Skocz do zawartości

Opony zimowe bez run flat???


peli_1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam typowe pytanie, szukam opon na zimę oczywiście nowe tylko nie mam przekonania z doświadczenia do opon Pirelli które posiadają run flat, a chciałem marki verdenstein lecz one nie posiadają run flat czy takie mogę założyć do x5? Czy jednak musi być wymagane przez BMW run flat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest jeszcze kwestia komfortu psychicznego. Na RoF przy przebiciu "dotoczysz" się na jakąś stację benzynową czy nawet do jakiegoś warsztatu. Zwykła opona = postój w oczekiwaniu na pomoc drogową. Ewentualnie zestaw naprawczy i modlitwa żeby zadziałał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kwiatus19 napisał(a):

Jest jeszcze kwestia komfortu psychicznego. Na RoF przy przebiciu "dotoczysz" się na jakąś stację benzynową czy nawet do jakiegoś warsztatu. Zwykła opona = postój w oczekiwaniu na pomoc drogową. Ewentualnie zestaw naprawczy i modlitwa żeby zadziałał.

Nie mówiąc o bezpieczeństwie (miałem raz taką sytuację w Niemczech, 230km/h i najechałem na coś metalowego - lewa przednia opona przecięta na odcinku 10cm. Powietrza brak ale auto jechało do przodu a nie w barierki.).
Niestety do M nie ma RoF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na pewno nie, ale daj spokój oponom całorocznym. Założyłem do auta żony najlepsze z dostępnych i to był błąd, auto zaczęło pływać przy gwałtownym manewrowaniu. Opony całoroczne moim zdaniem nadają się co najwyżej do aut typowo miejskich, może średnich sedanów max., ale nie do dużych, ciężkich SUVów. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iKac napisał(a):

czy występują homologowane opony całoroczne do naszych aut z run flat ?

Nie.

1 minutę temu, Godlike napisał(a):

Na pewno nie, ale daj spokój oponom całorocznym. Założyłem do auta żony najlepsze z dostępnych i to był błąd, auto zaczęło pływać przy gwałtownym manewrowaniu. Opony całoroczne moim zdaniem nadają się co najwyżej do aut typowo miejskich, może średnich sedanów max., ale nie do dużych, ciężkich SUVów. 

Kumpel ma w RR Sport i nie narzeka. Przynajmniej nie dzielił się :). Mam obecnie w Passacie, którym jeździ żona i też nie zauważyłem, jak jeździłem, ale tu nie ma co porównywać do SUV-a, jak piszesz, więc nie kontynuuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, iKac napisał(a):

ok czyli mam jedną parę kół 20 ale chciałbym większe, wychodzi na to że muszę mieć dwie pary kół z oponami run flat  - najlepiej. Dużo miejsca do przechowywania takich kólek potrzebuję zatem.

Czy koło czy opona objętość miejsca potrzebna w sumie podobna 😀 Większy rozmiar też nie zmienia średnicy, tylko szerokość. 

Do dużych aut, z dużymi kołami typu 19" i więcej, nie wyobrażam sobie opcji innej niż 2 komplety kół. No chyba, że "drobne ryski" nie przeszkadzają 😀

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iKac napisał(a):

ok czyli mam jedną parę kół 20 ale chciałbym większe, wychodzi na to że muszę mieć dwie pary kół z oponami run flat  - najlepiej. Dużo miejsca do przechowywania takich kólek potrzebuję zatem.

Możesz zimować w serwisie. Wymiana i przechowanie kosztuje 500 złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hornet17 napisał(a):

W którym serwisie takie ceny? 

 

Mi wczoraj w BWM FUS Wawa wycenili wymiane opon na zimowe na 900 zł  🙂 21" runflat

wymiana opon a wymiana kół to spora różnica 🙂 Zwłaszcza RF, które ponoć ciężej się nakłada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisach BMW dodatkowo wyważają na maszynach Hunter z testem drogowym (dopasowują położenie opony względem felgi o ile dobrze się orientuje), co znacznie podnosi koszt wymiany z wyważeniem również poza ASO. Z tej racji zdecydowałem się na zakup całych kół zimowych 20" zamiast samych opon 21". Poza tym, że wymiana opon jest droga, to zawsze istnieje ryzyko uszkodzenia felgi, opony albo czujnika TPMS.

Edytowane przez Godlike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2024 o 20:37, _holek napisał(a):

Możesz zimować w serwisie. Wymiana i przechowanie kosztuje 500 złotych.

Strasznie drogi ten Wrocław. Ja w stolicy płacę niecałe 400 za rok 😉

 

(Cena brutto za przechowanie i umycie kół)

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Strasznie drogi ten Wrocław. Ja w stolicy płacę niecałe 400 za rok 😉

 

(Cena brutto za przechowanie i umycie kół)

Za przechowanie jest 209. Umycie całego samochodu w gratisie na myjni (jak to w salonie) jeżeli ktoś chce czekać godzinę dłużej 😉 
Także przepłacasz... 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iKac napisał(a):

A czy można wymienić dwie opony tylko czy za każdym razem trzeba 4 ? mam adaptacyjne zawieszenie i run flat.

Ale o co pytasz? Bo nie do końca rozumiem. Chcesz zmienić 2 obecne opony na nowe lub inne używane? Czy pytasz w kontekście zimowych? Czy głównie pod kątem xdrive? A może, czy w serwisie Ci zmienią jak poprosisz? Rozwiń proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, _holek napisał(a):

Za przechowanie jest 209. Umycie całego samochodu w gratisie na myjni (jak to w salonie) jeżeli ktoś chce czekać godzinę dłużej 😉 
Także przepłacasz... 😉

mycie w serwisie BMW? wolę brudnym jeździć, niż oddać auto w ręce tamtych speców... 😉

kawę tylko za free wezmę (taka sama dobra, jak ich mycie, ale przynajmniej kofeinę uzupełniam)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iKac napisał(a):

W sensie gościu z przechowalni dzwoni i mówi mi 2 tylne są ok , przednie do wymiany. I pytanie jest czy kupić dwie i wymienić czy muszę kupić 4 całkowicie nowe i tamte wyrzucić?.

Zależy jak mocno są tylne zużyte, ale ogólnie możesz wymienić parę na osi. Głównie chodzi o xdrive. Zawsze jest mowa o ok. max 1,5mm różnicy (ale na osi), ten wątek da Ci dość dokładną odpowiedź jak to jest:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.