Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.  

Pytanie co to może być, czasem w trakcie dnia czasem rano nie ma reguły,  przy lekkim hamowaniu pedal hamulca jakby się zapadał delikatnie ale jednak. Hamuje prawie normalnie, mam wrażenie, że przy jeździe do tyłu przy leciutkim naciśnięciu pedału hamulca, hamuje bardziej niż powinien. Auto mam 5 lat więc znam go trochę, nigdy tak nie było. Wymienione sprężyny, wachacze. Serwo sprawdzone tak mi powiedziano nie widać żeby coś się z nim działo. Wymieniono płyn hamulcowy i sprawdzono układ, wszystko ok. Jeden dzień po tych pracach było ok, dziś znowu pedal hamulca raz się lekko "zapadł". 

WTF.....

Edytowane przez rob21
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I nie ma nigdzie wycieku płynu?
Sprawdziłeś zaciski? Może któraś z uszczelek tłoczków przepuszcza delikatnie?

pzdr

yaz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniona pompa hamulcowa zobaczymy czy to coś da, lecz pojawił się drugi problem tzn. cieknacy olej z podstawy filtra oleju. Panowie z warsztatu twierdzą że to jest plastikowe i mogło się odkształcić.  Pytanie czy mogło i czy zamawiać nową podstawę filtra czy może być, że uszczelka się skończyła? Mam pytanie czy mogła ulec że tak napiszę uszkodzeniu uszczelka czy raczej nowa podstawa będzie konieczna. 

Z góry dziękuję i pozdrawiam! 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A Panowie z warsztatu są pewni, że cieknie z podstawy?

Podstawa jest z tworzywa, ale jeżeli nie była ruszana albo przy odkręcaniu i dokręcaniu właściwie obsługiwana to nie powinna puszczać.

Sugeruję sprawdzić dokładnie gdzie widać olej i co jest nim uwalone. Może okazać się, że np. kolektor przepuszcza i olej wymieszany z sadzą sączy się po bloku w stronę ściany grodziowej.

Ja miałem tak u siebie. Uszczelka kolektora na pierwszym cylindrze przepuszczała i olej zawędrował po bloku na wysokości puszki filtra powietrza.

pzdr

yaz

Opublikowano

Na szczęście tylko uszczelka ale i tak ponad 800 zł, no trudno. Co do "zapadającego" się hamulca to szukają dalej. Wymieniono pompę hamulcową,  serwo wykluczyli. Bardzo często podczas hamowania słychać "stuki" to znaczy coś tam wydaje odgłos takiego jakby stuknięcia z przodu auta. Teraz idzie na tapetę pompa abs. Zobaczymy co będzie dalej, pomysły się kończą i moja cierpliwość też! 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.