Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, _holek napisał(a):

Z ciekawości jaki czas albo średnia prędkość? U mnie 2:52 na dystansie 354 km. 

Dokładnych danych nie zapamietałem. To była taka typowa dla mnie trasa ekspresowka/autostrada. Predkosci tak 140-170 w porywach 180km/h. Wtedy zawsze mi podobne spalanie wychodzi.

Przy 140km/h pali ok.9l/100km ale juz przy 170-180km/h ok.12-13l/100km.

Opublikowano
1 godzinę temu, Michael1916 napisał(a):

Dokładnych danych nie zapamietałem. To była taka typowa dla mnie trasa ekspresowka/autostrada. Predkosci tak 140-170 w porywach 180km/h. Wtedy zawsze mi podobne spalanie wychodzi.

Przy 140km/h pali ok.9l/100km ale juz przy 170-180km/h ok.12-13l/100km.

Prędkość 140-170 nic mi nie mówi w kontekście średniej prędkości na autostradzie A1 i A2 - wystarczy kilka Dacii Logan i wyprzedzających się ciężarówek i już nie jest 140-170 tylko 80 😉

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chce sie stawiac w roli wszechwiedzacego eksperta, miałem jednak przyjemnosc posiadac przez ostatnie lata kilka BMW. 640i, 650i, a ciagle mam jeszcze X5 M50d i 840d. W dawniejszych czasach użytkowałem rowniez F10 520d, E60 520d, E65 730d i X5 generacji E70 4,8i. Orientuje sie wiec troche jakie sa roznice w spalaniu miedzy benzyna a dieslem. Jesli przyjac silnik 40d jako odniesienie to 50d +10%, 40i +30%, 50i +60%, 30d -5%, 20d -10%. Suv vs sedan +15%. Stara generacja X5 V8 4,8i 355KM była prawdziwym smokiem i paliła 100% wiecej niz obecne G05 M50d. Były to jednak zamierzchłe czasy i teraz benzyny sa duzo oszczedniejsze. Konkretne wyniki zależa od stylu jazdy i jej warunkow. Te procenciki jednak zwykle oddaja istotę rzeczy.

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 godziny temu, Michael1916 napisał(a):

Nie chce sie stawiac w roli wszechwiedzacego eksperta, miałem jednak przyjemnosc posiadac przez ostatnie lata kilka BMW. 640i, 650i, a ciagle mam jeszcze X5 M50d i 840d. W dawniejszych czasach użytkowałem rowniez F10 520d, E60 520d, E65 730d i X5 generacji E70 4,8i. Orientuje sie wiec troche jakie sa roznice w spalaniu miedzy benzyna a dieslem. Jesli przyjac silnik 40d jako odniesienie to 50d +10%, 40i +30%, 50i +60%, 30d -5%, 20d -10%. Suv vs sedan +15%. Stara generacja X5 V8 4,8i 355KM była prawdziwym smokiem i paliła 100% wiecej niz obecne G05 M50d. Były to jednak zamierzchłe czasy i teraz benzyny sa duzo oszczedniejsze. Konkretne wyniki zależa od stylu jazdy i jej warunkow. Te procenciki jednak zwykle oddaja istotę rzeczy.

Ty mi mówisz że miałeś kiedyś i że procenty są takie to ja Ci wrzucam fotkę: Wrocław -Warszawa w obie strony + korki w centrum stolicy. Kiedyś to było, teraz jest inaczej 😉

IMG_9011.png

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie twierdzę, że się nie da. Nie widzac Twojego zdjecia nie podejrzewałem żebyś pisał nieprawdę!  Jednak jadac 120km/h tez mogłbym tu wrzucić wynik 7,5l/100km. Tylko co to wnosi do dyskusji? Wynikami mozna sie przerzucac bez konca tylko nigdy nie sa osiagane w tych samych warunkach. Czyli wg Ciebie co? Mamy "uzgodnić", że X5M spala 10% wiecej paliwa od M50d?

650i ktore posiadałem to był silnik nie taki stary. Wersja 450KM, uważana za całkiem oszczędną. Średnie spalanie miałem 16l/100km. Ktos inny mogł miec średnią 13l/100km bo jeździł więcej tras z przepisowymi prędkościami. I czego to dowodzi? 

Pobawiłem się raz w jazdę o kropelce 840d. Udało się uzyskac wynik z kilkudziesięciu kilometrow 4,5l/100km. Średnie spalanie z całego przebiegu mam jednak 8,5l/100km. Max spalanie jakie zrobiłem to 11,5l/100km przy bardzo szybkiej trasie. Te 3, mocno różne od siebie, wartości mógłbym przedstawiać poparte zdjęciami w różnych dyskusjach zależnie od tezy ktorą chciałbym udowodnić w danym momencie.

