czy też budą. Tu posiadacze 5tki z xdrivem albo mający wiedzę w tym temacie niech doradzają co wejdzie i z czym kłopotów nie będzie. Potem na to masz założyć opony. Idea jest taka aby koła na osi przedniej oraz tylnej kręciły się tak samo szybko. Odpowiada za to tzw średnica toczenia - czyli średnica koła po tym jak opona się ugnie pod masą auta. Aby zatem calość grała należy dobrać indexy prędkości oraz nośności zgodnie z zaleceniami producenta (jeśli auto nie jest importem ze stanów to powinieneś mieć wsio dostępne na naklejce w aucie). I w zasadzie tyle. Z punktu widzenia mechaniki jesteś w stanie mieć 4 różne koła o zupełnie różnych rozmiarach na aucie i jeśli tylko całość jest dobrana prawidłowo (pomijając debilizm takiego rozwiązania) nic się napędowi nie stanie. wszystko fajnie spoko tyle że na naklejce jest napisane max 18 cali 🤷♂️ więc „ciężko” mi patrzyć w takim przypadku na zalecenia producenta bo ich nie ma co do 19 😬
kosteg Opublikowano 14 Października Opublikowano 14 Października Pokaż zatem swoją a pokombinujemy z indeksami jaki powinny być dla kolejnych rozmiarów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się