Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam typowe pytanie, szukam opon na zimę oczywiście nowe tylko nie mam przekonania z doświadczenia do opon Pirelli które posiadają run flat, a chciałem marki verdenstein lecz one nie posiadają run flat czy takie mogę założyć do x5? Czy jednak musi być wymagane przez BMW run flat. 

Opublikowano

Nie musi być runflat. Szukaj opon, które mają homologację BMW czyli są oznaczone gwiazdką *. Głównie ze względu na ubezpieczyciela lub serwis, który czasem szuka dziury w całym.

Opublikowano

Te z gwiazdką będą RoF (wyjątkiem są letnie Pirelli z * w rozmiarze 22", te są bez RoF)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest jeszcze kwestia komfortu psychicznego. Na RoF przy przebiciu "dotoczysz" się na jakąś stację benzynową czy nawet do jakiegoś warsztatu. Zwykła opona = postój w oczekiwaniu na pomoc drogową. Ewentualnie zestaw naprawczy i modlitwa żeby zadziałał.

Opublikowano
Godzinę temu, kwiatus19 napisał(a):

Jest jeszcze kwestia komfortu psychicznego. Na RoF przy przebiciu "dotoczysz" się na jakąś stację benzynową czy nawet do jakiegoś warsztatu. Zwykła opona = postój w oczekiwaniu na pomoc drogową. Ewentualnie zestaw naprawczy i modlitwa żeby zadziałał.

Nie mówiąc o bezpieczeństwie (miałem raz taką sytuację w Niemczech, 230km/h i najechałem na coś metalowego - lewa przednia opona przecięta na odcinku 10cm. Powietrza brak ale auto jechało do przodu a nie w barierki.).
Niestety do M nie ma RoF.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na pewno nie, ale daj spokój oponom całorocznym. Założyłem do auta żony najlepsze z dostępnych i to był błąd, auto zaczęło pływać przy gwałtownym manewrowaniu. Opony całoroczne moim zdaniem nadają się co najwyżej do aut typowo miejskich, może średnich sedanów max., ale nie do dużych, ciężkich SUVów. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, iKac napisał(a):

czy występują homologowane opony całoroczne do naszych aut z run flat ?

Nie.

1 minutę temu, Godlike napisał(a):

Na pewno nie, ale daj spokój oponom całorocznym. Założyłem do auta żony najlepsze z dostępnych i to był błąd, auto zaczęło pływać przy gwałtownym manewrowaniu. Opony całoroczne moim zdaniem nadają się co najwyżej do aut typowo miejskich, może średnich sedanów max., ale nie do dużych, ciężkich SUVów. 

Kumpel ma w RR Sport i nie narzeka. Przynajmniej nie dzielił się :). Mam obecnie w Passacie, którym jeździ żona i też nie zauważyłem, jak jeździłem, ale tu nie ma co porównywać do SUV-a, jak piszesz, więc nie kontynuuję.

Opublikowano

ok czyli mam jedną parę kół 20 ale chciałbym większe, wychodzi na to że muszę mieć dwie pary kół z oponami run flat  - najlepiej. Dużo miejsca do przechowywania takich kólek potrzebuję zatem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, iKac napisał(a):

ok czyli mam jedną parę kół 20 ale chciałbym większe, wychodzi na to że muszę mieć dwie pary kół z oponami run flat  - najlepiej. Dużo miejsca do przechowywania takich kólek potrzebuję zatem.

Czy koło czy opona objętość miejsca potrzebna w sumie podobna 😀 Większy rozmiar też nie zmienia średnicy, tylko szerokość. 

Do dużych aut, z dużymi kołami typu 19" i więcej, nie wyobrażam sobie opcji innej niż 2 komplety kół. No chyba, że "drobne ryski" nie przeszkadzają 😀

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, iKac napisał(a):

ok czyli mam jedną parę kół 20 ale chciałbym większe, wychodzi na to że muszę mieć dwie pary kół z oponami run flat  - najlepiej. Dużo miejsca do przechowywania takich kólek potrzebuję zatem.

