Skocz do zawartości

Problem - BMW F34 - 320D XDrive N47


MiniLover

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam problem z moim samochodem i już szukam pomocy wszędzie, od mechaników przeszedłem już przez 4, po AI, kończąc na forum.

Problem polega na tym, że BMW od jakiegoś czasu zaczęło mi falować na obrotach, ale nie na jałowym, nie przez wydech, przechodząc do sedna:

1 bieg wszystko okej

2 bieg przy naciśnięciu gazu praktycznie w podłogę, podczas tzw dynamicznego przyspieszania auto od około 2300 obrotów faluje do 2500, ale moc dalej ma jedynie następuje chwilowa tak jakby zacinka, od 3 tysięcy do około 4 jest ok, wyżej nie zakręciłem i kręcić nie będę.

3 podobnie, tylko przy 3 tysiącach również to samo, ale występuje ta zaciska tylko raz

od 4 biegu do 6 zaczyna się robić ciekawie, 

auto pod dostaniu nazwijmy to „kopa”, gazu w podłogę faluje od obrotów około 1900 do 2100 później od 2300 do 2500 itd itp, przez cały czas te obroty falują przy przyspieszaniu rosną i wracają. 
 

Dodatkowo warto zauważyć, że leci dym z rury ciemny, ale jest to wywołane brakiem dpf. 
Co już wymienił i co zostało sprawdzone:

Jest wyprogramowany dpf, nie było z nim problemów auto mam 2 lata, sprawdzałem nie zbiera się nagar ani nic, co jakiś czas jest czyszczony cały wydech.

Turbo wykluczone przez mechanika

Egr nowy wymieniony w ASO

Sprzeglo, dwumas, wysprzeglik wymienione 

W kompie pokazywało Oil Wear, od VTG, więc został wymieniony

Filtr Paliwa, nie oryginalny nie pamiętam firmy, więc nie chce kłamać ale kosztował około 500 zł około 5 miesiecy temu wymieniony

Filtr Powietrza, filtron, nie za fajny filtr ale jest ok, jak do normalnego jeżdżenia starcza.

Dolot, ponoć sprawdzany ale nie jestem do końca tego pewny.


Może miał ktoś kiedyś problem, z f30,f10 itd itp. W 320d czy też innym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potestuje, akurat Thora do xdelete nie mam, ale wtyczkę mogę zobaczyć, dwa zrobiłem test na turbo ubyło 0.02 bara, albo komputer podaje gówno prawdę, albo trzeba tam szukać, w tygodniu mam zamiar maf zobaczyć jeszcze po drodze, dolot jeszcze raz i zobaczymy. 

Edytowane przez MiniLover
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2024 o 12:30, MiniLover napisał(a):

od 4 biegu do 6 zaczyna się robić ciekawie, 

auto pod dostaniu nazwijmy to „kopa”, gazu w podłogę faluje od obrotów około 1900 do 2100 później od 2300 do 2500 itd itp, przez cały czas te obroty falują przy przyspieszaniu rosną i wracają. 

Moim zdaniem to problem z przeniesieniem napędu silnik - > skrzynia (czyli sprzegło/docisk/wysprzeglik itp) a nie z rozdziałem napędu przód/tył czyli skrzynką atc35l...

Wiem, że napisałeś "sprzęgło nowe" ale być może tam coś innego wymaga weryfikacji/wymiany. Pływanie obrótów jakie opisujesz to jeden z "typowych" problemów właśnie sprzęgła.

 

W skrzynce rozdzielczej xdrive też jest sprzęgło (pakiet) ale dołącza ono tylko przednią oś. A zatem jeśli się ślizga to auto poszarpuje a nie pływa obrotami.

Takim standardowym testem weryfikującym powyższe jest test drogowy gdzie przy relatywnie małej prędkości jazdy wbijasz najwyższy bieg i dajesz gaz w podłogę. Wówczas zazwyczaj/najczęściej można zaobserwować ślizganie się sprzęgła (obroty rosną bez wzrostu prędkości auta).

 

W dniu 4.10.2024 o 12:30, MiniLover napisał(a):

Dodatkowo warto zauważyć, że leci dym z rury ciemny, ale jest to wywołane brakiem dpf

Dpf tylko maskuje problemy... Czarny dym nie jest i nie może być powodem dpf czy jego braku. Czarny dym to zły skład mieszanki. Za mało powietrza za dużo paliwa. Problemem może być wszystko co odpowiada mniej czy bardziej bezpośrednio za skład mieszanki: czyli cały dolot (od filtra/turbo/ic przez egr po zawalony kolektor) wraz z przepływką, wtryski, pompa paliwa, filtry paliwa czy po prostu mapa "napisana na kolanie". Bezdymne programy na sprawnym silniku bez dpf to nic nadzwyczajnego. Dopiero w grubszych modyfikacjach po zmianie turbo/ic i dużych przyrostach zaczyna być kłopotliwe uzyskanie braku zadymienia - niemniej jak już się takowe pojawia to w wyższych partiach obrotowych. Piszesz o dymie przy niskich wartościach obrotów więc jak dla mnie diagnostyka układu/programu niezbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kosteg
Auto nie ma grubych modyfikacji, dwa napisałem wyżej, że te „przyrosty” obrotów, zaczynaja się od około 1800 na wyższych biegach, dymienie następuje również tylko na wyższych biegach, przy wyższych obrotach od 3 tysięcy wzwyż. 
Podejrzenie mam na wszystko dlatego szukam osoby, która miała podobny problem lub wie co to może być, a ty mi podałeś wszystko, tyle to i ja wiem, akurat z dpfem tego nie wiedziałem miałem wrażenie jakby auto cały czas dymiło od usunięcia. Egr jest nowy tak jak napisałem i o wielu powyżej częściach też napisałem które również wymieniłeś, mechanik który specjalizuje się w xdrive włącznie z regeneracją tego napędu, powiedział że to nie jest ta część, cały zestaw dwumas, sprzęgło, wysprzęglik, olej w skrzyni rozdzielczej są wymienione, nawet nie wyświetla się żaden błąd w kompie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MiniLover napisał(a):

