Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy, mam pytanie do osób mających wiedzę o silniku N47 2.0 diesel. Podczas ogledzin przedzakupowych ISTA wypluła następującą informację: ,, ryzyko odwrócenia złączy czujnika ciśnienia spalin i czujnika roznicy ciśnień (risk of reversing connectors for exhauat gas pressure sensor and differential pressure sensor) i pokazała błedy położenia siłownika cisnienia doładowania otwartego zbyt szeroko lub wąsko (charge pressure actuator VNT position) nr 29A400 i 29A500.

Wiem ze to szczegolowa kwestia techniczna, ale moze ktoś, coś? Samochod (F11 525D) poza tym dobrze sie prezentuje, pali jezdzi, nie widac zeby mu cos dolegało. Nie czuć spadku mocy, egr podobno wyłączony, dpf nie jest zapchany, wtryski sa ok. Dziekuje z gory za podpowiedzi. 

Opublikowano

Ale tutaj dostałeś wszystko jak na dłoni. Nieprawidłowe ustawienie geometrii skutkuje nieprawidłowym odczytem ciśnienia spalin. Także wiesz gdzie powinieneś szukać.

Problem kiedyś mało znany przez mechaników, w mercedesach V6 CDI kasowali klientów po 6-7 tyś za naprawę skrzyni biegów bo auto szarpało przy problemach z ciśnieniem spalin. A winna najczęściej brudna zmienną geometria lub nastawnik turbo.

Tutaj może być podobnie, najczęściej jeśli nie jest to zabrudzenie samej geometrii to wytarta będzie przekładnia plastikowa wewnątrz nastawnika.

  • Dziękuję 1

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Dziękuję za podpowiedź. Czy mozna zmienic to przez samo oprogramowanie? Dopowiem, że problem jak mi się obecnie wydaje, pojawil sie po wymianie chlodniczki EGR w ramach skacji serwisowej w ASO, w zytuacji gdy (zapomnialem o tym), miałem juz kilka lat wczesniej programowo i fizycznie (zaslepka) wylaczony EGR zeby nie robil klopotów. 

Opublikowano
W dniu 1.10.2024 o 11:40, GrandeCzewa napisał(a):

Ale tutaj dostałeś wszystko jak na dłoni. Nieprawidłowe ustawienie geometrii skutkuje nieprawidłowym odczytem ciśnienia spalin. Także wiesz gdzie powinieneś szukać.

Problem kiedyś mało znany przez mechaników, w mercedesach V6 CDI kasowali klientów po 6-7 tyś za naprawę skrzyni biegów bo auto szarpało przy problemach z ciśnieniem spalin. A winna najczęściej brudna zmienną geometria lub nastawnik turbo.

Tutaj może być podobnie, najczęściej jeśli nie jest to zabrudzenie samej geometrii to wytarta będzie przekładnia plastikowa wewnątrz nastawnika.

Podsumowujac, czy te bledy wskazuja na koniecznosc regeneracji turbosprężarki (tam sa chyba dwie), czy to może być bardziej kwestia osprzętu? (nastawnik, konektory etc?).

Ista nic wiecej nie wypluła, poza sygnalizacją błędów, nie odczuwam zmiam w jezdzie samochodu (spadki mocy, inna praca silnika/turbiny).

Diagnostyka byla wykonywana przy okazji i miala na celu sprawdzenie pracy dpf, wtryskiwaczy (wszystko w normie), a wypluły sie ww. błedy (calkiem mkzliwe ze przez całe lata z nimi jezdziłem). 

Opublikowano
2 godziny temu, klurg napisał(a):

Diagnostyka byla wykonywana przy okazji i miala na celu sprawdzenie pracy dpf, wtryskiwaczy (wszystko w normie), a wypluły sie ww. błedy (calkiem mkzliwe ze przez całe lata z nimi jezdziłem). 

Od tego bym zaczął bo całkiem możliwe, że problemu nie ma. 

 

2 godziny temu, klurg napisał(a):

Ista nic wiecej nie wypluła, poza sygnalizacją błędów, nie odczuwam zmiam w jezdzie samochodu (spadki mocy, inna praca silnika/turbiny).

Jest procedura na sprawdzenie turbo i nastawnika w ista

2 godziny temu, klurg napisał(a):

Podsumowujac, czy te bledy wskazuja na koniecznosc regeneracji turbosprężarki (tam sa chyba dwie), czy to może być bardziej kwestia osprzętu? (nastawnik, konektory etc?).

W Twoim przypadku chyba nie ma żadnego problemu tylko stary błąd, a błędy gdyby powracały wskazują na konieczność diagnostyki. W przypadku dwóch turbosprężarek jedna jest na zaworze upustowym a druga na zmiennej geometrii sterowanej nastawnikiem. Problem często tkwi wewnątrz nastawnika ale da się to naprawić. Oczywiście może być to również problem z geometrią czy wypalonym wałkiem turbosprężarki (np przy zbyt wysokim EGT co może świadczyć o problemach z układem wtryskowym, chiptuningiem) ale to wróżenie z fusów bez diagnostyki.

 

IMG_4860.jpeg

  • Dziękuję 2

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
10 minut temu, GrandeCzewa napisał(a):

Od tego bym zaczął bo całkiem możliwe, że problemu nie ma. 

 

Jest procedura na sprawdzenie turbo i nastawnika w ista

W Twoim przypadku chyba nie ma żadnego problemu tylko stary błąd, a błędy gdyby powracały wskazują na konieczność diagnostyki. W przypadku dwóch turbosprężarek jedna jest na zaworze upustowym a druga na zmiennej geometrii sterowanej nastawnikiem. Problem często tkwi wewnątrz nastawnika ale da się to naprawić. Oczywiście może być to również problem z geometrią czy wypalonym wałkiem turbosprężarki (np przy zbyt wysokim EGT co może świadczyć o problemach z układem wtryskowym, chiptuningiem) ale to wróżenie z fusów bez diagnostyki.

 

IMG_4860.jpeg

Bardzo dziękuję za konstruktywną pomoc. Wiem teraz o czym rozmawiać z mechanikiem, żeby mi od razu nie wymyślił wymiany polowy czesci pod maską... 

Zaczne od diagnostyki, sprawdzenia nastawnika turbiny, wszystkich polaczen etc.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.