Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.  

Pytanie co to może być, czasem w trakcie dnia czasem rano nie ma reguły,  przy lekkim hamowaniu pedal hamulca jakby się zapadał delikatnie ale jednak. Hamuje prawie normalnie, mam wrażenie, że przy jeździe do tyłu przy leciutkim naciśnięciu pedału hamulca, hamuje bardziej niż powinien. Auto mam 5 lat więc znam go trochę, nigdy tak nie było. Wymienione sprężyny, wachacze. Serwo sprawdzone tak mi powiedziano nie widać żeby coś się z nim działo. Wymieniono płyn hamulcowy i sprawdzono układ, wszystko ok. Jeden dzień po tych pracach było ok, dziś znowu pedal hamulca raz się lekko "zapadł". 

WTF.....

Mam F07 i z góry przepraszam, że dodaje tutaj. Myślę, że tutaj jest więcej osób które mogą coś podpowiedzieć.  

Opublikowano

W X5 (f15) mojego brata było podobnie...męczył się ze 2 lata i z 3 razy mu odpowietrzali hamulce - pompa hamulcowa do wymiany (chyba) koszt relatywnie nie wielki był....

Opublikowano

Panowie z warsztatu też nie wiedzą, wszystko niby sprawdzone.  Ale myślę sobie, że najprostrze rozwiązanie może być trafne. Czyli serwo albo pompa. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no własnie nie wszystko, usterka jest niewidoczna, trzebaby rozebrać pompę, gdyby było uszkodzone serwo, pedał byłby bardzo twardy i stał wysoko, to nie servo, stoczyłem kiedyś taką walkę z Volvo, problemem była pompa, wychwycili to Panowie z BT i nie chcieli puścić, wymiana pompy rozwiązała problem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniona pompa hamulcowa zobaczymy czy to coś da, lecz pojawił się drugi problem tzn. cieknacy olej z podstawy filtra oleju. Panowie z warsztatu twierdzą, że to jest plastikowe i mogło się odkształcić.  Pytanie czy mogło i czy zamawiać nową podstawę filtra czy może być, że uszczelka się skończyła? Mam pytanie czy mogła ulec że tak napiszę uszkodzeniu uszczelka czy raczej nowa podstawa będzie konieczna. 

Z góry dziękuję i pozdrawiam! 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zdjąć tą podstawę i obejrzeć, czasami się potrafi wykruszyć, jak jest cała to uszczelka załatwi sprawę, ona działa jak jest nowa, z czasem i temperaturą jej elastyczność spada, robi się dosłownie plastikowa, a napiera na nią spore ciśnienie z układu i pokazuje się wyciek. Sprawdzić, nie kupować na zapas

Opublikowano

Na szczęście tylko uszczelka ale i tak ponad 800 zł, no trudno, były droższe naprawy.   Co do "zapadającego" się hamulca to szukają dalej. Wymieniono pompę hamulcową,  serwo wykluczyli. Bardzo często podczas hamowania słychać "stuki" to znaczy coś tam wydaje odgłos takiego jakby stuknięcia z przodu auta. Teraz idzie na tapetę pompa abs. Zobaczymy co będzie dalej, pomysły się kończą i moja cierpliwość też! 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.