Auto nie ma grubych modyfikacji, dwa napisałem wyżej, że te „przyrosty” obrotów, zaczynaja się od około 1800 na wyższych biegach, dymienie następuje również tylko na wyższych biegach, przy wyższych obrotach od 3 tysięcy wzwyż. 

Ale nie ma znaczenia czy ma grube czy nie ma wcale modyfikacji. Napisałem co jest powodem dymienia. A w zasadzie co może być powodem dymienia. Nikt zdalnie nie powie, że winien jest wtrysk, bądź turbina albo soft... To trzeba zweryfikować. Dym to zawsze niepoprawny skład mieszanki - I trzeba zweryfikować zasilanie w paliwo i zasilanie w powietrze. Bo to jest skład mieszanki. 

 

11 godzin temu, MiniLover napisał(a):

mechanik który specjalizuje się w xdrive włącznie z regeneracją tego napędu, powiedział że to nie jest ta część, cały zestaw dwumas, sprzęgło, wysprzęglik, olej w skrzyni rozdzielczej są wymienione, nawet nie wyświetla się żaden błąd w kompie.

Jak wspomniałem - z pływającymi obrotami rozdział napędu nie ma nic. Więc nie speca od xdrive potrzeba a speca od skrzyni/sprzęgła. Nie wiem jakich błędów się spodziewasz ale sprzęgło, skrzynia nie ma ją wielu informacji zwrotnych dla kompa aby podobne pływanie czymkolwiek zasygnalizować.

 

Podsumowując - jeśli obroty zmieniają się bez zmiany prędkości auta to oznacza uślizg sprzegła. Tylko i aż tyle. To w jakim zakresie prędkości obrotowych on występuje, w jakich sytuacjach itp zależne jest od zapewne tego co dokładnie jest nie teges. I to należy zdiagnozować - przegląd skrzynia -> sprzęgło -> docisk -> wysprzęglik jest konieczny. Już to raz napisałem - nowe elementy nie oznacza dobre elementy czy też prawidło zamontowane.

I nie jest potrzebne szukanie kogoś kto miał identyczny przypadek a kogoś kto zdejmie skrzynię i sprawdzi co się w przeniesieniu napędu dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli  byla wymieniana  chlodniczka   EGR  w serwisie  BMW   możliwe że tu jest problem  dużo aut wraca na serwis  na kolejno wymianę bo nowe  EGR   są źle wykonane,   nie ma żadnych błędów  od nich w kompie przechodzą nawet  testy  i adaptacje  a podczas jazdy nie   działają Jak należy temat znany...

 Odepnij wtyczkę  od EGR i się przejedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 godzin temu, aramiel123 napisał(a):

na kolejno wymianę bo nowe  EGR   są źle wykonane,   nie ma żadnych błędów  od nich w kompie przechodzą nawet  testy  i adaptacje  a podczas jazdy nie   działają Jak należy temat znany...

Rozwiń, bo jestem ciekawy co nie działa poprawnie.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zdaza  sie ze auto wraca  bo  falują obroty    podczas jazdy , na postoju  , problem z przepływem   masy powietrza,   nie ma żadnych  błędów  od  egr w sterowniku .

A jednak zawór  sterujący   cały ten mechanizm   z niewyjaśnionych przyczyn  zle wysterowuje  otwarcie   egr   i zamiast  50%   jest   rzeczywiście  90%  albo nie domknie  całkowicie   zaworu  i silnik sie dławi     

 Ecu widzi 50%  a jest dużo więcej  dlatego  sterownik  ecu głupieje  ,  cały  przeplyw  powietrza  to co   chce program  sterownika silnika     szlag trafia  i dzieja się cuda   .

A co za tym idzie wszystko  . Paliwo   , doładowanie ,  Dpf  

Obroty faluja   dpf szybko się zaplenia  auto nie jedzie   i cala masa  innych zeczy 

  

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli najłatwiej sprawdzić po zadanej/otrzymanej masie powietrza? Bo według tego sterowany jest EGR.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

11 godzin temu, kosteg napisał(a):

Tyle, że falowanie obrótów podczas jazdy musiałoby być połączone z szarpaniem autem czy też jego dławieniem i zmianą prędkości itp. Samo falowanie obrotów to napęd.

 No  tak   wszystko  jest możliwe   

Ale można sprawdzić  ten egr  wypięcie  wtyczki  to  10 sekund  pracy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.