Skocz do zawartości

Zakup 340i w 2024


revq

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, tomeks64 napisał(a):

Sprawdzając przed jazdą, że ciśnienie to "tabelkowe" 2,3 bara.

A skad ta tabelka? U mnie auto pokazuje ze rekomendowane ciśnienie ma byc 2.6 czasem 2.7. Raz nawet widziałem 2.8. Nie mam pojęcia od czego to zależy. Jak mi w jednym kole spadlo poniżej 2.4 to się kontrolka ciśnienia zapaliła,  po dobiciu do 2.6 zgasła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzecznie Panowie, każdy ma prawo do opinii tylko nie ma co generalizować i narzucać je innym. Być może (raczej na pewno) ustawienia M są inne w kombiaku niż w sedanie. Jechałem też M z 18" w sedanie i było twardo ale dla mnie ok. Gdyby nie RFT to było by super. Ale przy adaptacji mam wybór, powoli to standard w lepszych autach i uważam, że o ile postęp w silnikach i skrzyniach biegów jest marny przez ostatnie parę lat (dekadę) to zawieszenie i napęd poszedł mocno do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Z tego co ja się dowiadywałem to adaptacyjne zawieszenie różni się nie tylko tym że ma zmienne tryby ale też same amortyzatory mają większy skok i mogą "połknąć" więcej nierówności. Mam porównanie w G01 adaptive vs seria to adaptive w trybie komfort jest dużo bardziej komfortowe niż pasywne zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ratm napisał(a):

A skad ta tabelka? 

Ze słupka. A ciśnienie sprawdzam elektronicznym manometrem. Zgadza się z tym co pokazuje na zimno idrive. To co pokazuje mi kompresor to bzdura. 20241009_103856.thumb.jpg.28162740a447695ce19e0dbb26ca2a17.jpg

Edytowane przez tomeks64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w kwestii zawieszenia też ile ludzi tyle opinii. Każdy odczuwa inaczej i ma inne potrzeby oraz preferencje. Dla mnie w moim obecnym configu adaptacyjny zawias to byłby zbędny gadżet z zerowym zastosowaniem. 

2 godziny temu, mpiech88 napisał(a):

Czy ten adaptycyjny zawias jest aż tak awaryjny, że pojawia się temat kosztów wymiany? 

A tego Ci tutaj nikt nie napisze, masz około 20-30 aktywnych użytkowników, to żadna próba, żeby badać czy coś jest awaryjne czy nie, więc jedyne co możesz tu dostać to odpowiedzi w stylu "u mnie działa". Na pewno jest to coś, co może ulec awarii, jak każdy inny element samochodu, więc warto mieć świadomość kosztów. Wejdź sobie na bimmerposta / reddita, tam masz setki tematów o awariach, a jednocześnie liczba użytkowników jest znacznie większa. To nasze forum to raczej taki mały pokoik dyskusyjny 🙂

 

 

Edytowane przez JacekLZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Każdy odczuwa inaczej i ma inne potrzeby oraz preferencje.

Mam adaptycyjny. RFT 19" lato, 18" zima. Jak jadę sam - cacy. Czasem jakaś dziura, studzienki trzeba omijać, itd., ale spoko. Da się żyć. Jak jeździłem z lepszą połową tylko to też bardzo podobnie. Jak miałem świeżych pasażerów z tyłu, to już komentarze, że jak w wozie drabiniastym 😉 Z kolei jak teraz wożę moją lepszą połowę i juniora z tyłu, to mam wrażenie, że mi się ta porcelana z tyłu potłucze 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maxox napisał(a):

Przydałby się ktoś kto odebrał lci2 w m pakiecie że standard zawiasem, może by się wypowiedział czy coś zmienili

żeby cokolwiek porównać to musiałbyś mieć dokładnie te same konfiguracje powieszone na tym zawieszeniu. Wątpię, że ktoś wymienia samochód na taki sam z LCI1 na LCI2. Zmienisz wagę samochodu i koła i możesz mieć zupełnie inne odczucia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

Czyli w kwestii zawieszenia też ile ludzi tyle opinii. Każdy odczuwa inaczej i ma inne potrzeby oraz preferencje. Dla mnie w moim obecnym configu adaptacyjny zawias to byłby zbędny gadżet z zerowym zastosowaniem. 