Możesz zimować w serwisie. Wymiana i przechowanie kosztuje 500 złotych.

Opublikowano
13 godzin temu, _holek napisał(a):

Możesz zimować w serwisie. Wymiana i przechowanie kosztuje 500 złotych.

Netto, po zniżkach? 🙂

Opublikowano (edytowane)

W którym serwisie takie ceny? 

 

Mi wczoraj w BWM FUS Wawa wycenili wymiane opon na zimowe na 900 zł  🙂 21" runflat

Edytowane przez hornet17
Opublikowano
1 godzinę temu, hornet17 napisał(a):

W którym serwisie takie ceny? 

 

Mi wczoraj w BWM FUS Wawa wycenili wymiane opon na zimowe na 900 zł  🙂 21" runflat

wymiana opon a wymiana kół to spora różnica 🙂 Zwłaszcza RF, które ponoć ciężej się nakłada.

Opublikowano (edytowane)

W serwisach BMW dodatkowo wyważają na maszynach Hunter z testem drogowym (dopasowują położenie opony względem felgi o ile dobrze się orientuje), co znacznie podnosi koszt wymiany z wyważeniem również poza ASO. Z tej racji zdecydowałem się na zakup całych kół zimowych 20" zamiast samych opon 21". Poza tym, że wymiana opon jest droga, to zawsze istnieje ryzyko uszkodzenia felgi, opony albo czujnika TPMS.

Edytowane przez Godlike
Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.10.2024 o 20:37, _holek napisał(a):

Możesz zimować w serwisie. Wymiana i przechowanie kosztuje 500 złotych.

Strasznie drogi ten Wrocław. Ja w stolicy płacę niecałe 400 za rok 😉

 

(Cena brutto za przechowanie i umycie kół)

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Strasznie drogi ten Wrocław. Ja w stolicy płacę niecałe 400 za rok 😉

 

(Cena brutto za przechowanie i umycie kół)

Za przechowanie jest 209. Umycie całego samochodu w gratisie na myjni (jak to w salonie) jeżeli ktoś chce czekać godzinę dłużej 😉 
Także przepłacasz... 😉

Opublikowano (edytowane)

350zł netto przechowania, 350zł netto zamiana kół w ASO

Edytowane przez Godlike
Opublikowano
3 godziny temu, iKac napisał(a):

A czy można wymienić dwie opony tylko czy za każdym razem trzeba 4 ? mam adaptacyjne zawieszenie i run flat.

Ale o co pytasz? Bo nie do końca rozumiem. Chcesz zmienić 2 obecne opony na nowe lub inne używane? Czy pytasz w kontekście zimowych? Czy głównie pod kątem xdrive? A może, czy w serwisie Ci zmienią jak poprosisz? Rozwiń proszę.

Opublikowano

W sensie gościu z przechowalni dzwoni i mówi mi 2 tylne są ok , przednie do wymiany. I pytanie jest czy kupić dwie i wymienić czy muszę kupić 4 całkowicie nowe i tamte wyrzucić?.

Opublikowano
12 godzin temu, _holek napisał(a):

Za przechowanie jest 209. Umycie całego samochodu w gratisie na myjni (jak to w salonie) jeżeli ktoś chce czekać godzinę dłużej 😉 
Także przepłacasz... 😉

mycie w serwisie BMW? wolę brudnym jeździć, niż oddać auto w ręce tamtych speców... 😉

kawę tylko za free wezmę (taka sama dobra, jak ich mycie, ale przynajmniej kofeinę uzupełniam)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
2 godziny temu, iKac napisał(a):

W sensie gościu z przechowalni dzwoni i mówi mi 2 tylne są ok , przednie do wymiany. I pytanie jest czy kupić dwie i wymienić czy muszę kupić 4 całkowicie nowe i tamte wyrzucić?.

Zależy jak mocno są tylne zużyte, ale ogólnie możesz wymienić parę na osi. Głównie chodzi o xdrive. Zawsze jest mowa o ok. max 1,5mm różnicy (ale na osi), ten wątek da Ci dość dokładną odpowiedź jak to jest:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.