Podparłem się moim doświadczeniem i osobiście jestem przekonany, że tam gdzie spaliłem te 11,5 litra 840d miałbym ponad 20l zużycia w takim X5M. Twierdzę również, że X5M czy też X5 M50i zużywa o 50-60% więcej paliwa od X5 M50d co pokrywa się zresztą z danymi podawanymi przez producenta.

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

image.thumb.png.815bb44a28ca1537246bbcf43ec65190.png

Znalazłem jakieś zdjęcie dobrego wyniku z długiego dystansu. Tak się chyba już w V8 nie da?

Zwracam uwage, że to bez Start/Stop i bez trybu Eco Pro.

 

Edytowane przez Michael1916
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 15.10.2024 o 18:13, Semtex93 napisał(a):

Taka mozliwosc tzn jaka?

Zmieniając wartość parametru w którymś z punktów menu serwisowego.

W tym menu w starszych...chyba pod nr 19 było.

Tutaj masz filmik z nowszych...ale nie wiem czy tam będzie możliwa zmiana...

 

Edytowane przez ArtPol74
Opublikowano
9 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Nie twierdzę, że się nie da. Nie widzac Twojego zdjecia nie podejrzewałem żebyś pisał nieprawdę!  Jednak jadac 120km/h tez mogłbym tu wrzucić wynik 7,5l/100km. Tylko co to wnosi do dyskusji? Wynikami mozna sie przerzucac bez konca tylko nigdy nie sa osiagane w tych samych warunkach. Czyli wg Ciebie co? Mamy "uzgodnić", że X5M spala 10% wiecej paliwa od M50d?

650i ktore posiadałem to był silnik nie taki stary. Wersja 450KM, uważana za całkiem oszczędną. Średnie spalanie miałem 16l/100km. Ktos inny mogł miec średnią 13l/100km bo jeździł więcej tras z przepisowymi prędkościami. I czego to dowodzi? 

Pobawiłem się raz w jazdę o kropelce 840d. Udało się uzyskac wynik z kilkudziesięciu kilometrow 4,5l/100km. Średnie spalanie z całego przebiegu mam jednak 8,5l/100km. Max spalanie jakie zrobiłem to 11,5l/100km przy bardzo szybkiej trasie. Te 3, mocno różne od siebie, wartości mógłbym przedstawiać poparte zdjęciami w różnych dyskusjach zależnie od tezy ktorą chciałbym udowodnić w danym momencie.

Podparłem się moim doświadczeniem i osobiście jestem przekonany, że tam gdzie spaliłem te 11,5 litra 840d miałbym ponad 20l zużycia w takim X5M. Twierdzę również, że X5M czy też X5 M50i zużywa o 50-60% więcej paliwa od X5 M50d co pokrywa się zresztą z danymi podawanymi przez producenta.

Skoro u każdego jest inaczej to po co w ogóle pytać ile pali i jaka jest różnica pomiędzy jednym a drugim? Zgodzę się z Tobą, że jedyną możliwą odpowiedzią jest „to zależy…”

A jeżeli ktoś mi arbitralnie mówi że ten czy ten to 60% więcej czy 3 litry mniej to od razu pokazuje, że nie ma racji. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.10.2024 o 22:22, _holek napisał(a):

Mi tam dzisiaj wyszło z Wrocławia do Warszawy średnio 11 litrow w X5M a dodając jazdę po mieście i powrót 11,6 z 723 kilometrów. 

Z mojej strony o ile trasę Wrocław - Wawa robię szybciej i spalanie mam wyższe o jakieś 1-2l (zazwyczaj poniżej 2:45 i średnia poza A2 około 160-165), to takie wyniki jak Twój czyli okolice 11,5 mam regularnie w wakacje w drodze do Chorwacji - ale wtedy tempomat na 140-145 i lokalne ale częste ograniczenia z niższą prędkością robią robotę w niskim spalaniu (Wiedeń, etc.). Poza tym u Ciebie jest już mild hybrid więc podejrzewam, że spalanie na pewno jest niższe o 0,5-1l na 100km. Jeżdżę szybko, nie patrzę kompletnie na spalanie i od początku posiadania auta mam 15,4.