A tego Ci tutaj nikt nie napisze, masz około 20-30 aktywnych użytkowników, to żadna próba, żeby badać czy coś jest awaryjne czy nie, więc jedyne co możesz tu dostać to odpowiedzi w stylu "u mnie działa". Na pewno jest to coś, co może ulec awarii, jak każdy inny element samochodu, więc warto mieć świadomość kosztów. Wejdź sobie na bimmerposta / reddita, tam masz setki tematów o awariach, a jednocześnie liczba użytkowników jest znacznie większa. To nasze forum to raczej taki mały pokoik dyskusyjny 🙂

 

 

Jasna sprawa - może się zepsuć wszystko, to już kwestia pecha. Tylko w odniesieniu do zawieszenia napisane jest z takim wydźwiękiem, jakoby się to psuło nagminnie 🙂 Rozumiem, że jak się nie jeździ jak tarpanem po dziurach, off-road, to jednak amory nie powinny klęknąć szybko i ten przebieg powinien być solidny (więcej niż 150k km). W innym aucie do 190k przebiegu nic nie robiłem z zawieszeniem. Jechałem z zawieszeniem M i było przyjemnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2024 o 16:33, Rufio napisał(a):

Przesadzacie z tymi awariami aut demo.

Od kilkunastu lat kupuje tylko roczne BMW i Mercedesy.

Od dealerów w Polsce lub DE (tam większy wybór).

Dlaczego tak. Aspekt finansowy. 

Lubie mocne silniki i dobre wyposażenie.  Na nowym takim aucie jest mega utrata wartosci, przy sprzedaży po 3-4 latach. Co innego słabe wersje z wyposażeniem kola i kierownice.

Średnio za roczne auto z przebiegami wychodzi 32-35% mniej od cennika. Często auto po wypożyczalni Hertz, Avis

Np w zeszłym roku był G31 540i z pełnym individualem w środku. Konfig chyba na 500 tys. Do wzięcia był za  320tys. Jakoś przeżyję, że nie pierdzę pierwszy w stołek. 

Do tej pory zawsze trafiałem jakiś nieużywany stok w dobrej ofercie. Wychodziło wtedy w okolicach auta Premium Selection lub taniej. Roczne auto -35% to chyba tylko z wykorzystaniem lewar EUR, w PL się takie nie trafiają z FV.

Auta po palaczu, butowane bez wymiany oleju (standard) - to byłoby najgorzej trafić takie coś, pomimo i tak niemałego budżetu.

BTW nie przeszkadzają ci te krzywo montowane kierownice w Mercedesach? Zastanawiam się, o co chodzi producentom stosującym to rozwiązanie z offsetem kierownicy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2024 o 06:51, Rufio napisał(a):

 

Tu masz z ceny katalogowej  75600 Euro 35%.

https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-520-d-limo-m-sport-komfortsitz-h-k-drivingass-diesel-grau-2f552cae-4726-4ab0-a26a-b6252c390449?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=27&position=27&search_id=1txy49dp4ch&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown

Po sprowadzeniu do Polski wyjdzie 226 tys zł.

Na tapecie mam teraz Mercedesa konfigi w PL wychodzą u dealera ok 420 tys.

Po sprowadzenie będzie ok 270 tys.

 

Screenshot_20241014_064451_Chrome.jpg

G60, którego nikt nie chce i dużo osób jest rozczarowanych, pewnie uda się trafić.

Z bardziej chodliwych rzeczy (540, M340) ciężko trafić cokolwiek a jeśli już to ma braki konfiguracyjne (najczęściej wymaga kompromisu w obrębie fotel, zawias, tempomat, hak - a to nie kolor, tu nie widzę pola na kompromis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielicie się proszę warunkami handlowymi jakie macie u dealera na serię 3 G20 (330i lub M340i). Auto chcę zamówić do końca października lub wziąć coś ze stoku (niestety bardzo słaby wybór).

Do brokerów i ich kombinacji alpejskich (wyższy rabat, ale trzeba zapłacić prowizję, raty płaci się do firmy krzak, albo trzeba wziąć droższe finansowanie) nie mam przekonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.