Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam mieszane odczucia do do mojej G31, a raczej kilka problemów.

Jeździłem do tej pory E38, gdzie uszczelki były w słabym stanie, natomiast poziom komfortu akustycznego był o wiele lepszy, w G31 słychać bardziej zawieszenie i wszystkie dźwięki spod samochodu, otoczenie jest wyraźnie słyszalne.

Natomiast największym problemem jest słyszalny wiatr od strony kierowcy (pasażera nie sprawdzałem) i to już przy niskich prędkościach rzędu 40kmh, wrażenie jakby szyba nie była domknięta. Słyszę wyraźnie wodę na jezdni pod kołami. Posiadam 4 strefową klimatyzację i nawiew w słupku B, jeśli to coś zmienia. Przy prędkościach autostradowych jest "średnio", nawet w starej piątce, E34, mam wrażenie, że było lepiej, tutaj czuć jakby efekt puszki.

 

Drugim zaskoczeniem jest sposób odpalania miękkiej hybrydy, jest to mocno wyczuwalne, wręcz nieprzyjemne, a sam silnik nawet gdy pracuje na postoju powoduje minimalne wibracje, również przy gaszeniu czuć pewien dyskomfort, takich rzeczy nie miałem nawet w starym fordzie z dieslem.

 

Z tyłu, jakby z dachu, może klapy bagażnika dochodzą odgłosy trzeszczenia przy pierwszy ruszaniu (głównie, ale nie tylko), przy wjeździe na krawężnik, większą dziurę itp.

 

Jakie macie odczucia w tych tematach? W temacie wibracji idę do serwisu na gwarancję, niech sprawdzą, co do szumu, muszę sprawdzić, czy z prawej strony też jest ten sam problem.

Edytowane przez kw95s
Opublikowano (edytowane)

Brak wibracji i szumów tyle , że sedan jedynie co słychać to RF-y

Edytowane przez Woytas
  • Lubię to 1
Opublikowano

mam wrażenie, że z tyłu jest ciszej, więc to raczej nie różnica wynikająca z nadwozia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A znasz historię samochodu? Czy nie miała wymienianej przedniej szyby, albo jakiegoś dzwona?

Co do silnika to do tej pory miałeś do czynienia z aksamitnymi benzynowymi R6. Osobiście jak jadę R4 to mnie trafia, co prawda miałem do czynienia z R4 w skodzie superb z systemem start/stop, dla mne mimo, że był nowy chodził jakby był zepsuty, wibracje również doprowadzały do szału 😄 (Możliwe, ze jak ktos w życiu nie jeździł R6 w benzynie to dla niego to normalne, dla mnie nie)

 

Ale ja jestem tak wybredny, że nawet do R6 w dizlu trudno było się przyzwyczaić. Gdyby nie to jak idzie po autostradzie to bym pewnie się nie przekonał.

Edytowane przez madseason
Opublikowano
34 minuty temu, madseason napisał(a):

A znasz historię samochodu? Czy nie miała wymienianej przedniej szyby, albo jakiegoś dzwona?

Co do silnika to do tej pory miałeś do czynienia z aksamitnymi benzynowymi R6. Osobiście jak jadę R4 to mnie trafia, co prawda miałem do czynienia z R4 w skodzie superb z systemem start/stop, dla mne mimo, że był nowy chodził jakby był zepsuty, wibracje również doprowadzały do szału 😄 (Możliwe, ze jak ktos w życiu nie jeździł R6 w benzynie to dla niego to normalne, dla mnie nie)

 

Ale ja jestem tak wybredny, że nawet do R6 w dizlu trudno było się przyzwyczaić. Gdyby nie to jak idzie po autostradzie to bym pewnie się nie przekonał.

Samochód kupiony z aso, szkód nigdzie nie zarejestrowano, lakier ori, szyba też, nic nie wygląda na ruszane, żadne śrubki, zawiasy itp. wszystko wygląda jak nowe.

Zobaczymy, co powiedzą w piątek w ASO na gwarancji…

Opublikowano

Co do dzwiekow miekkiej hybrydy to powinno byc prawie aksamitnie ( oczywiscie jesli to polift ). U mnie mialem problem z wieszakiem układu wydechowego i on powodowal takie dziwne dzwieki/ wibracje. 

Opublikowano
6 godzin temu, saab napisał(a):

Co do dzwiekow miekkiej hybrydy to powinno byc prawie aksamitnie ( oczywiscie jesli to polift ). U mnie mialem problem z wieszakiem układu wydechowego i on powodowal takie dziwne dzwieki/ wibracje. 

no tak, przejechane niecałe 40kkm, 2023 rok, jak jest zimna, to z rozrusznika odpala mniej wyczywalnie

Opublikowano (edytowane)

Tam nie ma rozrusznika jest silnik elektryczny który zawsze i tylko on uruchania silnik spalinowy. 
 

Edytowane przez saab
Opublikowano
4 godziny temu, saab napisał(a):

Tam nie ma rozrusznika jest silnik elektryczny który zawsze i tylko on uruchania silnik spalinowy. 
 

podobno nie, jest rozrusznik i odpala on gdy silnik jest zimny i jest to inne odczucie, dokładnie takie, jak z normalnych samochodów

Opublikowano

Co do trzeszczenia, poprawili podobno, jak i również drzwi kierowcy i nasmarowali wszystkie uszczelki, natomiast znaleźli nieszczelny zbiornik płynu chłodniczego i trzeba czekać na część z niemiec do tygodnia.

Co do wibracji itp. stwierdzili, że wszystko jest ok, mam zastępcze g60 i tam nie ma tego efektu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 5.10.2024 o 10:30, saab napisał(a):

Tam nie ma rozrusznika jest silnik elektryczny który zawsze i tylko on uruchania silnik spalinowy. 
 

Nie prawda.

W MHD masz rozrusznik i generator/starter.

 

Rozrusznik - tradycyjny, uruchamia silnik na zimnym

Starter/generator (uruchamia ciepły silnik oraz ładuje mała batke, coś może wspomaga) o mocy 8kW

Opublikowano
7 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Nie prawda.

W MHD masz rozrusznik i generator/starter.

 

Rozrusznik - tradycyjny, uruchamia silnik na zimnym

Starter/generator (uruchamia ciepły silnik oraz ładuje mała batke, coś może wspomaga) o mocy 8kW

w g60 nie ma już przypadkiem tylko generatora? mam wrażenie, że na zimnym odpala również z tego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, kw95s napisał(a):

w g60 nie ma już przypadkiem tylko generatora? mam wrażenie, że na zimnym odpala również z tego

image.thumb.png.0fc776bc11ab4f10bd4be41e13d75b92.png

 

Na zimnym odpala z rozrusznika ... nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się że dlatego aby: 

- nabić ciśnienie oleju (wstępnie oczywiście)

- nabić ciśnienie paliwa

- uniknąć 'szarpnięcia' silnika - gwałtownego obrotu wału. Od 2008 roku co jakiś czas, BMW zmieniało charakterystyke pracy rozrusznika (są o tym dokumenty np. zmiany w BMW F10 LCI). To dość dziwne bo w teorii jest 12V, impuls i jechane, ale jakoś są wykresy jak kręci i na jakie obroty...

Edytowane przez luk_byd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.