Edytowane przez BigCactus
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Twoje wyniki pasują do mojej teorii. Mam 9,7l/100km srednio z całego przebiegu w M50d. Wygląda z Twoich opisow na to, że styl jazdy mamy podobny. Trasa do Chorwacji tez ba zbliżonych zasadach do Twoich to miedzy 8 a 8,5l/100km.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 10.10.2024 o 23:06, maciek_w napisał(a):

Tankuję tylko BP 98 okt (raz było 98 z Orlenu i raz 100 z Shella),

Czy masz auto po programie iż tankujesz 98 lub 100 oktanów? Jeśli nie to prócz wyrzucania pieniędzy w błoto (ale nikomu nic do tego) masz zapewne słabsze osiągi silnika (a to już inna rzecz). Oczywiście bez jakiś mega różnic ale na 99,99% jest słabszy o kilka KM. 

Opublikowano
2 godziny temu, PiotrGS napisał(a):

Czy masz auto po programie iż tankujesz 98 lub 100 oktanów? Jeśli nie to prócz wyrzucania pieniędzy w błoto (ale nikomu nic do tego) masz zapewne słabsze osiągi silnika (a to już inna rzecz). Oczywiście bez jakiś mega różnic ale na 99,99% jest słabszy o kilka KM. 

O ile pewnie jest to prawda w przypadku normalnych silników (B58) to już w przypadku silnikow S63 nie jest - widziałem test na youtubie M5 Comp i przy paliwie 98 była wyższa moc i moment - silnik właśnie w tej liczbie oktanowej ma najzwyzsza moc. Być może analogicznie jest w M50i bo przecież silniki są podobne.

Opublikowano
3 godziny temu, PiotrGS napisał(a):

Czy masz auto po programie iż tankujesz 98 lub 100 oktanów? Jeśli nie to prócz wyrzucania pieniędzy w błoto (ale nikomu nic do tego) masz zapewne słabsze osiągi silnika (a to już inna rzecz). Oczywiście bez jakiś mega różnic ale na 99,99% jest słabszy o kilka KM. 

Ja mierzyłem swoje 40i 333KM na Verva 98 i wyszła prawie dokładnie seria tj. 332KM i 511Nm (katalog 450Nm). Nie wiem ile by wyszło na 95 ale na paliwie nigdy nie oszczędzam. Czy jest to seria, box czy program do turbodoładowanej benzyny zawsze leje 98.

Opublikowano (edytowane)

Żeby paliwo98 albo vpower100 miały sens, komputer musi być odpowiednio wystrojony, fabrycznie lub tuningowo. Inaczej to nie ma sensu, jeśli silnik jest wystrojony pod 95, lanie 98 lub więcej niczego nie da. Paliwo wysokooktanowe leje się głównie przy wysokiem poziomie kompresji/poziomie sprężania silnika np. 11:1 lub więcej w celu zapobiegania spalaniu stukowego. Więc jeśli nie masz wysokiej kompresji z fabryki lub programu pod 98 albo vpower100, lanie takiego paliwa nie doda Ci mocy ani momentu 😉 przepalanie kasy

Edytowane przez Godlike
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Godlike napisał(a):

Żeby paliwo98 albo vpower100 miały sens, komputer musi być odpowiednio wystrojony, fabrycznie lub tuningowo. Inaczej to nie ma sensu, jeśli silnik jest wystrojony pod 95, lanie 98 lub więcej niczego nie da. Paliwo wysokooktanowe leje się głównie przy wysokiem poziomie kompresji/poziomie sprężania silnika np. 11:1 lub więcej w celu zapobiegania spalaniu stukowego. Więc jeśli nie masz wysokiej kompresji z fabryki lub programu pod 98 albo vpower100, lanie takiego paliwa nie doda Ci mocy ani momentu 😉 przepalanie kasy

Nigdzie nie napisałem że samo lanie 98 dodaje mocy czy momentu w aucie wystrojonym pod 95😉

Edytowane przez broniek
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.10.2024 o 21:27, Godlike napisał(a):

Żeby paliwo98 albo vpower100 miały sens, komputer musi być odpowiednio wystrojony, fabrycznie lub tuningowo. Inaczej to nie ma sensu, jeśli silnik jest wystrojony pod 95, lanie 98 lub więcej niczego nie da. Paliwo wysokooktanowe leje się głównie przy wysokiem poziomie kompresji/poziomie sprężania silnika np. 11:1 lub więcej w celu zapobiegania spalaniu stukowego. Więc jeśli nie masz wysokiej kompresji z fabryki lub programu pod 98 albo vpower100, lanie takiego paliwa nie doda Ci mocy ani momentu 😉 przepalanie kasy

