Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

Mam pytanie dotyczące opon zimowych. Muszę kupić zimówki, dzwoniłem do oponeo.pl i mówią, że w rozmiarze 275/45/20 przód (tutaj jest homologacja) i 305/40/20 tył nie mają jeszcze homologacji. Nigdzie nie mogę znaleźć opon zimowych 305/40/20 z homologacją BMW. Co kupiliście, żeby nie było, że są problemy z gwarancją? Dzięki.

Opublikowano (edytowane)

Pewnie tak było, ale nie ma już homologacji na ten rozmiar, więc jeśli chcesz utrzymać gwarancję w przypadku awarii, musisz trzymać się homologacji, która jest na opony w rozmiarze jak wyżej.

 

EDIT: Homologację ma chyba jeszcze rozmiar 265/50 R19.

Edytowane przez buster12
Opublikowano (edytowane)

Przecież to zupełnie bez sensu, czyli lepiej wsadzić nie ten rozmiar , czy dokładnie te same Pirelli tylko na przód maja homologacje a na tył nie mają.

Czyli mam identyczne felgi z przodu i z tyłu, tylko opony różne? Czy na tył mogę zakupić 275/45/20 i wtedy wszystko będzie dobrze, rozmiar wg naklejki jest 305/40/20.

 

Edytowane przez Carlito-Carlito
Opublikowano

Z tyłu felga jest szersza na fabrycznym komplecie, zdaje się 10.5", więc żeby założyć 275x4 musisz dokupić komplet felg 9 albo 9.5", nie pamiętam teraz. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mielimy ten temat od 5 lat tutaj na Forum - w rozmiarze 20’’ przód i tyl 275 i tak jak ktoś napisał wyżej musisz dokupić 2 felgi takie jak są z przodu (z tyłu są cal szersze).

Opublikowano
6 godzin temu, BigCactus napisał(a):

Mielimy ten temat od 5 lat tutaj na Forum - w rozmiarze 20’’ przód i tyl 275 i tak jak ktoś napisał wyżej musisz dokupić 2 felgi takie jak są z przodu (z tyłu są cal szersze).

Dokładnie, nie jestem tak długo tutaj jak Ty, ale naprawdę i ja już zdążyłem sporo wątków "dotknąć" odnośnie opon i felg. Naprawdę warto używać wyszukiwarki. Na szybko:

 

10 godzin temu, Carlito-Carlito napisał(a):

Standarowo w X5 jest: Przód: 275/45/20 i tył 305/40/20

Tak, ale na lato. Tylko i wyłącznie.

Nie założysz opon zimowych (275/45/20) na komplet felg, jaki masz teraz. Albo kupisz dwie felgi jak z przodu, żeby mieć na tył i wtedy tak (tyle, że czeka Cię przekładanie opon lato/zima na jednej parze), albo w ogóle kupisz inny komplet felgi + opony 20" lub 21" na zimę, tak żeby mieć homologację i tylko zmieniasz koła. Niestety, BMW dawało koła letnie, jakie masz teraz, ale już na zimę tylne nie podejdą. A jeśli chcesz utrzymać gwarancję na xdrive, to opony tylko homologowane.

Opublikowano
15 godzin temu, kenhor napisał(a):

Dokładnie, nie jestem tak długo tutaj jak Ty, ale naprawdę i ja już zdążyłem sporo wątków "dotknąć" odnośnie opon i felg. Naprawdę warto używać wyszukiwarki. Na szybko:

 

Tak, ale na lato. Tylko i wyłącznie.

Nie założysz opon zimowych (275/45/20) na komplet felg, jaki masz teraz. Albo kupisz dwie felgi jak z przodu, żeby mieć na tył i wtedy tak (tyle, że czeka Cię przekładanie opon lato/zima na jednej parze), albo w ogóle kupisz inny komplet felgi + opony 20" lub 21" na zimę, tak żeby mieć homologację i tylko zmieniasz koła. Niestety, BMW dawało koła letnie, jakie masz teraz, ale już na zimę tylne nie podejdą. A jeśli chcesz utrzymać gwarancję na xdrive, to opony tylko homologowane.

Dzięki za info i sugestię wyszukiwarki. Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pierwsze pytanie, te które pojawiały się dalej w wątku są naturalnym dialogiem kontynuującym temat. Podsumowując zamawiając samochód na felgach 20 cali jestem zmuszony kupić drugi zestaw felg lub dokupić 2 felgi na opony 275/45? Będę na wymianie oleju za dwa tygodnie zapytam o to w serwisie. Niech wskażą mi opony jakie mam kupić na tył, żeby nie mieć problemu z gwarancją. Chyba nie mogą mi kazać kupić felg zgodnie z polskim prawem. Z tego co pamietam w poprzedniej X5 G05 kupiłem dostepne Pirelli 305/40/20 RF bez oznaczenia homologacji i nikt w serwisie się nie czepiał. 