Wg informacji z sieci, seryjnie silnik ma współczynnik kompresji 10.5:1 (źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S68). Myślę, że lanie 98 RON mu nie szkodzi, mocy nie odbiera

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 30.10.2024 o 21:27, Godlike napisał(a):

Żeby paliwo98 albo vpower100 miały sens, komputer musi być odpowiednio wystrojony, fabrycznie lub tuningowo. Inaczej to nie ma sensu, jeśli silnik jest wystrojony pod 95, lanie 98 lub więcej niczego nie da. Paliwo wysokooktanowe leje się głównie przy wysokiem poziomie kompresji/poziomie sprężania silnika np. 11:1 lub więcej w celu zapobiegania spalaniu stukowego. Więc jeśli nie masz wysokiej kompresji z fabryki lub programu pod 98 albo vpower100, lanie takiego paliwa nie doda Ci mocy ani momentu 😉 przepalanie kasy

Amen

Opublikowano (edytowane)

Nie będę nikogo namawiał ani przekonywał do tankowania 98 do B58 ale generalnie jest zasada, że bezpieczniejszym paliwem do turbodoładowanej benzyny jest 98 i bynajmniej nie chodzi tu o zwiększenie mocy i momentu przy wystrojeniu fabrycznym pod 95. Myślę, że można to porównać do serwisu skrzyni ZF8HP, gdzie producent w ogóle nie przewidywał wymiany oleju a jak czas pokazał nie było to najlepsze rozwiązanie.

Silnik B58 jest silnikiem dość dużym stopniu kompresji i wrażliwym na kiepskiej jakości paliwo. Stosowanie 95 MOŻE powodować podwyższenie temperatury spalin, tendencję do spalania stukowego i w konsekwencji uszkodzenia tłoków i cylindrów. Nie twierdzę, że tak się stanie w każdym silniku ale są to zalecenia wielu mechaników i tunerów, wiec pod względem lepiej lać 98.

Ze stwierdzeniem, że jest to spalanie pieniędzy w ogóle nie nie zgadzam. 

image.thumb.png.37a6c232f72a1dea62160fad43072f60.png

Edytowane przez broniek
  • Lubię to 2
Opublikowano

W G05 40i na wlepce mailem rekomendowane 95, teraz w X5M na wplepce rekomendowany jest Shell racing czyli 98/100. Jeździłem w 40i na 95 bez jakichkolwiek problemów.

Poniżej konkretne porównanie pomiędzy paliwem 91 i 93 w USA - czyli trochę jak nasze 95 i 98. Niższe spalanie, moc +13KM, ale ten silnik jest fabrycznie wysterowany pod wyższą liczbę oktanową.

https://www.caranddriver.com/features/a28565486/honda-cr-v-vs-bmw-m5-ford-f-150-dodge-charger/

Opublikowano

Ja po prostu przeczytałem instrukcję. Rekomendują tam RON 98, to takie leję (mam M Performance model, jakby nie patrzeć)

 

IMG_8177.thumb.jpeg.700ba452b6a5c07de0eb6c4be20b9632.jpeg

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Oczywiście... tak jak napisałem, wszystko się zgadza, robisz to zgodnie z rekomendacją producenta, zgodnie z instrukcją nie powinieneś lać 95.

Natomiast jeśli dla silnika B58 rekomendacją jest 95, to lanie 98 to przepalanie kasy, tym bardziej, że w tej chwili różnica w cenie 95 i 98 jest znaczna. 

W sumie nie powiedziałem nic nowego, ale nie wiem dlaczego tak trudno to zrozumieć, że lanie paliwa o większej liczbie oktanowej niż podaje producent, nie będzie miało wpływu na jego osiągi? 🙂 

a te +/-13km na hamowni, przy 380-450 koniach... to błąd pomiarowy, na który może mieć wpływ pora dnia, otoczenie (temperatura, ciśnienie itd. itd.), czy też jakość samego paliwa, pomijając liczbę oktanową. 

Sam ścigałem się autem z silnikiem o stopniu sprężania 10.5:1, z seryjnym sterownikiem, na zalecanej przez producenta RON95. Gdyby miało to sens nie rezygnowałbym z dodatkowej mocy 😉 Teraz wymieniłem silnik na taki o stopniu sprężania blisko 12:1 na stand alone ECU, mapa została ustawiona na paliwie RON98 i koniecznie teraz na takim muszę jeździć, w przeciwnym wypadku sterownik będzie wycofywał zapłon w przypadku pojawiania się 'stuków'.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.