Opublikowano

Bo nikt się nie przyczepi. Tak samo TU się nie czepia jak jeździsz na starych zużytych oponach, dopóki nie masz wypadku. Tak samo w serwisie - dopóki samochód działa to jest im to obojętne na czym jeździsz. Jak napęd padnie kiedy auto jest wciąż na gwarancji, to będą podważać słuszność naprawy gwarancyjnej w każdy sposób - m.in złym doborem opon (rozmiar/homologacja).

  • Lubię to 2
Opublikowano

Podsumowując zamawiając samochód na felgach 20 cali jestem zmuszony kupić drugi zestaw felg lub dokupić 2 felgi na opony 275/45?

Niestety tak. Możesz próbować i poprosić wulkanizatora, żeby Ci założył opony 275/45/20 na felgę 305/40/20, da się myślę, ale chyba się nie pojeździ. W drugą stronę też, ale jaki byłby balon, ajć...

 

Jeśli padnie Ci xdrive (na gwarancji mam na myśli) i auto przyjedzie na oponach bez *, zapewniam Cię, że nikt tego nie dotknie i od razu powiedzą, że sorry, ale gwarancja nie obowiązuje, bo użytkujesz opony niezgodne z ich specyfikacją. Jest to po prostu warunek gwarancji producenta. Też początkowo byłem lekko zaskoczony takimi rzeczami, ale chcąc mieć gwarancję, po prostu zaakceptowałem.

Nikt Ci nic nie nakaże, nikt się nie czepi, jak napisał przedmówca. Do czasu jak coś się wydarzy. Zawsze jest dobrze, jak jest dobrze, problemy się pojawiają, jak coś się wydarzy. Do przykładu jaki podał buster12, dodam że to samo znajdujemy w każdym aspekcie naszego życia. Czy US czepi się jeśli będziesz stosował stawkę 1% podatku? Nie, rozliczasz jak chcesz, możesz w ogóle nie rozliczać, aż do momentu kontroli. Wtedy Ci wykażą i poproszą o zapłatę i jeszcze dorzucą domiar. Itp. itd.
 

Opublikowano

A na jakich kołach 20" BMW sprzedaje auta w zimie? Na letnich z opcją dokupienia kompletu zimówek?

Opublikowano
23 minuty temu, Kingu napisał(a):

A na jakich kołach 20" BMW sprzedaje auta w zimie? Na letnich z opcją dokupienia kompletu zimówek?

4x275

Opublikowano
20 godzin temu, Kingu napisał(a):

A na jakich kołach 20" BMW sprzedaje auta w zimie? Na letnich z opcją dokupienia kompletu zimówek?

Zawsze na letnich. Zimowe musisz sobie dokupić.

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, _holek napisał(a):

Zawsze na letnich. Zimowe musisz sobie dokupić.

A to jestem w szoku, bo swoje poprzednie bmw odbierałem w zimie na zimowych.. chyba że to wyjątkowo dealer o to zadbał? A może i ktoś wspominał że mi zimę założą.. 🤔

Opublikowano
21 godzin temu, buster12 napisał(a):

A to jestem w szoku, bo swoje poprzednie bmw odbierałem w zimie na zimowych.. chyba że to wyjątkowo dealer o to zadbał? A może i ktoś wspominał że mi zimę założą.. 🤔

Trzy razy kupowałem w sezonie zimowym i zawsze są na letnich. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Odnosnie zimowych i tego ukladu na 20-tce, czyli 4 x 275. Czy tylne koła siedzą wtedy głębiej w nadkolach? To że opona węższa to mozna jeszcze wizualnie przeżyć, pod warunkiem, że zewnętrzna część koła jest na równo z tym co w zestawie letnim. Mam przeczucie, ze w tym przypadku niestety siedzą głębiej w nadkolach. Poniżej jak ja to widzę.

Założmy, że auto wyjezdza z salonu na standardowych felgach z pakietu M, czyli 20".
Wtedy przód to, wg tego co znalazlem w roznych zrodlach, 275/45 R20, felga 9", ET35. Z tego co rozumiem, jezeli chce sie miec zimowe, to wlasnie na takim zestawie to siedzi, 4 x.
Natomiast tył to 305/40 R20, felga 10.5", ET40.

Jezeli ktos bierze w fabryce 21", to ma jak ponizej.
Wtedy przód to 275/40 R21, felga 9.5", ET37.
Natomiast tył to 315/35 R21, felga 10.5", ET43.

Na zestawie letnim, z fabryki, mamy wiec takie roznice miedzy 20" a 21":
Z przodu opona jest taka sama, felga w 21" ma szerokosc 9.5", a w 20" ma szerokosc 9", czyli troche naciąg w 20", wzgledem 21", ale z drugiej strony 20" ma wyzszą ściankę boczną, więc pewnie się to niweluje.
Roznica na szerokosci felgi jest 0.5", czyli ok 1.25 cm, czyli na stronę, to jest po około 6 mm. Zatem felga 20" jest węższa od zewnatrz o 6 mm. Felga 21" ma ET37, a felga 20" ma ET35, czyli BMW podjelo probe wyrownania tego, ale nadal brakuje 4 mm (felga 20" siedzi glebiej w nadkolu o 4 mm).
Z tyłu opona w 21" jest 315, w 20" jest 305, a co ciekawe felgi mają dla odmiany tę samą szerokość. Pewnie znowu chodzi o to, ze 20-tka ma troche wyzsza scianke boczną i mimo lekkiego pozornego naciagu to sie jednak niweluje. 
Roznicy w szerokosci felg nie ma, a ET sie rozni. 21" ma ET43, a 20" ma ET40. To by znaczylo, ze 20-tka siedzi 3 mm płycej w nadkolu.

Mimo wszystko to roznice kosmetyczne, natomiast co w zimie? Porownajmy zestaw 20" letni do 20" zimowego:

Przód bez zmian, ta sama felga, jedynie przekładka opony.

Tył: 
Lato -> 305/40 R20, felga 10.5", ET40
Zima -> Na tyle ląduje to co na przodzie w lato. 275/45 R20, felga 9", ET35. 
Roznica na feldze 1.5", czyli 3.75 cm = 37.5 mm. To jest po ok 18.5 mm na stronę. 
Roznica na ET to tylko 5 mm.
18 mm - 5 mm = 13 mm
Czy ja dobrze rozumiem, ze na zimie tylne koło siedzi głębiej w nadkolu aż o 1.3 cm?
Jesli tak, to czy BMW dorzuca domyslnie jakies dystanse do setupu zimowego gdy sie kupuje w ASO? Albo jakie Wy macie rozwiazania?

Edytowane przez Semtex93
  • ??? 1
Opublikowano

Ja zmieniam na zimę z 21" 275 i 315 na 20" 4x 275
Nie zauważyłem żeby tylne koła jakoś głębiej siedziały czy coś, ale będę zmieniał na dniach to mogę się przyjrzeć. Ale świadomie wybrałem taki zestaw bo jest problem z homologowanymi oponami 20" na 305 więc tak to mam spokój i w razie czego mogę podmiankę zrobić.

Opublikowano

Letnie 22 zimowe 21 i brak problemow jak wyzej. 
producent na pewno przemyslal rozmiary ktore ma homologowane wiec bez obaw. Jesli chodzi o wyglad to kup dystanse ale w zimie to chlapacze bede jeszcze potrzebne wtedy

Opublikowano
W dniu 27.09.2024 o 19:20, kenhor napisał(a):

(...)

Jeśli padnie Ci xdrive (na gwarancji mam na myśli) i auto przyjedzie na oponach bez *, zapewniam Cię, że nikt tego nie dotknie i od razu powiedzą, że sorry, ale gwarancja nie obowiązuje, bo użytkujesz opony niezgodne z ich specyfikacją. Jest to po prostu warunek gwarancji producenta. Też początkowo byłem lekko zaskoczony takimi rzeczami, ale chcąc mieć gwarancję, po prostu zaakceptowałem.

(...)

Potwierdzam. Przerobiłem na własnej skórze w moim F10, gdzie zmieliłem układ x-drive. Samochód na gwarancji, naprawić nie chcieli -- miałem na tylnych kołach opony zimowe w rozmiarze letnich (zima miała być 4x245 na 18", ja miałem 2x245 i 2x275). Nikogo nie interesowało, że i felgi i opony kupiłem u dealera BMW w Warszawie i że tenże dealer takie koła mi założył. Skończyło się płaceniem z własnej kieszeni. To był bodaj 2018 rok -- wydatek na ponad 25 tys brutto 

Nauczyłem się, że nie warto kombinować i dla świętego spokoju zakładam koła (opony i felgi) w rozmiarach zgodnych z zaleceniami producenta. Z lenistwa nawet nie szukam felg od alternatywnych producentów -- a kusi, bo i wzory ładne i jakościowo super (kute, lekkie, etc.). Biorę oryginalne akcesoria BMW i mam jeden ból głowy mniej

  • Lubię to 2

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
13 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Potwierdzam. Przerobiłem na własnej skórze w moim F10, gdzie zmieliłem układ x-drive. Samochód na gwarancji, naprawić nie chcieli -- miałem na tylnych kołach opony zimowe w rozmiarze letnich (zima miała być 4x245 na 18", ja miałem 2x245 i 2x275). Nikogo nie interesowało, że i felgi i opony kupiłem u dealera BMW w Warszawie i że tenże dealer takie koła mi założył. Skończyło się płaceniem z własnej kieszeni. To był bodaj 2018 rok -- wydatek na ponad 25 tys brutto 

Nauczyłem się, że nie warto kombinować i dla świętego spokoju zakładam koła (opony i felgi) w rozmiarach zgodnych z zaleceniami producenta. Z lenistwa nawet nie szukam felg od alternatywnych producentów -- a kusi, bo i wzory ładne i jakościowo super (kute, lekkie, etc.). Biorę oryginalne akcesoria BMW i mam jeden ból głowy mniej

Ewentualnie mozna, wiedac juz ze cos bardzo mocno sie w aucie sypnelo i moze kosztowac nascie tysiecy, podmienic tyl po fakcie, a jeszcze przed przekazaniem do serwisu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.